Ik heb gehoord dat je bij Volvo voor 800 euro je je V70 2.0T kan laten upgraden naar T5. De motor zou dan mooier lopen en 40 PK extra krijgen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wij hebben thuis nu al 1,5 jaar een V70 2.0T R-Design na een XC70 3.2 AWD. Ik ben vooral benieuwd of de motor echt fijner loopt, hij is nu een beetje onrustig (in vergelijking met de 3.2).
Dit is wat ik heb kunnen vinden via de Volvo website:
http://www.polestar.se/nl/modellen/v70- ... maat-2011/
V70 2.0T --> T5
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Onder de rubriek "tuning" kun je vast meer vinden over ervaringen. Kijk ook eens op de Site van Volvo en de Nederlandse site van Polestar.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
40pk winst met behoud van emissiewaarden en fabrieksgaranties
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Bart fill me in...
Blijven de emissie waarden hetzelfde??
das knap...
Blijven de emissie waarden hetzelfde??
das knap...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31.08.2012 - 10:14
Ja, dat interesseert mijn ouders zeker, anders vraag ik het niet. Mijn ouders rijden al sinds begin jaren '90 in snelle Volvo's (vooral dikke 5 cilinders turbo) en de laatste generatie valt qua motoren erg tegen. De opvolger van de V70 zou zomaar voor het eerst een BMW (530D/535D) kunnen zijn tenzij Volvo nog met iets nieuws komt (snellere diesels/betere benzine motoren).wtr_s60 schreef:Ik ben vooral benieuwd of zoiets je ouders echt interesseert of dat je gewoon een beetje aan 't wegdromen bent over modificaties van je papa's auto
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Dan zou ik maar vast bij de BMW dealer gaan kijken, de T6 is onbetaalbaar geworden en de D5 zal voorlopig de topdiesel blijven.De opvolger van de V70 zou zomaar voor het eerst een BMW (530D/535D) kunnen zijn tenzij Volvo nog met iets nieuws komt (snellere diesels/betere benzine motoren).
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Collega van mij heeft dit gedaan met zijn R-edition en hij is er heel erg over te spreken, rijdt serieus zuiniger en is stuk sneller.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik denk dat indien je winkelt in het segment 530/535 de aanschafprijs van een T6 een overkomelijk iets is...Thom schreef:Dan zou ik maar vast bij de BMW dealer gaan kijken, de T6 is onbetaalbaar geworden en de D5 zal voorlopig de topdiesel blijven.De opvolger van de V70 zou zomaar voor het eerst een BMW (530D/535D) kunnen zijn tenzij Volvo nog met iets nieuws komt (snellere diesels/betere benzine motoren).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Een vriend van mij heeft zijn 2.0T door Polestar laten tunen van 200 naar 240pk. De motor ging mooier lopen, werd serieus sneller, maar ging ook meer verbruiken. Ik zou het doen!
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31.08.2012 - 10:14
Paul schreef:Collega van mij heeft dit gedaan met zijn R-edition en hij is er heel erg over te spreken, rijdt serieus zuiniger en is stuk sneller.
Bedankt, dit wilde ik horenCY325i schreef:Een vriend van mij heeft zijn 2.0T door Polestar laten tunen van 200 naar 240pk. De motor ging mooier lopen, werd serieus sneller, maar ging ook meer verbruiken. Ik zou het doen!
