Pagina 1 van 2

Prijs klein/groot onderhoud V50

Geplaatst: 07.08.2012 - 16:08
door Kobayashi
Ik ga binnenkort mijn nieuwe aanwinst een keertje binnendoen voor een (groot) onderhoud. Blijkt uit het onderhoudsboekje dat dit al een 50d km niet meer is gebeurd :? (vorige eigenaar)

Wat kost nu ongeveer een klein en groot onderhoud bij een Volvo dealer?

Geplaatst: 07.08.2012 - 16:16
door Wimke
http://www.volvocars.com/nl/Documents/O ... 04_NEW.pdf

Staat op de Volvo site..............

Geplaatst: 07.08.2012 - 16:18
door Kobayashi
Die had ik gevonden, maar het was/is me niet duidelijk of dit om klein of groot onderhoud gaat?

Geplaatst: 07.08.2012 - 16:23
door Ramon&Ramon
Dat ligt aan de km stand..

Geplaatst: 07.08.2012 - 16:33
door Kobayashi
+/- 143.000

Geplaatst: 07.08.2012 - 19:16
door V50-Mart
Volgens mij hanteert volvo een basisbeurt voor 239 euro of zo. Ze kennen niet echt het verschil tussen kleine beurt grote beurt. De basisbeurt kun je dan uitbreiden met allerlei extra zaken zoals APK, airco onderhoud, remmen onderhoud etc etc..

Geplaatst: 07.08.2012 - 21:02
door Paul
Wat grappig dat een D2 of een 1.6D zo'n prijsverschil zit met de 240.000km beurt 795 voor de D2 en de 1.6D op 1548.

Wat zijn nog een beetje dingen die hier naast vervangen moeten worden, zoals wiellagers, remschijven enzo?

Stel mijn zus koopt nu een MY09 met 120.000km erop. Wat zijn een beetje de dingen die je kan verwachten de komende 2 jaar?

Geplaatst: 08.08.2012 - 08:56
door Gait
De 240.000 is voor een 1.6 inderdaad erg duur, komt doordat en het roetfilter en de distributieriem vervangen worden. Verschil zit volgens mij in het roetfilter wat bij de D2 niet meer vervangen hoeft te worden.

Geplaatst: 09.08.2012 - 19:26
door janvanmeer
Kobayashi , ik hoop wel dat de olie met filter eerder is vervangen dan na 50.000 km. Als je kijkt naar de prijzen van onderhoud bij Volvo, wordt daarvoor een lijst nagelopen van controlepunten en te vervangen onderdelen zoals filters en olie. Als bij controle blijkt dat iets vervangen moet worden (bv. remblokken of de waterpomp bij de distributie) is dat allemaal extra wat bovenop de vastgestelde prijs komt van de beurt.
Ik doe het zelf en veel uitgebreider om de auto zo bedrijfszeker mogelijk te maken. B.v. het reinigen van de condensor van de airco doe ik elk jaar, zit altijd bladeren, steentjes, zand etc. tussen waardoor deze weg kan oxideren. Elk jaar haal ik de verstuivers eruit, reinig deze en zet met juiste moment, voorzien van nieuwe brandplaatjes, weer vast. Elke 2 jaar laat ik het gas eruit halen van de airco en laat deze weer met de juiste hoeveelheid afvullen. Elk jaar de remmen rondom uit elkaar, reinigen en invetten. Om de 10.000 verse olie met filter. Elke 2 jaar nieuwe versnellingsbakolie en remvloeistof enz. enz.
Deze Volvo rijdt en loopt (tot op heden) nog als een nieuwe. Geen problemen met turbo, egr o.i.d. Nu toch al 300.000 mee gereden. Gelukkig heb ik geen roetfilter.

Geplaatst: 09.08.2012 - 20:13
door Ramon&Ramon
Een 6 cilinder volvo motor kun je ook niet vergelijken met een Ford&PSA diesel motor.

Geplaatst: 13.08.2012 - 13:33
door sequence
Welke 6 cilinder bedoel je Ramon?

