S60 haalt subliem resultaat in Amerikaanse test

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

'Onze' Volvo S60 heeft een geweldig resultaat behaald bij een Amerikaanse crashtest, uitgevoerd door Insurance Institute for Highway Safety, waarbij slechts 2 van de 11 geteste zakelijke sedans de titel "Goed" verdienden. Bij deze zware crashtest werden de auto's met een snelheid van 64 km/u met 25% van het front van de auto tegen een massief blok gereden, vergelijkbaar met een aanrijding met een boom.

Hier lees je in het Engelstalige testrapport hoe onder andere de Mercedes-Benz C-Klasse, de BMW 3-Serie, de Audi A4 en de Lexus IS uit de test komen, inclusief film. Das niet best...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Andrew82
3rd Gear member
Berichten: 377
Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
Locatie: Den Haag

Zo, ik mag toch hopen nooit een boom tegen te komen op deze manier....

Mooi resultaat voor "onze" Volvo, zeker als je kijkt naar de Lexus en Lincoln... Als het dan zou moeten zou ik toch liever in een Volvo zitten
440 1995 1.6 Deluxe
| S60 2001 2.4 Automaat 170PK | 446 Ash Gold Pearl | Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Goed te zien, wel apart dat de hoofdsteun is verdwenen in de S60!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Andrew82 schreef:
Mooi resultaat voor "onze" Volvo, zeker als je kijkt naar de Lexus en Lincoln... Als het dan zou moeten zou ik toch liever in een Volvo zitten
Ik vind de resultaten van onze Duitse vrienden schokkender... Die rijden hier op de weg rond
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

En daarom rijd ik Volvo, hoewel die van mij natuurlijk een stuk ouder is dan het geteste exemplaar. Om dezelfde reden wilde ik dat mijn toenmalige vriendin mijn oude S40 overnam, gewoon, omdat die een stuk veiliger is dan een Alto of iets dergelijks.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3143
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Hmmm, mijn zoontje Tim mag niet meer voorin zitten in de BMW van mijn vriendin
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9373
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Morgenstond schreef:En daarom rijd ik Volvo, hoewel die van mij natuurlijk een stuk ouder is dan het geteste exemplaar. Om dezelfde reden wilde ik dat mijn toenmalige vriendin mijn oude S40 overnam, gewoon, omdat die een stuk veiliger is dan een Alto of iets dergelijks.
Ik heb nooit voor mijn S60 gekozen omdat hij veilig is, maar na het zien van deze video zie je maar weer hoe 'slecht' het met de andere merken gesteld is.
Ik heb 2 collega's die berger zijn geweest en die zeggen dat de nieuwe Mercedes ook als blik in elkaar gaat, over Volvo hebben ze betere verhalen.
Wat je zegt, het liefst zie je al je familieleden ook Volvo rijden.
Mocht ik ooit een boom tegen komen dan liever in de Volvo dan wat voor Mercedes dan ook:
Afbeelding
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mooi ook om te zien hoe de zijairbags schade voorkomen aan het hoofd, best wel een essentieel onderdeel van het lichaam.
Dergelijke plofzakken zijn bij sommige fabrikanten nog steeds onderdeel van een pakket/optie.
Gebruikersavatar
Phacoid
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18

Als je dan de tabel bekijkt, dan kun je doorklikken naar de auto. Je kunt ook andere modellen bekijken. De S40 (2004), C70 (2007) en zelfs de 850/S70 halen voor deze test overal "G" (waar de S60 voor één iets een A haalt). Komen de Duitse merken dan zo achter, of is de mentaliteit echt in de aard van "Dat zijn de normale tests, dat zijn de dingen waarop we focussen. De rest kan ons gestolen worden."?
volvo lover
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 18.05.2009 - 21:47
Locatie: Soerendonk

Wat nou, Duitse "premium merken"
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9373
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Was het ook niet zo dat veel merken hun auto's bouwen om goed door de Ncap te komen, maar zodra er wat anders geproefbotst wordt ze gigantisch door de mand vallen?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13898
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Klopt, Renault houdt helemaal geen sterren over met 20k/uur meer op een nw Laguna die std 5 sterren had.
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Paul schreef:Goed te zien, wel apart dat de hoofdsteun is verdwenen in de S60!
Die hoofdsteun is bewust weggelaten om een beter beeld te krijgen op het hoofd van de dummy. Dit is bij alle testvoertuigen zo uitgevoerd.

Uiteraard zal men de afwezigheid van de hoofdsteun bij het beoordelen wel mee hebben genomen. Zodra het hoofd na de initiele klap terug slaat, zou het normaal gesproken opgevangen worden door de hoofdsteun, en er minder whiplashachtig-letsel optreden.

Het is goed te zien dat Volvo nog steeds meer aandacht besteed aan veiligheid en dus meer doet dan construeren op de standaard tests!
Gebruikersavatar
Driving_Volvo
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 19.09.2004 - 22:35

Inderdaad het probleem NCAP, zo zie je hoe en waarvoor andere merken hun autos ontwikkelen.

Daarom Volvo, en niets anders.

In de duitse Spiegel is een berichtje over de nieuwe voetgangersairbag in de V40.
Ze schrijven dat de ontwikkelingskosten zeker niet hooger geweest zullen zijn dan het jaarsalaris van de Volkswagenchef Winterkorn. Zo een klein autobedrijf doet dat gewoon en zet dat grote bedrijf voor schut :D .
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
Gebruikersavatar
Andrew82
3rd Gear member
Berichten: 377
Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
Locatie: Den Haag

Walter schreef:
Andrew82 schreef:
Mooi resultaat voor "onze" Volvo, zeker als je kijkt naar de Lexus en Lincoln... Als het dan zou moeten zou ik toch liever in een Volvo zitten
Ik vind de resultaten van onze Duitse vrienden schokkender... Die rijden hier op de weg rond
Sjah daar wil überhaupt niemand in rijden ;)
440 1995 1.6 Deluxe
| S60 2001 2.4 Automaat 170PK | 446 Ash Gold Pearl | Afbeelding
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

@ Diesel01. Kijk de tijd op autoblog. Daar stond het al op voordat het hier op het forum stond :)

Linkje naar de 850:
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx ... riesid=268

Vind het wel opvallend dat die gewoon al een G scoort en de moderne en nieuwe Duitse auto's halen dat niet eens... :roll:
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

v0lv0freak schreef:
Linkje naar de 850:
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx ... riesid=268

Vind het wel opvallend dat die gewoon al een G scoort en de moderne en nieuwe Duitse auto's halen dat niet eens... :roll:
los van dat het zeer goede resultaten zijn, gaat het hier om een andere test. 50% offset tegen een vervormbare barrière.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21747
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb die botsproef tegen 50% blok beton al nooit begrepen. Het lukt niemand om op deze wijze te botsen maar eerder gaan mensen uitwijken (je wilt gewoon nergens tegenaan rijden).
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
JCF
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21

Als je de IIHS-filmpjes bekijkt zie je meteen waarom de S60 beter scoort dan de rest; dat is geen toeval, daar ligt ontwerp aan ten grondslag; de S60 'ketst' langs de barrière terwijl de anderen er in blijven haken waardoor de volle botskracht op de constructie terecht komt.
Er zal onderhuids bij Volvo een soort geleiderail-achtig profiel zijn aangebracht waardoor de auto van het object wordt weggeleid.
Zie de site van de IIHS/ you tube filmpjes 'small overlap test'
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”