De V70 D5 gaat de laatste 2 weken een hele enkele keer in MOTOR SERVICE VEREIST als je flink gas geeft ( bv opritje nemen de snelweg op).
Harder dan 90 gaat t dan niet....maar een tel of 10 later verdwijnt de melding en rijdt de auto weer normaal.
Melding blijft ook wel hangen en verdwijnt na motor afzetten en loopt dan ook weer goed.
Laten uitlezen bij Volvo :
ECM130C luchtmassameter negatieve afwijking
ECM2311 injector 1 onjuist signaal
ECM 2501 en 2502 brandstofdruk te hoog
ECM2503 brandstofdruk te laag
ECM6805 laaddrukregeling onjuiste stroming
ECM2700 brandstofdruksensor signaal te hoog
ECM2800 brandstofdrukregelingsventiel signaal te laag
En voor alle zekerheid vermeld ik ook dat de alarm sirene een foutmelding geeft ( UEM0004)
Heb het brandstoffilter zelf vervangen maar dat maakt niks uit.
Is dit iets wat ik beter aan een Volvo specialist kan uitbesteden of is er iets wat ik zelf kan doen?
Noodloop bij flink gas geven
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Injectortest doen op terugstroom enz,egr klep probleem waarschijnlijk of een lekkage in het inlaat traject,slang gescheurd?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
De alarmsirene is een lekkende batterij, even eentje bestellen bij Rima, kost 35 euro.
Verder: EGR slang even los en kijken of die zaak niet helemaal dicht zit met smurrie, zo ja: schoonmaken.
Voor de rest: garage.
Verder: EGR slang even los en kijken of die zaak niet helemaal dicht zit met smurrie, zo ja: schoonmaken.
Voor de rest: garage.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Rookt hij erg bij gas geven?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Motorsteun niet lek,daar lijkt het wel op!
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik vermoed dat je turbodruksensor net buiten zijn bereik gaat,vandaar de noodloop.
een soort van beveiliging zeg maar.
LMM kun je proberen voorzichtig schoon te maken met een wattenstaafje met wat alcohol/remreiniger.
en vwb de injector,zoals R&R al zei een brandstof retour test doen.
een soort van beveiliging zeg maar.
LMM kun je proberen voorzichtig schoon te maken met een wattenstaafje met wat alcohol/remreiniger.
en vwb de injector,zoals R&R al zei een brandstof retour test doen.
geen glans zonder wrijving
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een vacuumlek met als gevolg een slecht werkend turboregelventiel,geeft deze storingen ook,dus ook de motorsteun goed controleren.
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 22:19
Kijk maar eens bij mijn topic, na veel zoeken toch de achterste motorsteun en ik had exact de zelfde klachten en fout meldingen.