Welk type V70 zouden jullie adviseren?
Geplaatst: 31.08.2012 - 16:46
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar wat informatie over de Volvo V70. Dus kwam ik op dit forum terecht en ben wat overweldigd door alle informatie. Dat kan ik onmogelijk allemaal doorlezen, dus ik stel de vraag maar gewoon... Als dat hier niet gewaardeerd wordt of ik post in het verkeerde subforum dan hoor ik het graag en in dat geval alvast mijn excuses
Ik ben bijna twee meter en heb naast een vrouw twee kinderen die nog in kinderzitjes zitten. Veel ruimte nodig dus. Daarom rij ik op dit moment in een 120 pk 2003 Mazda 6 2.0 CiTD sportbreak.
Ik rij ongeveer 35.000 km per jaar en ik verwacht dat hij binnen nu en anderhalf jaar aan vervanging toe is (dan hikt hij tegen de 3 ton aan).
Het is dus wel heel erg vroeg, maar ik heb gewoon zin om alvast te kijken naar een vervangende auto (gras bij de buren
).
Naast een aantal andere modellen ben ik erg gecharmeerd van de V70, met name de modellen 2000-2004 en 2004-2008. Ja, de nieuwe ook wel maar dat laat m'n budget niet toe
Ik heb wat informatie van het internet gesprokkeld en ik twijfel of ik een 140 pk 2.4 Bi-Fuel misschien niet verstandiger zou zijn dan bijvoorbeeld een 163 pk D5.
Als de onderhoudskosten niet te gek veel verschillen ben ik ten opzichte van de Mazda met een bi-fuel zo'n 1% goedkoper uit , met een D5 zo'n 2% duurder. Te verwaarlozen dus.
Wat heeft jullie (objectieve
) voorkeur?
Ik heb al eens wat rond gekeken en met mijn budget (tzt max 10k) hebben ze gemiddeld al tussen de 2 en 3 ton gelopen. Ik hoor verschillende Volvo fans dan altijd roepen: "oooh, dan is ie net ingereden". In hoeverre is dat nou echt zo? Kan ik serieus een V70 kopen met 3 ton op de klok en daar nog (zonder extreme kosten) lachend een ton bij draaien? Of is de werkelijkheid toch wat minder rooskleurig?
Oh ja, ik ben ook benieuwd naar het brandstofverbruik. Een 163pk D5 doet volgens autoweek 6,8 l/100 km, volgens spritmonitor.de 7,2.
Een 140pk LPG doet 12,2 resp. 10,9 (huh?
).
Zijn die 7,2 en 10,9 een beetje realistisch?
Ik ben op zoek naar wat informatie over de Volvo V70. Dus kwam ik op dit forum terecht en ben wat overweldigd door alle informatie. Dat kan ik onmogelijk allemaal doorlezen, dus ik stel de vraag maar gewoon... Als dat hier niet gewaardeerd wordt of ik post in het verkeerde subforum dan hoor ik het graag en in dat geval alvast mijn excuses

Ik ben bijna twee meter en heb naast een vrouw twee kinderen die nog in kinderzitjes zitten. Veel ruimte nodig dus. Daarom rij ik op dit moment in een 120 pk 2003 Mazda 6 2.0 CiTD sportbreak.
Ik rij ongeveer 35.000 km per jaar en ik verwacht dat hij binnen nu en anderhalf jaar aan vervanging toe is (dan hikt hij tegen de 3 ton aan).
Het is dus wel heel erg vroeg, maar ik heb gewoon zin om alvast te kijken naar een vervangende auto (gras bij de buren

Naast een aantal andere modellen ben ik erg gecharmeerd van de V70, met name de modellen 2000-2004 en 2004-2008. Ja, de nieuwe ook wel maar dat laat m'n budget niet toe

Ik heb wat informatie van het internet gesprokkeld en ik twijfel of ik een 140 pk 2.4 Bi-Fuel misschien niet verstandiger zou zijn dan bijvoorbeeld een 163 pk D5.
Als de onderhoudskosten niet te gek veel verschillen ben ik ten opzichte van de Mazda met een bi-fuel zo'n 1% goedkoper uit , met een D5 zo'n 2% duurder. Te verwaarlozen dus.
Wat heeft jullie (objectieve

Ik heb al eens wat rond gekeken en met mijn budget (tzt max 10k) hebben ze gemiddeld al tussen de 2 en 3 ton gelopen. Ik hoor verschillende Volvo fans dan altijd roepen: "oooh, dan is ie net ingereden". In hoeverre is dat nou echt zo? Kan ik serieus een V70 kopen met 3 ton op de klok en daar nog (zonder extreme kosten) lachend een ton bij draaien? Of is de werkelijkheid toch wat minder rooskleurig?
Oh ja, ik ben ook benieuwd naar het brandstofverbruik. Een 163pk D5 doet volgens autoweek 6,8 l/100 km, volgens spritmonitor.de 7,2.
Een 140pk LPG doet 12,2 resp. 10,9 (huh?

Zijn die 7,2 en 10,9 een beetje realistisch?
