Hallo mede-volvo rijders,
Ik heb een vraagje wat niet specifiek volvo is voor mijn ouders. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
De auto van mijn ouders is onlangs door een onvoorzichtige chauffeur geschampt (en doorgereden). De politie wil de aangifte niet opnemen en natuurlijk zijn er geen getuigen. Een fixe schade van 1500 euro tot gevolg (valt buiten de verzekering). Nu is de ergste schade dat de plastic bescherm strippen op de deur eraf gereden zijn, en de lak is wat geschuurd op de voor en achterdeur. Hierdoor is de witte onderlak net door de grijze lak zichtbaar. Het is zeker niet mogelijk om dit soort schade te herstellen met speciale polijst-middel oid? De wagen is niet gedeukt en als ik de sierstrippen vervang zie je er eigenlijk redelijk weinig van.
Voor de duidelijkheid: er zitten geen echte krassen in de lak, het is net alsof er een vlakje van 10cm heel lang met heel dun schuurpapier is geschuurd wat op sommige puntjes net door de bovenlak heen gaat.
Alvast bedankt voor jullie, weer ongetwijfeld, deskundige advies!
Lakschade auto verwijderen
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Audi A6 3.0L V6 Quattro
Volvo S80 2.4 D5 163pk 2004
Volvo S80 2.4 140pk 1999
Volvo S80 2.4 140pk 1999
- diesel01
- Geartronic member
Spotrepair is de manier om dit soort schades te repareren.
Google maar op spotrepair en je zult zien dat voor €200 een hoop mogelijk is.
Ik heb het eea laten maken dmv spotrepair wat overigens gewoon door de dealer is gedaan voor €175
Google maar op spotrepair en je zult zien dat voor €200 een hoop mogelijk is.
Ik heb het eea laten maken dmv spotrepair wat overigens gewoon door de dealer is gedaan voor €175
- Rob2u
- 5th Gear member
Ik kan je PDR spotrepair in Eindhoven (!) aanbevelen. Heb ik al twee keer gebruik van gemaakt bij parkeerschade.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
De politie MOET de aangifte opnemen ter zake het verlaten van de plaats van het ongeval, doen ze dat niet of willen ze dat niet -> klacht doen!De politie wil de aangifte niet opnemen
Dat zou kunnen maar daarvoor hebben we het waarborgfonds. Kost je het eigen risico en je hebt dus ook de aangifte van de politie nodig.Een fixe schade van 1500 euro tot gevolg (valt buiten de verzekering).
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Dit klopt volgens mij niet helemaal, maar ik kan ernaast zitten. Het waarborgfonds kun je volgens mij alleen aanspreken als er wel een 'veroorzaker' bekend is (die uiteraard ontkent) maar geen getuigen. Dan kan er eventueel gekeken worden naar kleur voortuigen, op welke hoogte/plek de schade zit en of dit logischerwijs door de ontkennende veroorzaker zou kunnen zijn veroorzaakt.V70/2.4D/2003 schreef:De politie MOET de aangifte opnemen ter zake het verlaten van de plaats van het ongeval, doen ze dat niet of willen ze dat niet -> klacht doen!De politie wil de aangifte niet opnemen
Dat zou kunnen maar daarvoor hebben we het waarborgfonds. Kost je het eigen risico en je hebt dus ook de aangifte van de politie nodig.Een fixe schade van 1500 euro tot gevolg (valt buiten de verzekering).
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Bij deze schade lijkt me spotrepair handig, of zoek een spuiter die ook wel eens 'bijklust'...

Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mja, de politie is niet echt hulpzaam onder het mom van "jullie hebben de andere chauffeur niet gesommeerd te stoppen". Nouja, het zal toch altijd wel zijn woord tegen het onze zijn, dus je krijgt de tegenpartij toch nooit zo ver om toe te geven dat hij de auto geramd heeft.
Ik WAS al van plan om een dash-cam achter mijn binnenspiegel te hangen, maar nu ga ik dat zeker doen. Dit heeft dan wel een ander nadeel: een S80 met een camera achter de binnenspiegel zorgt er voor dat mensen niet doorrijden voor mij
Ik WAS al van plan om een dash-cam achter mijn binnenspiegel te hangen, maar nu ga ik dat zeker doen. Dit heeft dan wel een ander nadeel: een S80 met een camera achter de binnenspiegel zorgt er voor dat mensen niet doorrijden voor mij

Audi A6 3.0L V6 Quattro
Volvo S80 2.4 140pk 1999
Volvo S80 2.4 140pk 1999
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
De schade moet veroorzaakt zijn door een ander motorrijtuig waarbij die identitiet van het voertuig en die van de bestuurder onbekend is gebleven. Uw aller verzekeraar kan U daarnaar verwijzen en uitleggen van hoe en wat ten aanzien van de in te dienen claim.
