start af en toe niet

Plaats reactie
volvoxc90
1st Gear member

Hallo volvoliefhebbers, mijn probleem is het volgende: Als ik de volvo wil starten dan doet deze het af enb toe niet. Na een paar keer mijn sleutel te hebben gedraaid ratelt hij af en toe net alsof het de statmotor is, maar die heb ik reeds vervangen en het zelfde probleem heb ik nog steeds. Het kan ook zijn dat hij het een paar dagen niet doet en gewoon start. Accu is ook al vervangen. Dus rara. Uilezing heeft ook geen resultaat gehad. Wie kent dit probleem.
Verder heb ik nog het probleem dat na het starten ik niet voorruit kom als ik hem ij de D zet en tevens branden ook de oranje lampjes niet naast de pook. en ook dit gaat op een gegevn moment wel en branden de lampjes waardoor ik dan gewoon kan rijden. Wie herkent dit en heeft hier een oplossing voor.
Ramon&Ramon
7th Gear member

slechte massa of pluskabel defect?
contactslot stuk,dat is het meest voor de hand liggend,het slot..de schakelaar achter op het stuurslot..
volvoxc90
1st Gear member

even een kleine update:
het starten gaat nu goed, dat was een massa probleem.
Nu alleen nog het probleem van de lampjes die niet gaan branden naast de versnellingspook. De bak krijgt hier geen vrijgave en blijft dan in de noodloop staan. Dit verdwijnt na enige tijd.. kan 1 minuut of 5 minuten duren. Uitlezing geeft aan dat er een communicatieprobleem is naar de bak. Communicatiemodule eruit gehaald en ingespoten met contactspray. Dit leek goed te werken ( 2 dagen) en toen begon het weer.
Iemand nog ideeen?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Bij een dealer uit laten lezen of?
Wel goed de aanwezige storingen wissen,anders blijven ze terug komen.
volvoxc90
1st Gear member

Ja, ben bij twee verschillende geweest en ook dus bij de offieciele dealer. Alles gewist en niks te vinden.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dan hebben ze hem niet goed uitgelezen,je kunt alles apart uitlezen en aansturen,dat hebben ze ook gedaan?
volvoxc90
1st Gear member

Ja dat hebben ze ook gedaan, want daar stond ik bij.En ik weet dat je ieder detail verder kunt uitdiepen,maar daar gaf hij ook niks aan.
Varioclean
2nd Gear member
Contacteer:

Misschien, omdat deze zowel op starten als automaat invloed heeft:

BovensteDodepuntSensor of verbinding daarvan naar EngineControlUnit ??

succes,
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”