Pagina 1 van 1

Tips bij aankoop van een 760

Geplaatst: 26.09.2012 - 12:05
door Potje
Ik heb al op de zoekfunctie gezocht maar vond geen antwoord op mijn vraag.

Wij overwegen een 760 op lpg aan te schaffen en ik ben erg benieuwd hoe de oude V6 op lpg rijdt. Ik neem aan dat hij nogal een slokje lust, maar ik ben vooral benieuwd of het een goed huwelijk is.

Is deze combi onderhoudsgevoelig of juist niet?

Zijn er specifieke punten waar je op moet letten bij de aanschaf?

Het betreft overigens deze 760: http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/ ... ousPage=lr

Is het een bekende op het forum?

Geplaatst: 26.09.2012 - 12:08
door Ramon&Ramon
Met die V6 motoren van PSA zijn er wel problemen geweest.
Tuimelaarassen incl tuimelaars die snel stuk gaan,op lpg klep problemen.
Inlaatlekkages en koelvloeistof lekkages.
Ligt er natuurlijk aan hoe de auto is onderhouden,ik zelf heb tientallen van die motoren gerepareerd in het verleden.

Geplaatst: 26.09.2012 - 12:34
door Walter
De meeste problemen met de blokken waren eerder, in een 200-tijdperk. Zoek even naar het profiel van Volvodriver; Paul heeft een uitgebreide lijst met tips op zijn blog staan

Geplaatst: 26.09.2012 - 12:36
door Gast
En volgens mij staan die tips ook op de site van de Volvo 700 vereniging. Succes!

Geplaatst: 26.09.2012 - 13:32
door Stinky
Oei! Mooie auto hoor! Ben benieuwd naar de reden om te verkopen.
Zo'n V6 is lastiger te onderhouden dan een redblock, maar alstie
goed is dan istie goed. Succes en wijsheid toegewenst.

Geplaatst: 26.09.2012 - 21:54
door Msuidgeest
Waren er niet 2 versies? B28 en B280? De latere versie zou beter zijn en wat meer vermogen hebben maar inderdaad bij de 700-vereniging zijn een paar leden die zo'n motor in hun 760 hebben.

Geplaatst: 27.09.2012 - 09:04
door Walter
De B27/B28 is volgens mij nooit in een 700 geleverd, zat in de 260's van de jaren '70

Geplaatst: 27.09.2012 - 21:06
door Msuidgeest
Volgens onderstaande link zijn er diverse motoren geleverd in verschillende modellen. Het is mij alleen niet duidelijk voor welke landen welke motoren geleverd zijn.

http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/engines.htm

Geplaatst: 27.09.2012 - 23:32
door wim de jong
Mooie lijst,
misschien kijk ik eroverheen, maar ik zie niet zo gauw de B6254, in de 960 .

Is het soms een lijst voor alle in de USA geleverde modellen?
Daar is de 2,5 l nooit geleverd in de 960, s/v90


EDIT: typefoutje B5254 moet zijn B6254 natuurlijk

Geplaatst: 27.09.2012 - 23:39
door Ramon&Ramon
B5254

Die komt ook niet voor in een 900 serie

B6244
B6254
B6304
Plus de diesels D24 T en TIC

Geplaatst: 27.09.2012 - 23:40
door wim de jong
juist, typefoutje: B6254 (zie onderschrift voor de 965)

Geplaatst: 27.09.2012 - 23:44
door Ramon&Ramon
Die wel ja

Geplaatst: 27.09.2012 - 23:46
door Ramon&Ramon
Heb nog de complete werkplaats boeken van Volvo voor de 700 en 900 serie..

Geplaatst: 30.09.2012 - 21:18
door Henk 760 Hausser
Hé hallo
In 1982 zat er een B28E V6 met 156 PK in de 760
Vanaf 1986 zat er een B280E V6 met 170 Pk.in de 760
De B280E is te herkennen aan de Lucht Massa Meter in de aanvoerbuis vanaf het luchtfilter.
De B280 E is een verbeterde versie van de B28E
Nokkenassen kunnen inslijten maar alleen als de olie niet op tijd wordt vervangen (om de 7500 km. Op gas weet ik het zo niet )
Dus iets meer onkosten in het onderhoud maar.....daar krijg je wel wat voor terug.
Als je voor een 88er zou gaan dan heb je ook een B280E met Kat. (minder PK,s) Maar met een mulitlink achteras wat rijeigenschappen weer ten goed komt.
Tja ,en dan de koppakking die gaan bij een 4 cil. ook stuk maar dan hoef je er maar 1 te vervangen .Bij de V6 zijn dat er dus 2 .Iets duurder dus .
Rijden op gas :
1 op 6 à 1 op 7 op korte stuken lange afstanden 1 op 8 à 1 op 9 (fluwelen voetje)
Suc(v)6 met de beslissing....