Pagina 1 van 1

van 10v naar 20v

Geplaatst: 21.08.2012 - 17:08
door fireblade71
hallo

ik heb een v70 2.5 10v uit 1998 waar ik met veel plezier in rij, maar ik wil toch net ff wat meer vermogen en aangezien ik niet het geld heb voor een goeie v70 T5 wilde ik een 20v kop overzetten op mijn 10v blok, maar nu is de vraag of dat zonder erg veel problemen te doen is, ik kan nameloijk voor weinig een 20v kop overnemen

Geplaatst: 21.08.2012 - 20:09
door eric vermeer
zal niet gaan omdat je zuigers niet zijn aangepast op de klepopening van de 20klepper

Geplaatst: 22.08.2012 - 07:51
door EVV
De in en uitlaat spruitstukken passen ook niet.

Geplaatst: 22.08.2012 - 11:56
door Volvo850 93
Dan kun je beter een 20v blok erin lepellen

Geplaatst: 22.08.2012 - 12:11
door EVV
Of gewoon een V70 met 2.5 20v kopen, zoveel kosten die tegenwoordig niet meer. Wel even proefrijden of het inderdaad de extra snelheid oplevert die verwacht wordt.

Geplaatst: 22.08.2012 - 12:47
door The Volvoboy
V70 2.5 20V zijn er alleen niet veel van.

Geplaatst: 22.08.2012 - 16:49
door sbv
Er komt meer bij kijken dan enkel een kopje overzetten. Motormanagement is dacht ook ook anders

Geplaatst: 22.08.2012 - 16:50
door sbv
Kijk ook even rond op www.volvo850forum.nl daar kan men je zo vertellen wat er allemaal aangepast moet worden

Geplaatst: 23.08.2012 - 09:27
door fireblade71
word dus hoop gedoe, ik heb besloten om gewoon jaartje door te rijden en dan gaan voor een T5, lijkt me beter dan hier geld in te pompen voor beetje vermogens winst, allemaal bedankt voor de reactie's

mag een slotje op....

Geplaatst: 23.08.2012 - 12:50
door rost
Het is inderdaad een hoop moeite, al geloof ik dat het bij de v70 iets makkelijker gaat dan bij een 850. Bij de 850 verschilt het motormanagement en appendages ook nog eens significant. Ik heb wel eens een 20v op 10v ecu voorbij zien komen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed loopt.

Geplaatst: 28.08.2012 - 10:44
door Marinus
De hamvraag, is een 2.5 20v uberhaupt sneller als een 2.5 10v?

Ik zou verwachten van wel, maar hoor daar erg tegenstrijdige berichten over. Zelf rijd ik een 2,5 10v en die is echt achterlijk rap voor een ongeblazen 2.5. Ik zit me echter af te vragen of het ding soms gechipt is. Of dat het alleen maar te maken heeft met de manier waarop hij is ingereden. Is een KLPD gasbak namelijk.

Geplaatst: 28.08.2012 - 11:49
door EVV
Chippen van een 2.5 10v levert niet veel op, het blijft een ongeblazen, niet begrensde motor. Een 2.5 10v is ook niet heel traag, hij komt misschien een beetje traag op gang door het gewicht maar daarna gaat die best vlot. Hij heeft natuurlijk behoorlijk wat koppel, dat merk je goed, het is maar iets minder dan de 20v.

Geplaatst: 01.09.2012 - 09:13
door bernhard2
Boven de 4000 Rpm ga je het waarschijnlijk wel merken, maar hoe vaak zit je daar?

Geplaatst: 01.09.2012 - 20:49
door Marinus
bernhard2 schreef:Boven de 4000 Rpm ga je het waarschijnlijk wel merken, maar hoe vaak zit je daar?
Uh..... :oops: nouwww..... wellicht wat vaker dan de gemiddelde weggebruiker....

Geplaatst: 01.09.2012 - 20:52
door The Volvoboy
Dan komt een 10V wel behoorlijk vooruit ja :D

Geplaatst: 01.09.2012 - 22:09
door Richard
Ik heb een v70 10v en een 2,5t en moet eerlijk zeggen dat de 20v me erg verbaasd heeft qua snelheid. Dat voel me niks tegen. tuurlijk is de 2,5t sneller maar het verschil is niet zo groot als ik dacht.