Ludo schreef:Nigel schreef: als je de gascomputer gebruikt (dus op gas rijd) werkt de motormanagement computer van de benzine installatie dan uberhaupt wel?
welk merk/type lpg installatie?.
en welke problemen heb je dan allemaal?.
Tis een Vialle LPI .. althans, tis een gewone tank, geen donut, van zo'n 60 liter. Nummertjes weet ik niet, vierkant aan/uit knopje met rood/groen ledje in de auto zelf.
Problemen:
starten gaat moeizaam, duurt even voor hij start, hij probeert het niet eens, na een keer of 10 laten doordraaien slaat ie in ene aan. Wel als ie koud is en je remt op de motor wil die nog wel eens uitvallen, waarna ik hem met de koppeling al rollende weer start.
Verder, motor helemaal warm, 5min wachten, starten gaat goed. 10 min wachten starten lastiger, 30 min wachten bijna net zo lastig als helemaal koud starten. Heel soms als ik een lage versnelling rijd en dan heel rustig gas bij geef, zodat je rustig accellereert voel ik dat het gas-geven heel even stopt.. alsof je even je rem aanraakt (zonder te remmen dus). Dat boeit me weinig, voelt wat vreemd, maar heeft er misschien mee te maken.
Theorie die we gaan testen:
Een dealer (Enkhuizen meen ik) kon de computer van de auto niet uitlezen, maar wist wel te melden dat dit type gasinjectoren na een paar jaar de neiging hebben wat na te lekken. Dit betekend dus dat de koude motor altijd moeilijk start en de warme motor moeilijker start naarmate hij langer staat. Plausibel. Of dat het rare gevoel bij rustig optrekken en het afslaan bij koude motor (na 200meter rijden doet ie dat niet meer, tis altijd bij de drempel op de hoek hier

) ook oplost moet ik nog zien.
Problemen die we opgelost hebben:
De gasnippel was versleten dus lekte gas tijdens het tanken, is vervangen (mijnes zit achter het benzineklepje!) en de vlotter deed een tijdje debiel, waardoor er tijdens het rijden tussen de 0 en de 44 liter gas in de tank zat volgens de aanduiding. Dit heeft zichzelf opgelost
Enfin, volgende week vrijdag gaat m'n dametje een dagje uit dus, naar de gasspecialist.