De beelden spreken voor zich
Volvo xc60 vs. Audi Q5
- xel
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 13.07.2012 - 22:21
- Locatie: Belgisch Limburg
Een beetje raar, dat met die Q5. Heeft die geen vierwielaandrijving, of werkt die gewoon niet als het nodig is?
XC60 T6 AWD MY2012, 304pk, geartronic 6-trapsautomaat, ice white, Eriksberg T-Tec bekleding, zomerbanden op Achilles 19"; donkergrijs, winterbanden op 18"; Zephyrus, Summum + Xenium packs, Advanced Safety pack, panoramisch dak, elektrisch bediende achterklep, Four-C elektronisch regelbare chassis, Premium Sound System, front camera, Volvo alu lastdragers, afneembare trekhaak
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Had de Q5 een aanloop genomen net als de xc60 was er niets aan de hand, is maar net hoe je het brengt.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
Ik ben vrij bekend met Audi en de (vele) issues van de diverse modellen. Ik heb ook ettelijke malen gesproken met een zeer ervaren Audi tuner die mij vertelde dat met name de Q5 een totale rámp voor klanten is als hij de fabriek uitrolt en nieuw voor de deur staat. Standaard presteert de automaatbak ondermaats, omdat de afstelling in de fabriek niet naar behoren is. Pon Nederland brengt jaarlijks aardig wat opleggertjes met nieuwe Audimodellen naar zijn bedrijf waar de boel wordt aangepast. De 7-traps automaat is een kwelling voor menig bestuurder.
En het Quattro systeem is een verhaal apart. Van begin af aan zijn er problemen geweest met dit systeem en die zijn er nog. Het is ingenieus, op papier een fenomenaal stukje techniek maar in de praktijk zéér gevoelig voor storingen en dan is het nog maar de vraag of je de storing kunt vinden. Het heeft mij tot wanhoop gedreven. Één van de redenen waarom ik voor een XC60 heb gekozen was dat ik véél meer vertrouwen heb in het AWD systeem van Volvo dan ik ooit nog zal hebben in Quattro. Audi: Mooi afgewerkte modellen, práchtige dashboards maar wat heb je daaraan als er continue problemen zijn met onderstel en electronica?
En het Quattro systeem is een verhaal apart. Van begin af aan zijn er problemen geweest met dit systeem en die zijn er nog. Het is ingenieus, op papier een fenomenaal stukje techniek maar in de praktijk zéér gevoelig voor storingen en dan is het nog maar de vraag of je de storing kunt vinden. Het heeft mij tot wanhoop gedreven. Één van de redenen waarom ik voor een XC60 heb gekozen was dat ik véél meer vertrouwen heb in het AWD systeem van Volvo dan ik ooit nog zal hebben in Quattro. Audi: Mooi afgewerkte modellen, práchtige dashboards maar wat heb je daaraan als er continue problemen zijn met onderstel en electronica?
XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
Wat een ellende, in Amerika kost zo'n complete XC60 ± € 40.000,-
Wij (DenHaag) zijn hier helemaal gek geworden. Triest.
Wij (DenHaag) zijn hier helemaal gek geworden. Triest.
- renezzzz
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
- Locatie: Gex
Kan nog goedkoper: http://www.volvocars.com/diplomat/all-c ... tions.aspx of http://www.volvocars.com/diplomat/diplo ... kCars.aspx
En daar rijden er in Den Haag genoeg van rond... :roll:
En daar rijden er in Den Haag genoeg van rond... :roll:
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En dan krijg je er nog 5 jaar gratis garantie en onderhoud bij !AlexV70 schreef:Wat een ellende, in Amerika kost zo'n complete XC60 ± € 40.000,-
Wij (DenHaag) zijn hier helemaal gek geworden. Triest.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
In Zwitserland ook vergelijkbare prijzen.BlackcurrantV70 schreef:En dan krijg je er nog 5 jaar gratis garantie en onderhoud bij !AlexV70 schreef:Wat een ellende, in Amerika kost zo'n complete XC60 ± € 40.000,-
Wij (DenHaag) zijn hier helemaal gek geworden. Triest.
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
Nee, ze doen geen Volvo helaas.
XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Wat waren jou ervaringen dan? Ik herken niet veel van wat je zegt mbt storingen in het Quattro systeem. Ik heb gereden met een A4 1.8T Quattro en een A6 avant 3.0 TDI Quattro tiptronic.XC60T6 schreef:En het Quattro systeem is een verhaal apart. Van begin af aan zijn er problemen geweest met dit systeem en die zijn er nog. Het is ingenieus, op papier een fenomenaal stukje techniek maar in de praktijk zéér gevoelig voor storingen en dan is het nog maar de vraag of je de storing kunt vinden. Het heeft mij tot wanhoop gedreven. Één van de redenen waarom ik voor een XC60 heb gekozen was dat ik véél meer vertrouwen heb in het AWD systeem van Volvo dan ik ooit nog zal hebben in Quattro. Audi: Mooi afgewerkte modellen, práchtige dashboards maar wat heb je daaraan als er continue problemen zijn met onderstel en electronica?
V60 R-Design T3 in Sapphire Black met winter line, family line, afneembare trekhaak, chrome dakrails en sunroof. Winterset 17 inch Balder met Continental
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
....Heb je even?
Mijn laatste drama was een A3 3.2 V6. Vrijwel het gehele onderstel is vervangen. Monteurs die hem op de brug hadden liepen onder, zoals zij telkens verbaasd opmerkten 'onder een nieuwe auto door'.
Er zijn genoeg mensen die wél tevreden zijn natuurlijk. Ik heb 'genoten' van alle bekende nadelen van het systeem; onderdelen die speling veroorzaken, het eindeloos zoeken naar het hoe en waarom van onderstel-gerelateerde klachten, uiteindelijk maar 4x of 6x hetzelfde onderdeel tegelijkertijd vervangen zodat je hopelijk verlost bent van de vage klacht. Heel veel onbekende rijgeluiden, van bonken tot piepen en holle geluiden. Altijd wel wat.
Wie internet openslaat en keywords als 'Audi' en 'problemen intypt krijgt een hoeveelheid pagina's voorgeschoteld waar je de komende jaren zoet mee bent om ze door te lezen. Ik heb een deel ervan doorlezen en dat was eigenlijk één zee van herkenning. Toch ben ik erg fan van de afwerking, de lijnen en de dashboardontwerpen dus ik had bijna een A6 uitgezocht toen bleek dat met name de A6 MY 2009-2012 een waslijst aan klachten op het gebied van onderstel en electronica heeft. Dar pas je dan voor want die ellende wens ik niet nogeens mee te maken.
Tijdens mijn zoektocht naar specialisten op het gebied van Audi en aandrijving/motormanagement kwam ik het adres van een ervaren tuningsbedrijf op het spoor. Zij doen erg veel met Audi. De eigenaar deed toen even een boekje open over Audi en de fabriek-af instellingen van de DSG bakken en hij had genoeg stof voor uren van feitenkennis en het was niks anders dan ellende. Veel Audibezitters weten de weg te vinden naar zijn bedrijf en laten al snel na aankoop de auto voorzien van een aangepast stukje software dat alle klachten wegneemt.
Heb in het verleden 2 Volvo's gereden en nooit klachten mee gehad. Nou dan weet je eigenlijk wel welke kant je op moet
Alleen moest ik even wennen aan de vrij kale opzet van de Volvo dashboardlijn.

