Een beetje raar, dat met die Q5. Heeft die geen vierwielaandrijving, of werkt die gewoon niet als het nodig is?
Geplaatst: 07.08.2012 - 16:03
door NielsPHEV
idd vreemd verhaal ken filmpjes waar de quatro telkens beter presteerd dan de concurrentie
Geplaatst: 07.08.2012 - 19:13
door euerw
Had de Q5 een aanloop genomen net als de xc60 was er niets aan de hand, is maar net hoe je het brengt.
Geplaatst: 07.08.2012 - 19:32
door piotrV70
Bestuurder van de Audi kan niet rijden en niet schakelen. Waardeloos filmpje.
Geplaatst: 23.08.2012 - 15:14
door XC60T6
Ik ben vrij bekend met Audi en de (vele) issues van de diverse modellen. Ik heb ook ettelijke malen gesproken met een zeer ervaren Audi tuner die mij vertelde dat met name de Q5 een totale rámp voor klanten is als hij de fabriek uitrolt en nieuw voor de deur staat. Standaard presteert de automaatbak ondermaats, omdat de afstelling in de fabriek niet naar behoren is. Pon Nederland brengt jaarlijks aardig wat opleggertjes met nieuwe Audimodellen naar zijn bedrijf waar de boel wordt aangepast. De 7-traps automaat is een kwelling voor menig bestuurder.
En het Quattro systeem is een verhaal apart. Van begin af aan zijn er problemen geweest met dit systeem en die zijn er nog. Het is ingenieus, op papier een fenomenaal stukje techniek maar in de praktijk zéér gevoelig voor storingen en dan is het nog maar de vraag of je de storing kunt vinden. Het heeft mij tot wanhoop gedreven. Één van de redenen waarom ik voor een XC60 heb gekozen was dat ik véél meer vertrouwen heb in het AWD systeem van Volvo dan ik ooit nog zal hebben in Quattro. Audi: Mooi afgewerkte modellen, práchtige dashboards maar wat heb je daaraan als er continue problemen zijn met onderstel en electronica?
Geplaatst: 23.08.2012 - 18:56
door Gast
Wat een ellende, in Amerika kost zo'n complete XC60 ± € 40.000,-
Wij (DenHaag) zijn hier helemaal gek geworden. Triest.
En daar rijden er in Den Haag genoeg van rond... :roll:
Geplaatst: 23.08.2012 - 19:33
door BlackcurrantV70
AlexV70 schreef:Wat een ellende, in Amerika kost zo'n complete XC60 ± € 40.000,-
Wij (DenHaag) zijn hier helemaal gek geworden. Triest.
En dan krijg je er nog 5 jaar gratis garantie en onderhoud bij !
Geplaatst: 23.08.2012 - 23:37
door Gast
BlackcurrantV70 schreef:
AlexV70 schreef:Wat een ellende, in Amerika kost zo'n complete XC60 ± € 40.000,-
Wij (DenHaag) zijn hier helemaal gek geworden. Triest.
En dan krijg je er nog 5 jaar gratis garantie en onderhoud bij !
In Zwitserland ook vergelijkbare prijzen.
Geplaatst: 24.08.2012 - 00:01
door Thom
De 7-traps automaat is een kwelling voor menig bestuurder.
Kan de Giertronic van Volvo dan ook even langs bij deze firma
Geplaatst: 24.08.2012 - 01:54
door XC60T6
Nee, ze doen geen Volvo helaas.
Geplaatst: 24.08.2012 - 08:25
door bolleke
XC60T6 schreef:En het Quattro systeem is een verhaal apart. Van begin af aan zijn er problemen geweest met dit systeem en die zijn er nog. Het is ingenieus, op papier een fenomenaal stukje techniek maar in de praktijk zéér gevoelig voor storingen en dan is het nog maar de vraag of je de storing kunt vinden. Het heeft mij tot wanhoop gedreven. Één van de redenen waarom ik voor een XC60 heb gekozen was dat ik véél meer vertrouwen heb in het AWD systeem van Volvo dan ik ooit nog zal hebben in Quattro. Audi: Mooi afgewerkte modellen, práchtige dashboards maar wat heb je daaraan als er continue problemen zijn met onderstel en electronica?