En ten aanzien van het doen van aangifte: Als U bij een bureau komt en U wilt aangifte doen van een strafbaar feit, en we hebben het hier toch echt over een misdrijf, dan is de politie verplicht om die aangifte op te nemen (ook al is er geen sprake van enige opsporingsindicatie)
En ten aanzien van het doen van aangifte: Als U bij een bureau komt en U wilt aangifte doen van een strafbaar feit, en we hebben het hier toch echt over een misdrijf, dan is de politie verplicht om die aangifte op te nemen (ook al is er geen sprake van enige opsporingsindicatie)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Hksvs
- 2nd Gear member
Je hebt alleen niets aan een aangifte. Die nemen we ook niet op in deze zaken. De politie had ter plaatse de aanrijding op papier moeten zetten met daarin de getuigeverklaring van jouw ouders. Dat gaat in een bundel naar de stichting processen-verbaal. Een verzekeringsmaatschappij kan daar ter ondersteuning van hun oordeel het proces-verbaal opvragen.
Dat de bestuurder van het andere voertuig strafbaar is staat vast. Volgens artikel 7 van de Wegenverkeerswet 1994 maakt hij zich schuldig aan het verlaten van een plaats ongeval, waarbij hij zijn identiteit niet kenbaar heeft gemaakt. Die bestuurder had derhalve kunnen worden aangehouden.
Dat de bestuurder van het andere voertuig strafbaar is staat vast. Volgens artikel 7 van de Wegenverkeerswet 1994 maakt hij zich schuldig aan het verlaten van een plaats ongeval, waarbij hij zijn identiteit niet kenbaar heeft gemaakt. Die bestuurder had derhalve kunnen worden aangehouden.
EX30 Single Motor Extended Range Plus
V70 3.2 Summum Heico
V70 2.5T Geartronic Momentum
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
V70 3.2 Summum Heico
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
- diesel01
- Geartronic member
Bijzonder..
De ene agent zegt, indien je aangifte wilt doen zijn we verplicht dit op te nemen terwijl de andere zegt, nee hoor bij dit soort zaken schrijven wij ook geen pv.
Enige tijd terug raakt een client een hoortoestel kwijt waarbij de verzekeraar eist dat er door een agent een protocol wordt opgemaakt onder ambtseed van vermissing.
Omdat dit soort vermissing wel vaker voorkomen maak ik daar een dossier van en zorg er voor dat ik alles digitaal heb.
Client probeert aangifte van vermissing opgetekend te krijgen maar wordt vertelt dat het helemaal niet kan omdat het niet bestaat, terwijl ik in andere zaken gewoon het manifest heb.
Ik heb dus even een andere zaak erbij gepakt, naw gegevens van client getypext en digitaal door gezet naar desbetreffende agent.
Het einde van het verhaal is dat de vermissing is opgetekend en client heeft een toestel uitgekeerd gekregen van de verzekeraar, gewoon net even een stap verder lopen en out of the box.
Edit: ontopic ik zou dit gewoon zelf regelen en een spotrepair uit laten voeren.
De ene agent zegt, indien je aangifte wilt doen zijn we verplicht dit op te nemen terwijl de andere zegt, nee hoor bij dit soort zaken schrijven wij ook geen pv.
Enige tijd terug raakt een client een hoortoestel kwijt waarbij de verzekeraar eist dat er door een agent een protocol wordt opgemaakt onder ambtseed van vermissing.
Omdat dit soort vermissing wel vaker voorkomen maak ik daar een dossier van en zorg er voor dat ik alles digitaal heb.
Client probeert aangifte van vermissing opgetekend te krijgen maar wordt vertelt dat het helemaal niet kan omdat het niet bestaat, terwijl ik in andere zaken gewoon het manifest heb.
Ik heb dus even een andere zaak erbij gepakt, naw gegevens van client getypext en digitaal door gezet naar desbetreffende agent.
Het einde van het verhaal is dat de vermissing is opgetekend en client heeft een toestel uitgekeerd gekregen van de verzekeraar, gewoon net even een stap verder lopen en out of the box.
Edit: ontopic ik zou dit gewoon zelf regelen en een spotrepair uit laten voeren.
- Hksvs
- 2nd Gear member
Hoho! Er wordt nu van luiheid / laksheid uitgegaan. Ik post gewoon hoe het werkt bij een aanrijding. Natuurlijk ben je als opsporingsambtenaar verplicht iets de doen met de kennis van een gepleegd strafbaar feit. Alleen kun je niet overal aangifte van doen, maar werkt dat soms op een andere manier. Met dezelfde uitkomst als resultaat: je kunt de schade verhalen.
V70 3.2 Summum Heico
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
V70 3.2 Summum Heico
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb nergens het woord luiheid/laksheid benoemt.
In mijn voorbeeld heb ik wel aangegeven dat er agenten zijn die menen dat er geen procedure is terwijl de werkelijkheid anders is.