Er zijn genoeg mensen die wél tevreden zijn natuurlijk. Ik heb 'genoten' van alle bekende nadelen van het systeem; onderdelen die speling veroorzaken, het eindeloos zoeken naar het hoe en waarom van onderstel-gerelateerde klachten, uiteindelijk maar 4x of 6x hetzelfde onderdeel tegelijkertijd vervangen zodat je hopelijk verlost bent van de vage klacht. Heel veel onbekende rijgeluiden, van bonken tot piepen en holle geluiden. Altijd wel wat.
Wie internet openslaat en keywords als 'Audi' en 'problemen intypt krijgt een hoeveelheid pagina's voorgeschoteld waar je de komende jaren zoet mee bent om ze door te lezen. Ik heb een deel ervan doorlezen en dat was eigenlijk één zee van herkenning. Toch ben ik erg fan van de afwerking, de lijnen en de dashboardontwerpen dus ik had bijna een A6 uitgezocht toen bleek dat met name de A6 MY 2009-2012 een waslijst aan klachten op het gebied van onderstel en electronica heeft. Dar pas je dan voor want die ellende wens ik niet nogeens mee te maken.
Tijdens mijn zoektocht naar specialisten op het gebied van Audi en aandrijving/motormanagement kwam ik het adres van een ervaren tuningsbedrijf op het spoor. Zij doen erg veel met Audi. De eigenaar deed toen even een boekje open over Audi en de fabriek-af instellingen van de DSG bakken en hij had genoeg stof voor uren van feitenkennis en het was niks anders dan ellende. Veel Audibezitters weten de weg te vinden naar zijn bedrijf en laten al snel na aankoop de auto voorzien van een aangepast stukje software dat alle klachten wegneemt.
Heb in het verleden 2 Volvo's gereden en nooit klachten mee gehad. Nou dan weet je eigenlijk wel welke kant je op moet

XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Thom, de nieuwe versie van de Volvo automaat is al lang geen "giertronic" meer, ik denk dat jij nog over de 5 traps GT praat....mijn GT in de XC60 is aardig bij de les, ook in het artikel over de V40 in Volvodrive wordt de GT zelfs boven de powershift geplaatst.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Ik zie in je ""underline"" je al Rica tuning noemt, klopt dat, zo ja hoe bevalt dit??XC60T6 schreef:....Heb
en de .
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Het is al veel beter geworden, maar nog altijd geen vergelijk met de 8-traps ZF bakken van de concurrentie. Enfin, dit is al veel vaker besproken en het is off topic..Thom, de nieuwe versie van de Volvo automaat is al lang geen "giertronic" meer, ik denk dat jij nog over de 5 traps GT praat....mijn GT in de XC60 is aardig bij de les, ook in het artikel over de V40 in Volvodrive wordt de GT zelfs boven de powershift geplaatst.
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
Ik kijk niet meer om maar die A6...echt niet.diesel01 schreef:@XC60T6 En die nieuwe A6 :signcool:

XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
Volvo T56 schreef:Ik zie in je ""underline"" je al Rica tuning noemt, klopt dat, zo ja hoe bevalt dit??XC60T6 schreef:....Heb
en de .
Yep. Al heb ik er nog niet uitgebreid mee kunnen testen. Ga ik zometeen doen.

XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.