hallo
ik heb een v70 2.5 10v uit 1998 waar ik met veel plezier in rij, maar ik wil toch net ff wat meer vermogen en aangezien ik niet het geld heb voor een goeie v70 T5 wilde ik een 20v kop overzetten op mijn 10v blok, maar nu is de vraag of dat zonder erg veel problemen te doen is, ik kan nameloijk voor weinig een 20v kop overnemen
van 10v naar 20v
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
zal niet gaan omdat je zuigers niet zijn aangepast op de klepopening van de 20klepper
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20.05.2012 - 18:23
Dan kun je beter een 20v blok erin lepellen
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
V70 2.5 20V zijn er alleen niet veel van.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Er komt meer bij kijken dan enkel een kopje overzetten. Motormanagement is dacht ook ook anders
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Kijk ook even rond op www.volvo850forum.nl daar kan men je zo vertellen wat er allemaal aangepast moet worden
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- fireblade71
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.10.2011 - 18:41
- Locatie: Grunn
word dus hoop gedoe, ik heb besloten om gewoon jaartje door te rijden en dan gaan voor een T5, lijkt me beter dan hier geld in te pompen voor beetje vermogens winst, allemaal bedankt voor de reactie's
mag een slotje op....
mag een slotje op....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02.07.2012 - 00:57
Het is inderdaad een hoop moeite, al geloof ik dat het bij de v70 iets makkelijker gaat dan bij een 850. Bij de 850 verschilt het motormanagement en appendages ook nog eens significant. Ik heb wel eens een 20v op 10v ecu voorbij zien komen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed loopt.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
De hamvraag, is een 2.5 20v uberhaupt sneller als een 2.5 10v?
Ik zou verwachten van wel, maar hoor daar erg tegenstrijdige berichten over. Zelf rijd ik een 2,5 10v en die is echt achterlijk rap voor een ongeblazen 2.5. Ik zit me echter af te vragen of het ding soms gechipt is. Of dat het alleen maar te maken heeft met de manier waarop hij is ingereden. Is een KLPD gasbak namelijk.
Ik zou verwachten van wel, maar hoor daar erg tegenstrijdige berichten over. Zelf rijd ik een 2,5 10v en die is echt achterlijk rap voor een ongeblazen 2.5. Ik zit me echter af te vragen of het ding soms gechipt is. Of dat het alleen maar te maken heeft met de manier waarop hij is ingereden. Is een KLPD gasbak namelijk.
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Chippen van een 2.5 10v levert niet veel op, het blijft een ongeblazen, niet begrensde motor. Een 2.5 10v is ook niet heel traag, hij komt misschien een beetje traag op gang door het gewicht maar daarna gaat die best vlot. Hij heeft natuurlijk behoorlijk wat koppel, dat merk je goed, het is maar iets minder dan de 20v.
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
Boven de 4000 Rpm ga je het waarschijnlijk wel merken, maar hoe vaak zit je daar?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dan komt een 10V wel behoorlijk vooruit ja 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik heb een v70 10v en een 2,5t en moet eerlijk zeggen dat de 20v me erg verbaasd heeft qua snelheid. Dat voel me niks tegen. tuurlijk is de 2,5t sneller maar het verschil is niet zo groot als ik dacht.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)