Auto:
Volvo V40 1.9D (115 pk) MY 2003
Problemen:
Vlak voor aankomst op de bestemming liep de meter van de koelvloeistoftemperatuur vlug op. Vlak voor het rode gebied is mijn vader gestopt en heeft na het laten afkoelen van de motor de bestemming weten te bereiken.
Na twee dagen is hij weer met de auto gaan rijden en deden de koelingsproblemen zich niet voor. Wel waren er problemen met de elektronica van één bepaalde zekeringkast; deze werkte niet meer. Wat exact niet meer werkte heeft hij mij telefonisch medegedeeld en kan ik me niet precies meer herinneren. Hij gaf aan een plaatselijke garagist te bezoeken om te kijken of de hoofdzekering(en) intact waren.
Welnu, ik krijg nu het volgende sms-bericht van hem (letterlijk geciteerd):
"Het probleem neemt bizarre vormen aan. Een groot deel van de elektra waarvan de zekeringen in de interieure zekeringkast zitten werkt niet, waar onder clignoteurs, sigarettenaansteker, remlichten, alarmlichten, airco, stoelverwarming, achterruitverwarming,. Sommige dingen werken wel, waar onder radio en cruise control. En dit terwijl alle zekeringen en hoofdzekering intact zijn. Dit is gecontroleerd door de plaatselijke garagist die er verder niet uit kwam. Storing in het elektrisch systeem die de mecanicien "bizar" noemt. Dit triggert mij. Hier moet toch gewoon een verklaring voor zijn?".
Opmerking: Circa een half jaar geleden is er een probleem geweest met de koplampen, waarbij volgens mij de garage waar de Volvo altijd in onderhoud is "iets heeft doorgelust".
Zouden jullie jullie licht hier eens over kunnen schijnen? Ik bezorg mijn vader graag een onbezorgde vakantie