Hallo allen,
Wellicht is het u ontgaan maar onze 185PK D5 liep een paar maanden geleden stuk in Duitsland, er bleken 2 tuimelaars uit te liggen, iets wat volgens de dealer nooit voorkomt tenzij men de riem niet op tijd vervangt (wat we keurig hebben laten uitvoeren door de dealer). Om een lang verhaal kort te maken: Er is een ander blok in gehangen (70.000 gelopen) die drie weken geleden problemen begon te geven, twee dagen na inbouw.
Eerst leek het aan het roetfilter te liggen, vervangen, toen bleek de dieslepomp te weigeren, vervangen, toen de verstuivers kapot, vervangen... afijn, uiteindelijk gaf VOLVO dealer Heerenveen het op, ze wisten het niet meer. Wel hulde voor die mannen dat ze onze man zó goed hielpen, daar kan van der Schaaf in Drachten een voorbeeld aan nemen...
Onze eigen garagist trok zich de haren uit het hoofd en als laatste redmiddel pompte hij de tank leeg, hier bleek een vreemd goedje in te zitten wat niet op de normale 'fuel' leek. Wij hebben de tank bonnen nagekeken en nu blijkt dat wij gewone diesel hebben getankt, er zal dus een lever fout op het betrokken tankstation 'am Biggenkopf' A44 SUD gemaakt zijn, of iemand heeft de boel opgefokt door de verkeerde kaart aan het pistool te hangen.
Wij zijn in ieder geval 8000 pietermannen lichter...
We gaan nu proberen het tankstation aansprakelijk te stellen en hebben een brandstof onderzoek op laten starten. Nee hebben we...
Conclusie: Tank dus nooit Biodiesel in een commonrail want dan ben je aan de beurt.
Met groet
GERT
V70D5 en Bio Diesel... geen beste combi.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat staat met redelijk grote letters in je tankklep en in alle instructieboekjes, maar dit is iets dat je mogelijk dan niet wist maar (als er verkeerde diesel in de pomp zat) ook nooit had kunnen voorkomen.
Met de bon erbij inderdaad een claim indienen, dat is echt shit voor je
Met de bon erbij inderdaad een claim indienen, dat is echt shit voor je
Volvo for life
- Rippie V70
- 5th Gear member
en duur! jeetje.Maar vervelend is het wel...
da's pech in het kwadraat zeg maar..
Ik hoop dat je er in duitsland iets mee gaat bereiken. Succes!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik neem aan dat het gaat om de 100% plantaardige biodiesel en niet de 7% bijmenging van biodiesel bij gewone diesel, meestal is deze variant verkrijgbaar in Duitsland.curtiss schreef:
Conclusie: Tank dus nooit Biodiesel in een commonrail want dan ben je aan de beurt.
Met groet
GERT
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Wat een pech. Ik ben heel benieuwd wat het is geweest. Misschien water?
Daar hoor je ook nog wel eens bij die goedkope pompen.
Daar hoor je ook nog wel eens bij die goedkope pompen.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Kan dat wel Alex? Om "benzine" te mogen heten moet die vloeistof toch voldoen aan bepaalde eisen?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- evert65
- 6th Gear member
groene smurrie? dan zat er inderdaad bio in de tank
rot dat het zo gelopen is
hopelijk kun je wat van je geld verhalen
maarre tussen haakjes wie is die schoonheid?
rot dat het zo gelopen is
hopelijk kun je wat van je geld verhalen
maarre tussen haakjes wie is die schoonheid?
keep calm!, your randomizer is running
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat leek me een V70......
Volvo for life
-
- 5th Gear member
+1bart simpson schreef:dat leek me een V70......
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er gaat wel eens wat fout.Msuidgeest schreef:Kan dat wel Alex? Om "benzine" te mogen heten moet die vloeistof toch voldoen aan bepaalde eisen?
Maar er zijn ook "bedrijven" die afgekeurde brandstof kopen (tankers vol)deze mengen met....
en hierdoor weer op acceptabel niveau komen.
- curtiss
- 2nd Gear member
Ik hoorde dit weekend dat een buurman van vrienden ook eens (bewust) verkeerd tankte en daardoor hoog in de kosten liep. Hij claimde het bij de verzekering DIE HET BETAALDE! Dit bleek Unive te betreffen (naar mijn smaak niet de makkelijkste club) dus dat geeft de burger moed
Tot overmaat van ramp overkwam hem dit nog een keer maar toen ging de premie aanzienlijk omhoog.
Laten wij nou ook volledig Casco hebben? Morgen dit geval maar eens voorleggen bij die van ons
Benieuwd.

Tot overmaat van ramp overkwam hem dit nog een keer maar toen ging de premie aanzienlijk omhoog.
Laten wij nou ook volledig Casco hebben? Morgen dit geval maar eens voorleggen bij die van ons

V70D5 185PK 2006 Sportedition II
Hier wordt ik nu niet zo vrolijk van. :evil:curtiss schreef:Ik hoorde dit weekend dat een buurman van vrienden ook eens (bewust) verkeerd tankte en daardoor hoog in de kosten liep. Hij claimde het bij de verzekering DIE HET BETAALDE! Dit bleek Unive te betreffen (naar mijn smaak niet de makkelijkste club) dus dat geeft de burger moed.
Dit is pure oplichting, 1 van de redenen waarom onze premie zo omhoog schiet.
- curtiss
- 2nd Gear member
Dat moet je eens toelichten Alex. Hoe bedoel je dat?
De betrokken persoon tankte niet expres verkeerd maar per ongeluk de verkeerde brandstof. Mooi toch dat het gedekt is?
Groeten
GERT
De betrokken persoon tankte niet expres verkeerd maar per ongeluk de verkeerde brandstof. Mooi toch dat het gedekt is?
Groeten
GERT
V70D5 185PK 2006 Sportedition II
Dan moet ik dit zeker anders lezen?curtiss schreef:Dat moet je eens toelichten Alex. Hoe bedoel je dat?
Groeten
GERT
Ik lees met opzet.curtiss schreef:een buurman van vrienden ook eens (bewust) verkeerd tankte
-
- 5th Gear member
Ik lees met opzet "bewust", 't staat er echt
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km