Even Voorstellen.
Geplaatst: 06.09.2012 - 19:58
Hallo mijn naam is Ramon Scheepers aka ik "rol" op het Volvolvo forum. Na bijna 4 jaar met een dikke grijns te hebben rondgebruld in een brandweerrode 240 diesel estate, werd het toch eens tijd voor wat anders. De 240 is en blijft voor mij de "echte volvo", echter ons exemplaar begon, mede door de ongunstige verhouding tussen belasting en dieselprijs, toch een beetje duur te worden. Kachelmotor zowat kaduuk, olielekkages, bonkende assen en een radiator van peperkoek deden ons besluiten toch maar naar wat anders uit te zien. Ook de toch krappe achterbank van de 240 (3 kinderen van 4,6&7) en het feit dat mijn vrouw meer gaat rijden hielpen daaraan mee.
Enfin, na een geweldige tijd in een Volvo, 65000 kilometers zonder noemenswaardige problemen, koop je....
Juist ja. De volgende (estate) modellen passeerden de revue.
Een 240 op gas. Serieus over nagedacht.
Een 740 op gas. Geen moment over nagedacht, ik vind 'm niet zo.
Een 940 op gas. Overwogen, maar redelijke exemplaren zijn duur.
Een 850 dan maar? of een v70? Budget is zeer beperkt, waarom dan toch een Volvo? Moet ik dat uitleggen dan?
Dus maar eens serieus op zoek gegaan naar een v70 op g3. Meteen raak bij een 1999er v70 bi-fuel met de respectabele km stand van 350.000 km.
Onderhoudshistorie redelijk bekend, paar kleine krasjes en deukjes (hoef ik me daar iig niet te druk over maken) en een mooi halflederen interieur. Alles zit erop en eraan en het meeste werkt ook nog. Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat zelfs een Volvo na deze km's niet helemaal perfect meer is. Of wel, maar dan te duur voor mij. Wat model betreft vind ik het een zeer geslaagd model, de neus zou iets vierkanter mogen. En als ik in de spiegels kijk mis ik wel de schouders van onze grote rode tractor. En de rook bij "fel"acceleren. (meekomen met de rest).
Maar goed, genoeg sentiment.
Wat valt me zoal op:
Leuk:
Wat een heeeeeeeerlijk geluid bij +3000 rpm. Precies daar waar het vermogen begint.
Fijne stoelen en een geweldige zitpositie. En alles zit op de logische plek.
Vergeleken met een 240 is een v70 een bochtenridder.
De stilte.....
Minder leuk:
Een onbalans vanaf 120, een "roffel" beweegt zich van voor naar achter met een frequentie van 1 seconde. Onbalans? Fusees?
Onregelmatig stationair lopen op gas, ik heb iets gehoord over gasverdeelklep. die zou schoongemaakt moeten worden? Emissie lampje brandt ook.
Soms schakelt madam tijdens de onregelmatige stationaire loop op lpg zomaar over op benzine. een klik-klak op de lpg knop (na wegrijden) en we rijden weer vrolijk rond op lpg.
De cruise control werkt niet, waarschinlijk een lamme rem of koppelingssensor?
Gezien het geld wat we voor deze oudere dame hebben neergeteld is deze auto tot nu toe waar voor haar geld. Al ben ik wel op zoek naar bruikbare tips om een en ander te verbeteren of te verhelpen.
Ik zal binnenkort wat pica's plaatsen
Enfin, na een geweldige tijd in een Volvo, 65000 kilometers zonder noemenswaardige problemen, koop je....
Juist ja. De volgende (estate) modellen passeerden de revue.
Een 240 op gas. Serieus over nagedacht.
Een 740 op gas. Geen moment over nagedacht, ik vind 'm niet zo.
Een 940 op gas. Overwogen, maar redelijke exemplaren zijn duur.
Een 850 dan maar? of een v70? Budget is zeer beperkt, waarom dan toch een Volvo? Moet ik dat uitleggen dan?
Dus maar eens serieus op zoek gegaan naar een v70 op g3. Meteen raak bij een 1999er v70 bi-fuel met de respectabele km stand van 350.000 km.
Onderhoudshistorie redelijk bekend, paar kleine krasjes en deukjes (hoef ik me daar iig niet te druk over maken) en een mooi halflederen interieur. Alles zit erop en eraan en het meeste werkt ook nog. Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat zelfs een Volvo na deze km's niet helemaal perfect meer is. Of wel, maar dan te duur voor mij. Wat model betreft vind ik het een zeer geslaagd model, de neus zou iets vierkanter mogen. En als ik in de spiegels kijk mis ik wel de schouders van onze grote rode tractor. En de rook bij "fel"acceleren. (meekomen met de rest).
Maar goed, genoeg sentiment.
Wat valt me zoal op:
Leuk:
Wat een heeeeeeeerlijk geluid bij +3000 rpm. Precies daar waar het vermogen begint.
Fijne stoelen en een geweldige zitpositie. En alles zit op de logische plek.
Vergeleken met een 240 is een v70 een bochtenridder.
De stilte.....
Minder leuk:
Een onbalans vanaf 120, een "roffel" beweegt zich van voor naar achter met een frequentie van 1 seconde. Onbalans? Fusees?
Onregelmatig stationair lopen op gas, ik heb iets gehoord over gasverdeelklep. die zou schoongemaakt moeten worden? Emissie lampje brandt ook.
Soms schakelt madam tijdens de onregelmatige stationaire loop op lpg zomaar over op benzine. een klik-klak op de lpg knop (na wegrijden) en we rijden weer vrolijk rond op lpg.
De cruise control werkt niet, waarschinlijk een lamme rem of koppelingssensor?
Gezien het geld wat we voor deze oudere dame hebben neergeteld is deze auto tot nu toe waar voor haar geld. Al ben ik wel op zoek naar bruikbare tips om een en ander te verbeteren of te verhelpen.
Ik zal binnenkort wat pica's plaatsen