Pagina 1 van 1

inhouden S60 op gas

Geplaatst: 11.09.2012 - 21:10
door raymond1967
hoi,
mijn auto: S60 2.4T gechipt naar 240 pk houd in tussen de 2000 en 3000 toeren op lpg.
Hij of Zij, doet dit alleen als ie warm is na ongeveer half uur rijden.
Op gas is het vrij extreem op benzine stotterd ie heel iets.
Als ik op constante snelheid blijf rijden is er niets aan de hand.
orginele bougies geplaatst
Intussen de bobines gewisseld
Maar het probleem blijft zich voordoen.

Geplaatst: 11.09.2012 - 21:48
door M@rcel
Welke storingscodes zijn er uitgelezen?

Geplaatst: 11.09.2012 - 22:45
door sbv
Standaard 1e vraag welke foutcodes.

Begin maar met deze uit te laten lezen, dan kan je meer zeggen

Geplaatst: 12.09.2012 - 12:39
door raymond1967
geen foutcodes helaas, al geprobeert

Geplaatst: 12.09.2012 - 14:30
door MarioC70
Klepspeling niet goed,te strak?

Geplaatst: 13.09.2012 - 20:02
door raymond1967
hmm denk het niet met die klepspeling, dan zou de auto het koud ook doen lijkt me.
Nog iemand andere ideeen?

Geplaatst: 13.09.2012 - 20:16
door Ramon&Ramon
raymond1967 schreef:hmm denk het niet met die klepspeling, dan zou de auto het koud ook doen lijkt me.
Nog iemand andere ideeen?
Koud is de speling anders dan warm...
Komt vaak voor dat de klepspeling niet goed is op LPG gebruik.
Ik gok ook maar wat!

Geplaatst: 13.09.2012 - 22:33
door Gast
Hoeveel km's heeft hij al gelopen op LPG?

Geplaatst: 14.09.2012 - 08:20
door Doeke Dobma
raymond1967 schreef:geen foutcodes helaas, al geprobeert
Hoe heb je hem uitgelezen? Met welke apparatuur? Of bij de garage, was het een universele garage, volvo specialist of bij de dealer?

Geplaatst: 14.09.2012 - 15:19
door raymond1967
uitgelezen bij de dealer en heeft in totaal 270.000 km gelopen en daarvan 150.000 op gas, ben hem nog aan het inrijden hahaha

Geplaatst: 14.09.2012 - 15:27
door Ramon&Ramon
Dan zullen de kleppen inmiddels wel te strak staan na 150000km!
Controle ervan is simpel,mits er controlegaten in zitten.

Geplaatst: 14.09.2012 - 18:43
door Gast
Tja @raymond1967, het antwoordt wordt hierboven al gegeven. Ik denk ook dat het je kleppen zijn.

Zie hier: zo begon het bij mij >LINK< en ik had niet eens een turbo....

Dit onder handleidingen gemaakt: klepspeling controleren >LINK<

Vervolgens kwam dit er later over heen (was te laat): cilinderkop revisie >LINK<