V70D5 en Bio Diesel... geen beste combi.
Geplaatst: 02.10.2012 - 20:56
Hallo allen,
Wellicht is het u ontgaan maar onze 185PK D5 liep een paar maanden geleden stuk in Duitsland, er bleken 2 tuimelaars uit te liggen, iets wat volgens de dealer nooit voorkomt tenzij men de riem niet op tijd vervangt (wat we keurig hebben laten uitvoeren door de dealer). Om een lang verhaal kort te maken: Er is een ander blok in gehangen (70.000 gelopen) die drie weken geleden problemen begon te geven, twee dagen na inbouw.
Eerst leek het aan het roetfilter te liggen, vervangen, toen bleek de dieslepomp te weigeren, vervangen, toen de verstuivers kapot, vervangen... afijn, uiteindelijk gaf VOLVO dealer Heerenveen het op, ze wisten het niet meer. Wel hulde voor die mannen dat ze onze man zó goed hielpen, daar kan van der Schaaf in Drachten een voorbeeld aan nemen...
Onze eigen garagist trok zich de haren uit het hoofd en als laatste redmiddel pompte hij de tank leeg, hier bleek een vreemd goedje in te zitten wat niet op de normale 'fuel' leek. Wij hebben de tank bonnen nagekeken en nu blijkt dat wij gewone diesel hebben getankt, er zal dus een lever fout op het betrokken tankstation 'am Biggenkopf' A44 SUD gemaakt zijn, of iemand heeft de boel opgefokt door de verkeerde kaart aan het pistool te hangen.
Wij zijn in ieder geval 8000 pietermannen lichter...
We gaan nu proberen het tankstation aansprakelijk te stellen en hebben een brandstof onderzoek op laten starten. Nee hebben we...
Conclusie: Tank dus nooit Biodiesel in een commonrail want dan ben je aan de beurt.
Met groet
GERT
Wellicht is het u ontgaan maar onze 185PK D5 liep een paar maanden geleden stuk in Duitsland, er bleken 2 tuimelaars uit te liggen, iets wat volgens de dealer nooit voorkomt tenzij men de riem niet op tijd vervangt (wat we keurig hebben laten uitvoeren door de dealer). Om een lang verhaal kort te maken: Er is een ander blok in gehangen (70.000 gelopen) die drie weken geleden problemen begon te geven, twee dagen na inbouw.
Eerst leek het aan het roetfilter te liggen, vervangen, toen bleek de dieslepomp te weigeren, vervangen, toen de verstuivers kapot, vervangen... afijn, uiteindelijk gaf VOLVO dealer Heerenveen het op, ze wisten het niet meer. Wel hulde voor die mannen dat ze onze man zó goed hielpen, daar kan van der Schaaf in Drachten een voorbeeld aan nemen...
Onze eigen garagist trok zich de haren uit het hoofd en als laatste redmiddel pompte hij de tank leeg, hier bleek een vreemd goedje in te zitten wat niet op de normale 'fuel' leek. Wij hebben de tank bonnen nagekeken en nu blijkt dat wij gewone diesel hebben getankt, er zal dus een lever fout op het betrokken tankstation 'am Biggenkopf' A44 SUD gemaakt zijn, of iemand heeft de boel opgefokt door de verkeerde kaart aan het pistool te hangen.
Wij zijn in ieder geval 8000 pietermannen lichter...
We gaan nu proberen het tankstation aansprakelijk te stellen en hebben een brandstof onderzoek op laten starten. Nee hebben we...
Conclusie: Tank dus nooit Biodiesel in een commonrail want dan ben je aan de beurt.
Met groet
GERT