van 10v naar 20v

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fireblade71
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.10.2011 - 18:41
Locatie: Grunn

hallo

ik heb een v70 2.5 10v uit 1998 waar ik met veel plezier in rij, maar ik wil toch net ff wat meer vermogen en aangezien ik niet het geld heb voor een goeie v70 T5 wilde ik een 20v kop overzetten op mijn 10v blok, maar nu is de vraag of dat zonder erg veel problemen te doen is, ik kan nameloijk voor weinig een 20v kop overnemen
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

zal niet gaan omdat je zuigers niet zijn aangepast op de klepopening van de 20klepper
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1448
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

De in en uitlaat spruitstukken passen ook niet.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Volvo850 93
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 20.05.2012 - 18:23

Dan kun je beter een 20v blok erin lepellen
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1448
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Of gewoon een V70 met 2.5 20v kopen, zoveel kosten die tegenwoordig niet meer. Wel even proefrijden of het inderdaad de extra snelheid oplevert die verwacht wordt.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

V70 2.5 20V zijn er alleen niet veel van.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Er komt meer bij kijken dan enkel een kopje overzetten. Motormanagement is dacht ook ook anders

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Kijk ook even rond op www.volvo850forum.nl daar kan men je zo vertellen wat er allemaal aangepast moet worden

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
fireblade71
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.10.2011 - 18:41
Locatie: Grunn

word dus hoop gedoe, ik heb besloten om gewoon jaartje door te rijden en dan gaan voor een T5, lijkt me beter dan hier geld in te pompen voor beetje vermogens winst, allemaal bedankt voor de reactie's

mag een slotje op....
rost
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 02.07.2012 - 00:57

Het is inderdaad een hoop moeite, al geloof ik dat het bij de v70 iets makkelijker gaat dan bij een 850. Bij de 850 verschilt het motormanagement en appendages ook nog eens significant. Ik heb wel eens een 20v op 10v ecu voorbij zien komen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed loopt.
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

De hamvraag, is een 2.5 20v uberhaupt sneller als een 2.5 10v?

Ik zou verwachten van wel, maar hoor daar erg tegenstrijdige berichten over. Zelf rijd ik een 2,5 10v en die is echt achterlijk rap voor een ongeblazen 2.5. Ik zit me echter af te vragen of het ding soms gechipt is. Of dat het alleen maar te maken heeft met de manier waarop hij is ingereden. Is een KLPD gasbak namelijk.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1448
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Chippen van een 2.5 10v levert niet veel op, het blijft een ongeblazen, niet begrensde motor. Een 2.5 10v is ook niet heel traag, hij komt misschien een beetje traag op gang door het gewicht maar daarna gaat die best vlot. Hij heeft natuurlijk behoorlijk wat koppel, dat merk je goed, het is maar iets minder dan de 20v.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

Boven de 4000 Rpm ga je het waarschijnlijk wel merken, maar hoe vaak zit je daar?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

bernhard2 schreef:Boven de 4000 Rpm ga je het waarschijnlijk wel merken, maar hoe vaak zit je daar?
Uh..... :oops: nouwww..... wellicht wat vaker dan de gemiddelde weggebruiker....
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Dan komt een 10V wel behoorlijk vooruit ja :D
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ik heb een v70 10v en een 2,5t en moet eerlijk zeggen dat de 20v me erg verbaasd heeft qua snelheid. Dat voel me niks tegen. tuurlijk is de 2,5t sneller maar het verschil is niet zo groot als ik dacht.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”