Hallo allemaal,
Mijn auto v70 D5 automaat uit 2008 heeft een probleem. Bij stationair 1500 schudt de auto, bij rijden is dit tevens aanwezig. Soms is het zo erg dat je je stoel voelt trillen, andere keren enkel het stuur.
Sinds dit probleem is het verbruik gigantisch omhoog gegaan. Ik haalde eerst zo'n 850/900km op een tank en dat is nu 750km.
De boordcomputer geeft ook een verbruik aan van 7.6l/100 bij 80km in z'n 6 en dit was voorheen tussen de 5 en 5.5l/100
Om nog te spreken over het verbruik bij 170km/h dan loopt het spulletje 16l/100km! En dat was 9l/100km
Wat heeft de garage al gedaan?
Nieuwe verstuivers, vielen volgens metingen buiten de waardes stationair schudden is iets minder, de rest is hetzelfde gebleven.
De auto heeft 154dkm op de teller.
Probleem lijkt heel erg op dit topic: http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... verstuiver alleen lees ik daar niets over een hoger verbruik. En er zijn geen foutcodes bij mijn auto aanwezig.
Als iemand tips of ideeën heeft dan hoor ik het graag. Dan kan ik het voorleggen aan de garage.
D5 v70 2008 schudt bij 1500 toeren en slurpt als een stier!
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
bedoel je daarmee dat ze geen nieuwe verstuivers hebben geplaatst?Wat heeft de garage al gedaan?
Nieuwe verstuivers, vielen volgens metingen buiten de waardes stationair schudden is iets minder, de rest is hetzelfde gebleven.
keep calm!, your randomizer is running
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.09.2012 - 22:32
Nieuwe verstuivers zijn geplaatst ja, kost een hoop en dan heb je ook niets! Volgens garage waren de oude buiten de tolerantiewaardes maar ik merk totaal geen verschil.
Het gaat om een universele garage.
Geen foutcodes, maar het is ook niet met een VIDA uitgelezen dus misschien dat de helft niet gelezen kan worden.
Het gaat om een universele garage.
Geen foutcodes, maar het is ook niet met een VIDA uitgelezen dus misschien dat de helft niet gelezen kan worden.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk aan het roetfilter wat vol zit en niet meer geregenereerd kan worden. Laat hem eens met Vida uitlezen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- rvo033467
- 4th Gear member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
- Locatie: Oss
Hadden ze de verstuivers niet eerst kunnen reinigen ipv gelijk nieuwe erin?sambalbij? schreef:Nieuwe verstuivers zijn geplaatst ja, kost een hoop en dan heb je ook niets! Volgens garage waren de oude buiten de tolerantiewaardes maar ik merk totaal geen verschil.
Het gaat om een universele garage.
Geen foutcodes, maar het is ook niet met een VIDA uitgelezen dus misschien dat de helft niet gelezen kan worden.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.09.2012 - 22:32
Geen idee, ik neem aan dat ze mijn oude weer gaan reviseren en verkopen. Ik heb overigens wel nieuwe gekregen en geen gereviseerde.rvo033467 schreef:Hadden ze de verstuivers niet eerst kunnen reinigen ipv gelijk nieuwe erin?sambalbij? schreef:Nieuwe verstuivers zijn geplaatst ja, kost een hoop en dan heb je ook niets! Volgens garage waren de oude buiten de tolerantiewaardes maar ik merk totaal geen verschil.
Het gaat om een universele garage.
Geen foutcodes, maar het is ook niet met een VIDA uitgelezen dus misschien dat de helft niet gelezen kan worden.
Verbruik lijkt nu overigens beter, met wind mee 80km/h 5.5l, (sterke)wind tegen 6.8l/100 dat lijkt weer normaal, nog niet kunnen testen bij hogere snelheden.
Volgens garage zijn de trillingen in het stuur oorzaak van een motorsteun dus ik heb een afspraak voor maandag gemaakt dan gaan ze de boel testen. Ik hou jullie op de hoogte.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Laat nu ook de auto eens fatsoenlijk uitlezen ipv eerst zaken te gaan vervangen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.09.2012 - 22:32
Bij 170km+ wordt de auto zweverig, dit was voorheen niet. Schokbrekers? Kunnen die ook trillingen in het stuur veroorzaken?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Bandenspanning, schokbrekers, uitlijning......even checken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.09.2012 - 22:32
Ligt aan geen van allen. Garage is het met me eens dat het 100% uit de motor komt.
Het is net alsof hij continue een slag overslaat en op 4 cilinders loopt. Ik denk niet dat het blok zelf niet goed is, eerder een sensor die verkeerde waardes aan de ECU/ECM geeft.
Any thoughts?
Het is net alsof hij continue een slag overslaat en op 4 cilinders loopt. Ik denk niet dat het blok zelf niet goed is, eerder een sensor die verkeerde waardes aan de ECU/ECM geeft.
Any thoughts?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
INRUILEN!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- CoertVolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.05.2011 - 16:44
En een ander met het probleem opzadelen?V70/2.4D/2003 schreef:INRUILEN!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Nee man, voor de export.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Het is al eerder gezegd, maar laat hem nou eerst eens door de dealer uitlezen. Met Vida vindt je ca. 1000% procent meer dan met een universeel programma van een universele garage of 'specialist'(ook al pochen ze zelf geregeld dat ze state-of-the-art apparatuur hebben).
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.09.2012 - 22:32
Ik heb zelf vida/dice en er zijn geen foutcodes. Ik weet niet wat gebruikelijke waardes voor brandstof druk, turbo druk, brandstof temperatuur enz enz... dus dat laat ik aan de dealer over.
Maandag mag de auto eindelijk naar de dealer en hopelijk weet ik dan meer.
Inruilen is geen optie, auto is/was geweldig en met alle denkbare opties. En, er zijn weinig modellen die mij boeien. Sowieso krijg ik voor export prijs nog minder dan al zou ik desnoods een vervangend blok erin zetten a €3000 met 40.000 op de teller, dan doe ik dat nog liever als het blok is de soep is gelopen.
Maandag mag de auto eindelijk naar de dealer en hopelijk weet ik dan meer.
Inruilen is geen optie, auto is/was geweldig en met alle denkbare opties. En, er zijn weinig modellen die mij boeien. Sowieso krijg ik voor export prijs nog minder dan al zou ik desnoods een vervangend blok erin zetten a €3000 met 40.000 op de teller, dan doe ik dat nog liever als het blok is de soep is gelopen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19.09.2012 - 22:32
Hoge verbruik (volgens dealer) ligt aan het roetfilter dat blijft generen, maar filter zat volgens dealer niet helemaal vol. Morgen weet ik meer.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
klinkt als een kapotte sensor ergens? En dat zou dan toch weer op moeten duiden in VIDA? of ben ik nu van het pad af?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Moeilijke materie die D5 motoren als ze iets mankeren,eerst onnodig dingen repareren en dan naar de oorzaak zoeken is de omgekeerde wereld.
De technische kennis van die motoren staat helaas maar al te vaak op een zeer laag pitje!
Berijders worden vaak onnodig op zeer hoge kosten gejaagd,dat blijkt nu dus ook weer!
De technische kennis van die motoren staat helaas maar al te vaak op een zeer laag pitje!
Berijders worden vaak onnodig op zeer hoge kosten gejaagd,dat blijkt nu dus ook weer!