Geplaatst: 13.08.2012 - 13:39
door Kobayashi
janvanmeer schreef:Kobayashi , ik hoop wel dat de olie met filter eerder is vervangen dan na 50.000 km.
Dat hoop ik ook. Heb het serviceboekje al nagekeken, maar in eerste instantie niets over gevonden. Het lijkt jammer genoeg dat de vorige beurt al een 50.000 km geleden is uitgevoerd (of het moet buiten dealer om gebeurd zijn door de vorige eigenaar)

Geplaatst: 15.08.2012 - 07:00
door sjarrel99
@janvanmeer,

Vraagje, waarom olie verversen om de 10.000 en niet om de 20.000 ik lees overal verschillende verhalen etc maar ik probeer het te begrijpen.
Zelf heb ik een V50 van jun 2012, wat zouden mijn beweegredenen moeten zijn om mijn olie te verversen om de 10K.
Rij eigenlijk alleen maar snelweg kilometers, hoop dat jij of iemand anders mij advies kan geven. Heb nog geen goed artikel kunnen vinden die mij 100% overtuigd.

Vindt het totaal niet erg om het te verversen maar ik zou zeer graag snappen waarom?

Geplaatst: 16.08.2012 - 15:54
door janvanmeer
Hallo sjarre

Google eens "schade door downsizen". Hier vind je al de informatie over de Volvo. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Geplaatst: 16.08.2012 - 16:48
door sbv
Kobayashi schreef:
janvanmeer schreef:Kobayashi , ik hoop wel dat de olie met filter eerder is vervangen dan na 50.000 km.
Dat hoop ik ook. Heb het serviceboekje al nagekeken, maar in eerste instantie niets over gevonden. Het lijkt jammer genoeg dat de vorige beurt al een 50.000 km geleden is uitgevoerd (of het moet buiten dealer om gebeurd zijn door de vorige eigenaar)
Of gewoon niet in boekje verwerkt

Geplaatst: 17.08.2012 - 13:47
door henriant
janvanmeer schreef:. B.v. het reinigen van de condensor van de airco doe ik elk jaar, zit altijd bladeren, steentjes, zand etc. tussen waardoor deze weg kan oxideren.
Hallo jan,

Zou je daar ook een how-to van kunnen maken ? Ik denk dat er wel meer blij mee zijn ;)

Geplaatst: 21.02.2013 - 10:49
door Kobayashi
Iemand die dat pdf'je van intervallen heeft opgeslagen? Staat nl. niet meer op de site

Geplaatst: 21.02.2013 - 11:57
door Hksvs
henriant schreef:
janvanmeer schreef:. B.v. het reinigen van de condensor van de airco doe ik elk jaar, zit altijd bladeren, steentjes, zand etc. tussen waardoor deze weg kan oxideren.
Hallo jan,

Zou je daar ook een how-to van kunnen maken ? Ik denk dat er wel meer blij mee zijn ;)
+1

Geplaatst: 21.02.2013 - 19:52
door janvanmeer
Een how-to?
Heel eenvoudig. Onder de bumper zit een zwart kunstof paneel en daar onder een zwarte metalen strip. Deze demonteren, dan is de opening tussen radiateur en condensor vrij. Aan de bovenzijde, onder de motorkap het voortste zwarte kunstof paneel losmaken en je kunt met de hogedrukreiniger van boven langs naar onder spuiten. De ruimte tussen condensor en radiator is zo te reinigen.

Geplaatst: 21.02.2013 - 19:58
door janvanmeer
Kobayashi schreef:Iemand die dat pdf'je van intervallen heeft opgeslagen? Staat nl. niet meer op de site
Bij de 1.6d bij max. 10.000 km de olie verversen met het oliefilter. (Volsyntheet 5w-30)
Het allerbelangrijkste.
Dieselfilter en luchtfilter om de 60.000 km
Lekken de verstuivers niet op het blok?
Om de 2 jaar de remolie verversen
240.000 distributie en waterpomp