Navigatie is ingebouwd, maar deze kan toch echt niet tippen aan mijn TomTom GO 1005 met HD-traffic en spraakherkenning. Een beetje dubbelop, maar ik wilde de achteruitrij-camera niet opofferen, door -zoals ik bij mijn vorige XC60 had gedaan die geen navigatie had- de TomTom op de plek van de huidige navigatie te plaatsen zodat deze ingebouwd lijkt.
Vandaar dat ik een plekje moest zoeken op het dashboard voor de houder.
Ik heb de bekende houders (Kuda/Brodit) overwogen, maar deze zaten allemaal niet echt geweldig qua positie, waren niet trilvrij of kosten belachelijk veel geld voor 25 cm2 plastic.
Daarom heb ik met wat gezaag, geboor, geschroef en een hoop creativiteit de magnetische kogelhouder van TomTom zelf gemonteerd, zonder het dashboard te beschadigen.
Wellicht biedt het inspiratie voor anderen en daarom deel ik graag mijn bezigheden.
Ik heb het rechter middenluchtrooster deels verwijderd (maar kan allemaal weer teruggeplaatst worden indien nodig) en met zwarte foam afgedekt.
De USB kabel kun je met een hulp-staafje diagonaal achter de CD-speler naar de passagiersruimte (voeten) trekken.
Uiteraard heb ik het startscherm van de TomTom voorzien van een mooi Volvo-plaatje

Foto's volgen hieronder.