Wat waren jou ervaringen dan? Ik herken niet veel van wat je zegt mbt storingen in het Quattro systeem. Ik heb gereden met een A4 1.8T Quattro en een A6 avant 3.0 TDI Quattro tiptronic.
Geplaatst: 24.08.2012 - 10:19
door XC60T6
....Heb je even? Mijn laatste drama was een A3 3.2 V6. Vrijwel het gehele onderstel is vervangen. Monteurs die hem op de brug hadden liepen onder, zoals zij telkens verbaasd opmerkten 'onder een nieuwe auto door'.
Er zijn genoeg mensen die wél tevreden zijn natuurlijk. Ik heb 'genoten' van alle bekende nadelen van het systeem; onderdelen die speling veroorzaken, het eindeloos zoeken naar het hoe en waarom van onderstel-gerelateerde klachten, uiteindelijk maar 4x of 6x hetzelfde onderdeel tegelijkertijd vervangen zodat je hopelijk verlost bent van de vage klacht. Heel veel onbekende rijgeluiden, van bonken tot piepen en holle geluiden. Altijd wel wat.
Wie internet openslaat en keywords als 'Audi' en 'problemen intypt krijgt een hoeveelheid pagina's voorgeschoteld waar je de komende jaren zoet mee bent om ze door te lezen. Ik heb een deel ervan doorlezen en dat was eigenlijk één zee van herkenning. Toch ben ik erg fan van de afwerking, de lijnen en de dashboardontwerpen dus ik had bijna een A6 uitgezocht toen bleek dat met name de A6 MY 2009-2012 een waslijst aan klachten op het gebied van onderstel en electronica heeft. Dar pas je dan voor want die ellende wens ik niet nogeens mee te maken.
Tijdens mijn zoektocht naar specialisten op het gebied van Audi en aandrijving/motormanagement kwam ik het adres van een ervaren tuningsbedrijf op het spoor. Zij doen erg veel met Audi. De eigenaar deed toen even een boekje open over Audi en de fabriek-af instellingen van de DSG bakken en hij had genoeg stof voor uren van feitenkennis en het was niks anders dan ellende. Veel Audibezitters weten de weg te vinden naar zijn bedrijf en laten al snel na aankoop de auto voorzien van een aangepast stukje software dat alle klachten wegneemt.
Heb in het verleden 2 Volvo's gereden en nooit klachten mee gehad. Nou dan weet je eigenlijk wel welke kant je op moet Alleen moest ik even wennen aan de vrij kale opzet van de Volvo dashboardlijn.
Geplaatst: 24.08.2012 - 10:41
door BlackcurrantV70
Thom, de nieuwe versie van de Volvo automaat is al lang geen "giertronic" meer, ik denk dat jij nog over de 5 traps GT praat....mijn GT in de XC60 is aardig bij de les, ook in het artikel over de V40 in Volvodrive wordt de GT zelfs boven de powershift geplaatst.
Geplaatst: 24.08.2012 - 11:31
door diesel01
@XC60T6 En die nieuwe A6 :signcool:
Geplaatst: 24.08.2012 - 12:46
door Volvo T56
XC60T6 schreef:....Heb
en de .
Ik zie in je ""underline"" je al Rica tuning noemt, klopt dat, zo ja hoe bevalt dit??
Geplaatst: 24.08.2012 - 14:27
door Thom
Thom, de nieuwe versie van de Volvo automaat is al lang geen "giertronic" meer, ik denk dat jij nog over de 5 traps GT praat....mijn GT in de XC60 is aardig bij de les, ook in het artikel over de V40 in Volvodrive wordt de GT zelfs boven de powershift geplaatst.
Het is al veel beter geworden, maar nog altijd geen vergelijk met de 8-traps ZF bakken van de concurrentie. Enfin, dit is al veel vaker besproken en het is off topic..
Geplaatst: 24.08.2012 - 20:09
door XC60T6
diesel01 schreef:@XC60T6 En die nieuwe A6 :signcool:
Ik kijk niet meer om maar die A6...echt niet.
Geplaatst: 24.08.2012 - 20:09
door XC60T6
Volvo T56 schreef:
XC60T6 schreef:....Heb
en de .
Ik zie in je ""underline"" je al Rica tuning noemt, klopt dat, zo ja hoe bevalt dit??
Yep. Al heb ik er nog niet uitgebreid mee kunnen testen. Ga ik zometeen doen.