Stootstrips op deuren los te bestellen?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
...

Even een snelle vraag (maandag sowieso even naar de dealer), maar misschien heeft iemand er al ervaring mee:

Zijn de plastic stootstrips op de deuren (achter) los te bestellen? En heeft iemand een aanwijzing hoe deze vervangen dienen te worden?

Ik zag m'n colaatje al staan op het terras, maar bij het inparkeren stak er zomaar een betonnen paaltje over..... Balen, helemaal als je vanaf een vol terras 'oe!' en 'ah!' hoort. Aantal krassen op het deurpaneel zelf valt mee en die laat ik behandelen met SSR (goed excuus om de hele auto een poetsbeurt te geven). De stootstrips hebben gelukkig de grootste schade opgevangen.
Jers3n
5th Gear member

Zijn los te bestellen, moeten, naar ik begrepen heb, nog wel in de juiste kleur gespoten worden. Afhankelijk van de kleur zou het inclusief monteren max ca. € 200 kosten (bij de dealer).
Over het hoe te vervangen kan ik niet meer duidelijkheid in geven.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
...

Dank voor het vlotte antwoord!

Vandaag de schade maar eens goed bekeken (ik zag het niet zo zitten om dat uitgebreid voor een vol terras te doen) en dat was toch wat minder leuk. Er zat een forse deuk in het paneel. Gelukkig heb ik deze voor het zicht flink kunnen verminderen. Deurpaneel even losgehaald en zo'n 90% van de deuk weg weten te krijgen. Alleen bij het knikje in het paneel kreeg ik het niet netjes, dus dat stukje binnenkort even professioneel uit laten deuken.

De stootstrip in het midden van de deur kon ik los krijgen m.b.v. een föhn. Deze zit gewoon met dubbelzijdige tape. De onderzijde denk ik ook, alleen zag ik ook twee torx schroeven aan de binnenzijde van de deur.

Ik heb geen gespoten stootstrips op de auto, dus dat scheelt in de directe kosten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gast

Met alle respect dit ga je zonder uitdeuken en spuiten niet redden.
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

probeer je strips eens voorzichtig te doen met een natte schuurspons, en vervolgens wat bumper black.

zo heb ik alle schade van de strips op de avensis weg kunnen krijgen, zelfde soort schade.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Huh, die bovenste strootstrip zit geplakt met dubbel zijdige tape?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
...

AlexV70 schreef:Met alle respect dit ga je zonder uitdeuken en spuiten niet redden.
Ik heb ook niet gezegd dat ik hem niet uit zou laten deuken. Staat letterlijk in een van m'n berichten :wink: Omdat die grote deuk wel ontzettend opviel, heb ik die vandaag zelf even het ergste uitgedeukt, anders rij ik nogal voor l*l de komende week. Ter hoogte van het knikje in het paneel is nog wel wat zichtbaar en dat laat ik binnenkort doen.

Ik kan voor weinig een SSR behandeling krijgen. Met die SSR zal je de krassen niet meer goed zien, tenzij je met je neus er op gaat staan. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat ze niet 100% weg zullen zijn, maar spuiten kost ook wat en ik spaar liever wat geld uit voor de volgende auto. De auto is al lang niet nieuw meer en als ik 'm inruil of verkoop zal dat voor de export zijn (km's).
Laguna-S60 schreef:probeer je strips eens voorzichtig te doen met een natte schuurspons, en vervolgens wat bumper black.

zo heb ik alle schade van de strips op de avensis weg kunnen krijgen, zelfde soort schade.
Die twee strips zijn heel simpel los te halen en zullen ongespoten niet de hoofdprijs kosten. Op een aantal plekken zijn de krassen zo diep in het plastic, dat ga je met een schuurspons niet wegkrijgen :wink:
JeroenSpock schreef:Huh, die bovenste strootstrip zit geplakt met dubbel zijdige tape?
Yep, is volgens mij bij de meeste auto's wel zo. Onderste zit zo te zien wel vast met twee torx schoeven aan de binnenkant, ga ik van de week even beter naar kijken als ik ze vervang.
Jers3n
5th Gear member

Als ik het goed onthouden heb is een losse strip (bestuurders deur) ca €90 ex. Dat is er dan wel één die in de 'grondverf' zit, klaar om gespoten te worden. Wellicht dat een zwarte minder kost, maar dat weet ik niet.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
error404
1st Gear member

De stripjes heeft een autodemontage bedrijf vast ook wel liggen?
Doorgaans vragen die weer een stuk minder.
RonS60
2nd Gear member

Lijst rechts achter midden zwart: € 44,40 ex BTW
Lijst rechts achter onder zwart: € 44,40 ex BTW (kan ook € 48,30 ex BTW zijn, mijn programma geeft 2 prijzen aan) zonder korting.
V50 D5 GT Edition 2 MY08
Yamaha Fazer 2008
V50 1.8 Edition 1 MY08
V70 R AWD 2003
S60 2.4 140PK 2001 LPG
V70 2.4 170PK 1999
V70 2.5 20V 1997
...

