trillend stuur

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
MichaelV40
Starter

hallo

Ik heb sinds kort een v40 uit 1999 met 2 ton op te teller
Nu trilt het stuur bij 100km u en harder
als ik gas loslaat en koppeling intraop trilt hij gewoon door
uitbalanceren , wielen wisselen ( voor/achter ) ophanging gecheked ok bevonden, geen slinger in de assen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, suggesties over de oorzaken zijn ook meer dan welkom

Groeten

Michael
rvo033467
4th Gear member

Als het trillen voorkomt bij remmen dan zijn het kromme schijven. Als het trillen ook voorkomt bij niet remmen dan wordt het zoeken helaas.
Toch gecupte banden?
Schokdempers?
Draagarmen?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
MichaelV40
Starter

Helaas komt het ook voor bij niet remmen, bij gewoon konstant 110 rijden en harder
Ga woensdag naar de volvo ben benieuwd wat ze vinden, heb gehoord dat het ook door een losse bodemplaat ( die van kunstof onder de motor ) kan komen dat deze door de wind gaat klapperen en trilling veroorzaakt, oemand ervaring mee ?
Of een as die onbalans heeft ?
devnullT4
2nd Gear member

MichaelV40 schreef:hallo

Ik heb sinds kort een v40 uit 1999 met 2 ton op te teller
Nu trilt het stuur bij 100km u en harder
als ik gas loslaat en koppeling intraop trilt hij gewoon door
uitbalanceren , wielen wisselen ( voor/achter ) ophanging gecheked ok bevonden, geen slinger in de assen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, suggesties over de oorzaken zijn ook meer dan welkom

Groeten

Michael
Als het trillen ook bij niet-aandrijven speelt, ligt meestal toch de oorzaak bij banden/velgen. Zo heb ik 2 jaar rondgereden met trillend stuur en stoelen, met verschillende sets banden, de winterset etc. (allemaal A-merk). Soms in mindere mate, maar meestal toch irritant aanwezig. Totdat ik toevallig de auto eens bij de dichtsbijzijnde garage neerzette en ze daar heb laten balanceren. Nooit meer last van gehad, sindsdien nog een nieuwe zomerbanden set laten balanceren daar. Ook weer perfect! Sufgezocht naar de oorzaak maar het bleek toch zo eenvoudig, alleen blijkbaar te moeilijk voor 3, 4 andere garages om goed te balanceren.
Kobayashi
3rd Gear member

Uitlijnen al geprobeerd? Bespaart je misschien hoop werk/kosten.
Freek63
2nd Gear member

Speling op aandrijfassen?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”