Ik heb schade ondervonden door losliggend split op een snelweg waarbij ik RWS verantwoordelijk heb gesteld, die stellen dat er aangifte moet worden gedaan omdat de zaak anders niet in behandeling wordt genomen.
Ik heb het dichtsbijzijnde bureau gebelt waar in eerste instantie werd gezegt dat ik pech had en dat er geen aangite gedaan kon worden.
Nadat ik enigzins op mijn strepen ben gaan staan is er alsnog een dossier van gemaakt met een nummer waar ik aan kon refreren in mijn brief naar RWS waarin ik ze aansprakelijk heb gesteld.
Dat scheelde toch een kleine €300.
Van luiheid/laksheid is binnen de overheid is toch nooit geen sprake?
In mijn voorbeeld heb ik wel aangegeven dat er agenten zijn die menen dat er geen procedure is terwijl de werkelijkheid anders is.
Ik heb schade ondervonden door losliggend split op een snelweg waarbij ik RWS verantwoordelijk heb gesteld, die stellen dat er aangifte moet worden gedaan omdat de zaak anders niet in behandeling wordt genomen.
Ik heb het dichtsbijzijnde bureau gebelt waar in eerste instantie werd gezegt dat ik pech had en dat er geen aangite gedaan kon worden.
Nadat ik enigzins op mijn strepen ben gaan staan is er alsnog een dossier van gemaakt met een nummer waar ik aan kon refreren in mijn brief naar RWS waarin ik ze aansprakelijk heb gesteld.
Dat scheelde toch een kleine €300.
Van luiheid/laksheid is binnen de overheid is toch nooit geen sprake?
- Hksvs
- 2nd Gear member
Haha, neuh.... :mrgreen:
Voelde me in je vorige post aangesproken, maar dat bleek niet nodig. Tsja, er zijn genoeg collega's die liever lui dan moe zijn, maar in welke tak van sport is dat niet zo? Alleen wel jammer dat vaak burgers met een probleem, die voor het eerst met politie in aanraking komen, daar luie collga's treffen. Krijg je al snel een slechte reputatie als heel politie NL.
Maar goed, terug on-topic!
Voelde me in je vorige post aangesproken, maar dat bleek niet nodig. Tsja, er zijn genoeg collega's die liever lui dan moe zijn, maar in welke tak van sport is dat niet zo? Alleen wel jammer dat vaak burgers met een probleem, die voor het eerst met politie in aanraking komen, daar luie collga's treffen. Krijg je al snel een slechte reputatie als heel politie NL.
Maar goed, terug on-topic!
V70 3.2 Summum Heico
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
V70 3.2 Summum Heico
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Toch is een politierapport hoe dan ook nodig bij een claim bij het waarborgfonds. De politie moet dan ook even naar buiten komen om te constateren of de opgegeven schade klopt.
Ik heb het een paar jaar geleden ook een keer zo gedaan en de politie werkt in dat geval best wel mee.
Wel even rekening houden met het eigen risico van het waarborgfonds van 250,-.
Dus:
1) bij de dealer de schade laten begroten.
2) formulieren waarborgfonds invullen en evt. getuigen er aan toevoegen.
3) politiebureau bezoeken
4) opsturen.
Ik heb het een paar jaar geleden ook een keer zo gedaan en de politie werkt in dat geval best wel mee.
Wel even rekening houden met het eigen risico van het waarborgfonds van 250,-.
Dus:
1) bij de dealer de schade laten begroten.
2) formulieren waarborgfonds invullen en evt. getuigen er aan toevoegen.
3) politiebureau bezoeken
4) opsturen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Hksvs
- 2nd Gear member
Tuurlijk! Maar dat is wat anders dan een aangifte. Wel afdoende echter.Battlecruiser schreef:De politie moet dan ook even naar buiten komen om te constateren of de opgegeven schade klopt.
V70 3.2 Summum Heico
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
V70 3.2 Summum Heico
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dat is trouwens een goede tip. Wellicht dat de term "aangifte" hier ook wel een probleem vormt. Dank ook voor de goede tips over het spotrepair. Dat lijkt mij een goede optie!
Audi A6 3.0L V6 Quattro
Volvo S80 2.4 140pk 1999
Volvo S80 2.4 140pk 1999
- diesel01
- Geartronic member
Yep de term aangifte doet ut em...
Daar zit ook de kneep tussen ambtenaren en burger, ik als burger denk laten we nu niet taaln..ken en ambtenaar denkt, huh daar heb ik helegaar geen formulier voor.
Let wel, ik heb louter goede ervaringen met het politeapparaat ook als ik eens te hard heb gereden want dan heb ik het gewoon verdient
Daar zit ook de kneep tussen ambtenaren en burger, ik als burger denk laten we nu niet taaln..ken en ambtenaar denkt, huh daar heb ik helegaar geen formulier voor.

Let wel, ik heb louter goede ervaringen met het politeapparaat ook als ik eens te hard heb gereden want dan heb ik het gewoon verdient