Ik had ze goedkoper verwacht, voor dat geld weet ik het wel:

Naast uitdeuken, krassen wegwerken met SSR, dus ook:
- de stootlijsten in het midden van de deuren en halverwege de bumpers loshalen
- verf kopen
- het spuitpistool maar weer eens te voorschijn halen

Goed excuus om weer eens wat energie in de auto te stoppen. Het was altijd een hobby, maar de laatste tijd had ik er geen fut meer voor naast het opknappen van een huis.
bap
2nd Gear member

Ik ben gek op foto's
Heb je nog foto's?

Groeten bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
...

Tuurlijk zijn er foto's, maar er is niet veel aan de deur gedaan. Wel heb ik de auto rondom laten poetsen en de krassen in de deur zijn optisch stukken verminderd. Goed uitdeuken en spot repair moet nog gebeuren. Voor 260.000 op de teller ziet de auto er nu wel weer verdomd netjes uit! (op een deur na dan haha).

Wel heb ik de sierlijst glad gemaakt en met zo'n Motip spuitbusje getest wat het resultaat een beetje zou worden. Nadeel is dat je met die Motip spuitbussen altijd zo'n sinaasappeleffect van krijgt (je ziet op de foto dat daardoor de reflectie bijna ontbreekt). Meestal is dat wel weg te krijgen met nat schuren en dan weer te polijsten, maar daarvoor laat ik de verf eerst nog even een week uitharden. Er zitten wel voldoende lagen blanke lak op om dit te kunnen doen.

Het blijft natuurlijk een budget oplossing, maar gezien de kilometerstand van de auto, kosten aan een huis en gewoon m'n bezigheden heb ik de afweging gemaakt niet veel meer in deze auto te investeren. De spotrepair zal nog wel wat gaan kosten, maar voor het geld waarvoor ik anders één stootstrip zou kopen, heb ik ze straks allemaal gespoten.

De foto's zijn dus nog geen eindresultaat! (de strip zit trouwens ook nog gewoon los)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ga je de voorste ook nog doen, samen met het korte stukje van het knipperlicht?
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
...

Ik ben van plan alle stootstrips in het midden van de deuren (en het knipperlichtje) en die in het midden van de bumpers te zien. Onderkant laat ik gewoon mat.
Phacoid
3rd Gear member

Dat is best een mooi resultaat. Hoe heb je het gladschuren aangepakt? Eerst grote korrel en dan heel fijn? Krijg je die stootstrip er eenvoudig af?
...

In volgorde:
- korrel 120 snel schuren (machinaal)
- korrel 240 schuren
- korrel 400 schuren
- ontvetten (ammoniak)
- plastic primer (2 laagjes, binnen 10 minuten)
- putty spray (meerdere lagen)
- korrel 240 schuren
- korrel 400 schuren
- korrel 600 nat schuren
- ontvetten (ammoniak)
- grondverf (meerdere lagen)
- korrel 600 nat schuren
- korrel 1200 nat schuren
- ontvetten (ammoniak)
- plakdoekje voor stofjes
- metallic lak (meerdere lagen)
- blanke lak (meerdere lagen)

En dan volgende week als de lak mooi uitgehard is, nat schuren met korrel 1200 en polijsten om het sinaasappeleffect weg te krijgen en de glans gelijk aan de rest van de auto te krijgen. Zal het eindresultaat volgende week plaatsen!
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ben benieuwd. Ik wil ze ook nog een keer in de kleur van de auto hebben, en dan de richtingaanwijzers in de voorste strip glad maken zoals TommyTommy.
Battlecruiser
8th Gear member

Heb ooit met een 960 een losse sierstrip gehad. Eraf gereden tegen een aso.
Met montagekit weer vastgezet en dat bleef prima vastzitten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gast

JeroenSpock schreef:Ben benieuwd. Ik wil ze ook nog een keer in de kleur van de auto hebben, en dan de richtingaanwijzers in de voorste strip glad maken zoals TommyTommy.
Net zoiets als de koplampen weer glad krijgen?
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”