Ik heb al op de zoekfunctie gezocht maar vond geen antwoord op mijn vraag.
Wij overwegen een 760 op lpg aan te schaffen en ik ben erg benieuwd hoe de oude V6 op lpg rijdt. Ik neem aan dat hij nogal een slokje lust, maar ik ben vooral benieuwd of het een goed huwelijk is.
Is deze combi onderhoudsgevoelig of juist niet?
Zijn er specifieke punten waar je op moet letten bij de aanschaf?
Het betreft overigens deze 760: http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/ ... ousPage=lr
Is het een bekende op het forum?
Tips bij aankoop van een 760
- Potje
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:33
- Contacteer:
Jetta 1.5D, Polo 1.3D, Golf 1.6TD, 480S, barchetta, V70 TDi, Octavia II combi TDi, Piper Warrior, Fabia combi TDi, V70 D5 Edition II, 4/4 passion 1.3, Ibiza ST E-ecomotive, T3 1.9 WBX Westfalia Hochdach, V60 T4, T3 1.6 TD Karmann Gipsy, V40 D4, Picanto 1.0...
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Met die V6 motoren van PSA zijn er wel problemen geweest.
Tuimelaarassen incl tuimelaars die snel stuk gaan,op lpg klep problemen.
Inlaatlekkages en koelvloeistof lekkages.
Ligt er natuurlijk aan hoe de auto is onderhouden,ik zelf heb tientallen van die motoren gerepareerd in het verleden.
Tuimelaarassen incl tuimelaars die snel stuk gaan,op lpg klep problemen.
Inlaatlekkages en koelvloeistof lekkages.
Ligt er natuurlijk aan hoe de auto is onderhouden,ik zelf heb tientallen van die motoren gerepareerd in het verleden.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
De meeste problemen met de blokken waren eerder, in een 200-tijdperk. Zoek even naar het profiel van Volvodriver; Paul heeft een uitgebreide lijst met tips op zijn blog staan
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Oei! Mooie auto hoor! Ben benieuwd naar de reden om te verkopen.
Zo'n V6 is lastiger te onderhouden dan een redblock, maar alstie
goed is dan istie goed. Succes en wijsheid toegewenst.
Zo'n V6 is lastiger te onderhouden dan een redblock, maar alstie
goed is dan istie goed. Succes en wijsheid toegewenst.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Waren er niet 2 versies? B28 en B280? De latere versie zou beter zijn en wat meer vermogen hebben maar inderdaad bij de 700-vereniging zijn een paar leden die zo'n motor in hun 760 hebben.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
De B27/B28 is volgens mij nooit in een 700 geleverd, zat in de 260's van de jaren '70
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Volgens onderstaande link zijn er diverse motoren geleverd in verschillende modellen. Het is mij alleen niet duidelijk voor welke landen welke motoren geleverd zijn.
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/engines.htm
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/engines.htm
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Mooie lijst,
misschien kijk ik eroverheen, maar ik zie niet zo gauw de B6254, in de 960 .
Is het soms een lijst voor alle in de USA geleverde modellen?
Daar is de 2,5 l nooit geleverd in de 960, s/v90
EDIT: typefoutje B5254 moet zijn B6254 natuurlijk
misschien kijk ik eroverheen, maar ik zie niet zo gauw de B6254, in de 960 .
Is het soms een lijst voor alle in de USA geleverde modellen?
Daar is de 2,5 l nooit geleverd in de 960, s/v90
EDIT: typefoutje B5254 moet zijn B6254 natuurlijk
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
B5254
Die komt ook niet voor in een 900 serie
B6244
B6254
B6304
Plus de diesels D24 T en TIC
Die komt ook niet voor in een 900 serie
B6244
B6254
B6304
Plus de diesels D24 T en TIC
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
juist, typefoutje: B6254 (zie onderschrift voor de 965)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die wel ja
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Heb nog de complete werkplaats boeken van Volvo voor de 700 en 900 serie..
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
Hé hallo
In 1982 zat er een B28E V6 met 156 PK in de 760
Vanaf 1986 zat er een B280E V6 met 170 Pk.in de 760
De B280E is te herkennen aan de Lucht Massa Meter in de aanvoerbuis vanaf het luchtfilter.
De B280 E is een verbeterde versie van de B28E
Nokkenassen kunnen inslijten maar alleen als de olie niet op tijd wordt vervangen (om de 7500 km. Op gas weet ik het zo niet )
Dus iets meer onkosten in het onderhoud maar.....daar krijg je wel wat voor terug.
Als je voor een 88er zou gaan dan heb je ook een B280E met Kat. (minder PK,s) Maar met een mulitlink achteras wat rijeigenschappen weer ten goed komt.
Tja ,en dan de koppakking die gaan bij een 4 cil. ook stuk maar dan hoef je er maar 1 te vervangen .Bij de V6 zijn dat er dus 2 .Iets duurder dus .
Rijden op gas :
1 op 6 à 1 op 7 op korte stuken lange afstanden 1 op 8 à 1 op 9 (fluwelen voetje)
Suc(v)6 met de beslissing....
In 1982 zat er een B28E V6 met 156 PK in de 760
Vanaf 1986 zat er een B280E V6 met 170 Pk.in de 760
De B280E is te herkennen aan de Lucht Massa Meter in de aanvoerbuis vanaf het luchtfilter.
De B280 E is een verbeterde versie van de B28E
Nokkenassen kunnen inslijten maar alleen als de olie niet op tijd wordt vervangen (om de 7500 km. Op gas weet ik het zo niet )
Dus iets meer onkosten in het onderhoud maar.....daar krijg je wel wat voor terug.
Als je voor een 88er zou gaan dan heb je ook een B280E met Kat. (minder PK,s) Maar met een mulitlink achteras wat rijeigenschappen weer ten goed komt.
Tja ,en dan de koppakking die gaan bij een 4 cil. ook stuk maar dan hoef je er maar 1 te vervangen .Bij de V6 zijn dat er dus 2 .Iets duurder dus .
Rijden op gas :
1 op 6 à 1 op 7 op korte stuken lange afstanden 1 op 8 à 1 op 9 (fluwelen voetje)
Suc(v)6 met de beslissing....
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";