Pagina 1 van 2
D5 v70 2008 schudt bij 1500 toeren en slurpt als een stier!
Geplaatst: 25.09.2012 - 19:23
door sambalbij?
Hallo allemaal,
Mijn auto v70 D5 automaat uit 2008 heeft een probleem. Bij stationair 1500 schudt de auto, bij rijden is dit tevens aanwezig. Soms is het zo erg dat je je stoel voelt trillen, andere keren enkel het stuur.
Sinds dit probleem is het verbruik gigantisch omhoog gegaan. Ik haalde eerst zo'n 850/900km op een tank en dat is nu 750km.
De boordcomputer geeft ook een verbruik aan van 7.6l/100 bij 80km in z'n 6 en dit was voorheen tussen de 5 en 5.5l/100
Om nog te spreken over het verbruik bij 170km/h dan loopt het spulletje 16l/100km! En dat was 9l/100km
Wat heeft de garage al gedaan?
Nieuwe verstuivers, vielen volgens metingen buiten de waardes stationair schudden is iets minder, de rest is hetzelfde gebleven.
De auto heeft 154dkm op de teller.
Probleem lijkt heel erg op dit topic:
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... verstuiver alleen lees ik daar niets over een hoger verbruik. En er zijn geen foutcodes bij mijn auto aanwezig.
Als iemand tips of ideeën heeft dan hoor ik het graag. Dan kan ik het voorleggen aan de garage.
Geplaatst: 25.09.2012 - 21:38
door evert65
Wat heeft de garage al gedaan?
Nieuwe verstuivers, vielen volgens metingen buiten de waardes stationair schudden is iets minder, de rest is hetzelfde gebleven.
bedoel je daarmee dat ze geen nieuwe verstuivers hebben geplaatst?
Geplaatst: 25.09.2012 - 22:28
door sbv
garage ? dealer ? Specialist ?
Foutcodes uit gelezen ?
Geplaatst: 25.09.2012 - 23:02
door sambalbij?
Nieuwe verstuivers zijn geplaatst ja, kost een hoop en dan heb je ook niets! Volgens garage waren de oude buiten de tolerantiewaardes maar ik merk totaal geen verschil.
Het gaat om een universele garage.
Geen foutcodes, maar het is ook niet met een VIDA uitgelezen dus misschien dat de helft niet gelezen kan worden.
Geplaatst: 26.09.2012 - 07:38
door edraket
Ik denk aan het roetfilter wat vol zit en niet meer geregenereerd kan worden. Laat hem eens met Vida uitlezen.
Geplaatst: 26.09.2012 - 08:50
door rvo033467
sambalbij? schreef:Nieuwe verstuivers zijn geplaatst ja, kost een hoop en dan heb je ook niets! Volgens garage waren de oude buiten de tolerantiewaardes maar ik merk totaal geen verschil.
Het gaat om een universele garage.
Geen foutcodes, maar het is ook niet met een VIDA uitgelezen dus misschien dat de helft niet gelezen kan worden.
Hadden ze de verstuivers niet eerst kunnen reinigen ipv gelijk nieuwe erin?
Geplaatst: 26.09.2012 - 14:52
door sambalbij?
rvo033467 schreef:sambalbij? schreef:Nieuwe verstuivers zijn geplaatst ja, kost een hoop en dan heb je ook niets! Volgens garage waren de oude buiten de tolerantiewaardes maar ik merk totaal geen verschil.
Het gaat om een universele garage.
Geen foutcodes, maar het is ook niet met een VIDA uitgelezen dus misschien dat de helft niet gelezen kan worden.
Hadden ze de verstuivers niet eerst kunnen reinigen ipv gelijk nieuwe erin?
Geen idee, ik neem aan dat ze mijn oude weer gaan reviseren en verkopen. Ik heb overigens wel nieuwe gekregen en geen gereviseerde.
Verbruik lijkt nu overigens beter, met wind mee 80km/h 5.5l, (sterke)wind tegen 6.8l/100 dat lijkt weer normaal, nog niet kunnen testen bij hogere snelheden.
Volgens garage zijn de trillingen in het stuur oorzaak van een motorsteun dus ik heb een afspraak voor maandag gemaakt dan gaan ze de boel testen. Ik hou jullie op de hoogte.
Geplaatst: 26.09.2012 - 18:58
door sbv
Laat nu ook de auto eens fatsoenlijk uitlezen ipv eerst zaken te gaan vervangen
Geplaatst: 26.09.2012 - 19:13
door evert65
+1
Geplaatst: 26.09.2012 - 20:29
door sambalbij?
Bij 170km+ wordt de auto zweverig, dit was voorheen niet. Schokbrekers? Kunnen die ook trillingen in het stuur veroorzaken?
Geplaatst: 26.09.2012 - 20:32
door V70/2.4D/2003
Bandenspanning, schokbrekers, uitlijning......even checken.
Geplaatst: 01.10.2012 - 18:15
door sambalbij?
Ligt aan geen van allen. Garage is het met me eens dat het 100% uit de motor komt.
Het is net alsof hij continue een slag overslaat en op 4 cilinders loopt. Ik denk niet dat het blok zelf niet goed is, eerder een sensor die verkeerde waardes aan de ECU/ECM geeft.
Any thoughts?
Geplaatst: 01.10.2012 - 19:31
door V70/2.4D/2003
INRUILEN!
Geplaatst: 01.10.2012 - 20:09
door CoertVolvo
V70/2.4D/2003 schreef:INRUILEN!
En een ander met het probleem opzadelen?
Geplaatst: 01.10.2012 - 20:46
door V70/2.4D/2003
Nee man, voor de export.
Geplaatst: 01.10.2012 - 21:05
door Doeke Dobma
Het is al eerder gezegd, maar laat hem nou eerst eens door de dealer uitlezen. Met Vida vindt je ca. 1000% procent meer dan met een universeel programma van een universele garage of 'specialist'(ook al pochen ze zelf geregeld dat ze state-of-the-art apparatuur hebben).
Geplaatst: 01.10.2012 - 21:39
door sambalbij?
Ik heb zelf vida/dice en er zijn geen foutcodes. Ik weet niet wat gebruikelijke waardes voor brandstof druk, turbo druk, brandstof temperatuur enz enz... dus dat laat ik aan de dealer over.
Maandag mag de auto eindelijk naar de dealer en hopelijk weet ik dan meer.
Inruilen is geen optie, auto is/was geweldig en met alle denkbare opties. En, er zijn weinig modellen die mij boeien. Sowieso krijg ik voor export prijs nog minder dan al zou ik desnoods een vervangend blok erin zetten a €3000 met 40.000 op de teller, dan doe ik dat nog liever als het blok is de soep is gelopen.
Geplaatst: 08.10.2012 - 21:43
door sambalbij?
Hoge verbruik (volgens dealer) ligt aan het roetfilter dat blijft generen, maar filter zat volgens dealer niet helemaal vol. Morgen weet ik meer.
Geplaatst: 09.10.2012 - 11:00
door Quota
klinkt als een kapotte sensor ergens? En dat zou dan toch weer op moeten duiden in VIDA? of ben ik nu van het pad af?
Geplaatst: 09.10.2012 - 11:12
door Ramon&Ramon
Moeilijke materie die D5 motoren als ze iets mankeren,eerst onnodig dingen repareren en dan naar de oorzaak zoeken is de omgekeerde wereld.
De technische kennis van die motoren staat helaas maar al te vaak op een zeer laag pitje!
Berijders worden vaak onnodig op zeer hoge kosten gejaagd,dat blijkt nu dus ook weer!