'Onze' Volvo S60 heeft een geweldig resultaat behaald bij een Amerikaanse crashtest, uitgevoerd door Insurance Institute for Highway Safety, waarbij slechts 2 van de 11 geteste zakelijke sedans de titel "Goed" verdienden. Bij deze zware crashtest werden de auto's met een snelheid van 64 km/u met 25% van het front van de auto tegen een massief blok gereden, vergelijkbaar met een aanrijding met een boom.
Hier lees je in het Engelstalige testrapport hoe onder andere de Mercedes-Benz C-Klasse, de BMW 3-Serie, de Audi A4 en de Lexus IS uit de test komen, inclusief film. Das niet best...
S60 haalt subliem resultaat in Amerikaanse test
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Andrew82
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
- Locatie: Den Haag
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Goed te zien, wel apart dat de hoofdsteun is verdwenen in de S60!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik vind de resultaten van onze Duitse vrienden schokkender... Die rijden hier op de weg rondAndrew82 schreef:
Mooi resultaat voor "onze" Volvo, zeker als je kijkt naar de Lexus en Lincoln... Als het dan zou moeten zou ik toch liever in een Volvo zitten
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
En daarom rijd ik Volvo, hoewel die van mij natuurlijk een stuk ouder is dan het geteste exemplaar. Om dezelfde reden wilde ik dat mijn toenmalige vriendin mijn oude S40 overnam, gewoon, omdat die een stuk veiliger is dan een Alto of iets dergelijks.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9373
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik heb nooit voor mijn S60 gekozen omdat hij veilig is, maar na het zien van deze video zie je maar weer hoe 'slecht' het met de andere merken gesteld is.Morgenstond schreef:En daarom rijd ik Volvo, hoewel die van mij natuurlijk een stuk ouder is dan het geteste exemplaar. Om dezelfde reden wilde ik dat mijn toenmalige vriendin mijn oude S40 overnam, gewoon, omdat die een stuk veiliger is dan een Alto of iets dergelijks.
Ik heb 2 collega's die berger zijn geweest en die zeggen dat de nieuwe Mercedes ook als blik in elkaar gaat, over Volvo hebben ze betere verhalen.
Wat je zegt, het liefst zie je al je familieleden ook Volvo rijden.
Mocht ik ooit een boom tegen komen dan liever in de Volvo dan wat voor Mercedes dan ook:

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mooi ook om te zien hoe de zijairbags schade voorkomen aan het hoofd, best wel een essentieel onderdeel van het lichaam.
Dergelijke plofzakken zijn bij sommige fabrikanten nog steeds onderdeel van een pakket/optie.
Dergelijke plofzakken zijn bij sommige fabrikanten nog steeds onderdeel van een pakket/optie.
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Als je dan de tabel bekijkt, dan kun je doorklikken naar de auto. Je kunt ook andere modellen bekijken. De S40 (2004), C70 (2007) en zelfs de 850/S70 halen voor deze test overal "G" (waar de S60 voor één iets een A haalt). Komen de Duitse merken dan zo achter, of is de mentaliteit echt in de aard van "Dat zijn de normale tests, dat zijn de dingen waarop we focussen. De rest kan ons gestolen worden."?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 18.05.2009 - 21:47
- Locatie: Soerendonk
Wat nou, Duitse "premium merken"
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9373
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Was het ook niet zo dat veel merken hun auto's bouwen om goed door de Ncap te komen, maar zodra er wat anders geproefbotst wordt ze gigantisch door de mand vallen?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Die hoofdsteun is bewust weggelaten om een beter beeld te krijgen op het hoofd van de dummy. Dit is bij alle testvoertuigen zo uitgevoerd.Paul schreef:Goed te zien, wel apart dat de hoofdsteun is verdwenen in de S60!
Uiteraard zal men de afwezigheid van de hoofdsteun bij het beoordelen wel mee hebben genomen. Zodra het hoofd na de initiele klap terug slaat, zou het normaal gesproken opgevangen worden door de hoofdsteun, en er minder whiplashachtig-letsel optreden.
Het is goed te zien dat Volvo nog steeds meer aandacht besteed aan veiligheid en dus meer doet dan construeren op de standaard tests!
- Driving_Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 22:35
Inderdaad het probleem NCAP, zo zie je hoe en waarvoor andere merken hun autos ontwikkelen.
Daarom Volvo, en niets anders.
In de duitse Spiegel is een berichtje over de nieuwe voetgangersairbag in de V40.
Ze schrijven dat de ontwikkelingskosten zeker niet hooger geweest zullen zijn dan het jaarsalaris van de Volkswagenchef Winterkorn. Zo een klein autobedrijf doet dat gewoon en zet dat grote bedrijf voor schut
.
Daarom Volvo, en niets anders.
In de duitse Spiegel is een berichtje over de nieuwe voetgangersairbag in de V40.
Ze schrijven dat de ontwikkelingskosten zeker niet hooger geweest zullen zijn dan het jaarsalaris van de Volkswagenchef Winterkorn. Zo een klein autobedrijf doet dat gewoon en zet dat grote bedrijf voor schut

Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
- Andrew82
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
- Locatie: Den Haag
Sjah daar wil überhaupt niemand in rijdenWalter schreef:Ik vind de resultaten van onze Duitse vrienden schokkender... Die rijden hier op de weg rondAndrew82 schreef:
Mooi resultaat voor "onze" Volvo, zeker als je kijkt naar de Lexus en Lincoln... Als het dan zou moeten zou ik toch liever in een Volvo zitten

- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nu ook bekend bij de schrijvende pers.
http://www.autoblog.nl/nieuwe-crashtest ... post-52870
http://www.autoweek.nl/autonieuws/20228 ... miummerken
http://www.autoblog.nl/nieuwe-crashtest ... post-52870
http://www.autoweek.nl/autonieuws/20228 ... miummerken
-
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
@ Diesel01. Kijk de tijd op autoblog. Daar stond het al op voordat het hier op het forum stond 
Linkje naar de 850:
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx ... riesid=268
Vind het wel opvallend dat die gewoon al een G scoort en de moderne en nieuwe Duitse auto's halen dat niet eens... :roll:

Linkje naar de 850:
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx ... riesid=268
Vind het wel opvallend dat die gewoon al een G scoort en de moderne en nieuwe Duitse auto's halen dat niet eens... :roll:
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
los van dat het zeer goede resultaten zijn, gaat het hier om een andere test. 50% offset tegen een vervormbare barrière.v0lv0freak schreef:
Linkje naar de 850:
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx ... riesid=268
Vind het wel opvallend dat die gewoon al een G scoort en de moderne en nieuwe Duitse auto's halen dat niet eens... :roll:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21747
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb die botsproef tegen 50% blok beton al nooit begrepen. Het lukt niemand om op deze wijze te botsen maar eerder gaan mensen uitwijken (je wilt gewoon nergens tegenaan rijden).
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Als je de IIHS-filmpjes bekijkt zie je meteen waarom de S60 beter scoort dan de rest; dat is geen toeval, daar ligt ontwerp aan ten grondslag; de S60 'ketst' langs de barrière terwijl de anderen er in blijven haken waardoor de volle botskracht op de constructie terecht komt.
Er zal onderhuids bij Volvo een soort geleiderail-achtig profiel zijn aangebracht waardoor de auto van het object wordt weggeleid.
Zie de site van de IIHS/ you tube filmpjes 'small overlap test'
Er zal onderhuids bij Volvo een soort geleiderail-achtig profiel zijn aangebracht waardoor de auto van het object wordt weggeleid.
Zie de site van de IIHS/ you tube filmpjes 'small overlap test'