Ik ben op zoek naar winterbanden voor mijn V70. Mijn R-Design rijdt standaard op 18 inch, maar voor de winterbanden heb ik een set 17inch Canigula aangeschaft. Daarbij horen volgens het boekje 225/50R17 banden.
Kan van iemand een set weinig gebruikte 225/50/17 winterbanden overnemen, komende vanaf een BMW en derhalve runflat banden. Is dit wel of niet geschikt voor mijn Volvo en zouden jullie dit wel of niet aanraden? Wat is het verschil qua rijden?
winterbanden V70 III
- tvc15
- 3rd Gear member
Houd er wel rekening mee dat je een bandenspanningsmonitoring systeem nodig hebt als je op runflat banden gaat rijden. Je merkt namelijk niet snel genoeg dat je een lekke band hebt. Dit systeem kan achteraf gemonteerd worden door de dealer, mocht het nog niet op de auto zitten.
-
- 5th Gear member
...maar het achteraf monteren van de bandenmonitoring is zodanig duur dat je beter zelf nieuwe banden koopt denk ik?
Daarnaast is het rijcomfort van runflat banden zodanig dat veel mensen ze eraf gooien of in ieder geval bij vervanging kiezen voor normale banden.
Ik persoonlijk zou de runflats laten liggen (waarom wil die BMW meneer ze kwijt?)
Gr. Marc
Daarnaast is het rijcomfort van runflat banden zodanig dat veel mensen ze eraf gooien of in ieder geval bij vervanging kiezen voor normale banden.
Ik persoonlijk zou de runflats laten liggen (waarom wil die BMW meneer ze kwijt?)
Gr. Marc