Volvo C30 59-ZF-RR

Spoorloos !? Ga in dit topic op zoek naar je oude Volvo.
En ook echt alleen voor Volvo's. naar andere merken gaan we niet zoeken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2115
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Ik zag dat mijn vorige Volvo C30 met kenteken 59-ZF-RR verkocht is begin deze week. Dus ik ben benieuwd of de nieuwe eigenaar ook op dit forum zal belanden!
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

De kans dat Laguna-S60 (RRRRRR) hem zal spotten is zeer aannemelijk. Afwachten maar of de huidige berijder zich in dit Volvonest zal vervoegen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

oow., vertel??
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Snits
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

oow rijdt ie nu in sneek?

hoe weet je dat dan :) haha :lol:

zal m'n ogen open houden..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2115
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Oké, leuk! Laat maar horen wanneer je 'm ziet, ben benieuwd! :-)

@Ger: hoe weet jij dattie daar rijdt eigenlijk? :wink:
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik ben helderziende.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

haha, je kent dus gewoon de nieuw eigenaar ufso :P
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2115
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

:angel9:
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19910
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ger put uit een bron die voor anderen gesloten blijft..
Gebruikersavatar
RSource
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19.07.2013 - 08:37

Poolrev schreef:Ik zag dat mijn vorige Volvo C30 met kenteken 59-ZF-RR verkocht is begin deze week. Dus ik ben benieuwd of de nieuwe eigenaar ook op dit forum zal belanden!

Goedemorgen,

Hier de nieuwe eigenaar van de Volvo C30 59-ZF-RR. Heeft even een tijdje geduurd de Volvo rijd uitstekend.
Foto's en info volgen nog..
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2115
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Heel leuk! :-D

Ik zag je vorige week rijden op de N302 bij Harderwijk. Erg leuk om m'n vorige C30 terug te zien. Ik was gelijk weer verliefd, haha!
Gebruikersavatar
RSource
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19.07.2013 - 08:37

Haha! Leuk :-D,
Hoelang heb je de C30 gehad?
Ben helaas erachter gekomen dat er een kras op de deur zit aan de bestuurders kant. Zo ontzettend vervelend weer. Grote ergernis! Iemand die zijn deur weer open gooit en niet even oplet of er een auto naast hem staat. Zal proberen de kras eruit te laten halen.

Ben erg gehecht aan deze auto en wil hem ook zo netjes mogelijk houden.

U huidige auto is nu een V40?
Ook erg mooi!
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2115
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Ik heb 'm nieuw besteld en daarna heb ik 'm 4 jaar en 7 maanden gehad, met heel veel plezier! Maar doordat ik toch een wat praktische auto wilde en ik teveel kilometers maak, de C30 toch maar met pijn in m'n hart de deur uit gedaan.
Ik wilde 'm eerst doorschuiven naar m'n vrouw, maar besloot dat vanwege de kosten vs. het gebruik & kilometrage wat m'n vrouw per jaar rijdt, toch niet te doen. Zodoende hebben we de C30 ingeruild op een nieuwe Peugeot 208 voor haar, en heb ik (zakelijk) een nieuwe V40 besteld. Erg fijne wagen ook, en wat praktischer dan de C30.

Heb je nog zaken veranderd aan de C30? Want ik dacht te zien dattie nog lager op de weg lag, kan dat? En zit de forum sticker nog op de achterruit? :-)

Ik heb overigens de complete onderhoudshistorie, mocht je die niet hebben en interessant vinden! Er is (technisch) namelijk nog wel e.e.a. vervangen, al dan niet op verzoek van Volvo zelf, (o.a. velgen (waren gestolen uit de opslag bij Profile), versnellingsbak, distributieriem, ...) in de tijd dat ik er mee heb gereden :wink: .

Vervelend altijd als je dat soort krassen ontdekt! Ik let er altijd op waar ik m'n auto parkeer. De C30 had altijd wat meer ruimte rondom nodig, omdat de deuren wat langer zijn :-).
Gebruikersavatar
RSource
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19.07.2013 - 08:37

Ja de V40 vind ik zelf ook een hele mooie auto!
Heel begrijpelijk, zelf maak ik ook een hoop kilometers, wat ik eigenlijk wel jammer vind, want zo komen de kosten je ook te gemoed.
Ik weet niet of de auto verlaagd is, heb er zelf nog niks aan gedaan, maar het lijkt wel zo bij de voorkant. Ziet er wel gelijk sportief uit, maar kan af en toe ook een ergernis zijn qua drempels etc.
Wat betreft de sticker, die zit er nog steeds op. Zou me al een hele tijd aanmelden bij dit forum maar het kwam er niet van, vergat het steeds.
De complete onderhoud historie heb ik niet, wel dat hij alle beurten gehad geeft bij broekhuis. Maar wat er precies mee gebeurt is geen idee. :).
Ben ook zeer geintresseerd in de onderhoudshistorie, mocht je het e.e.a nog hebben zou ik het zeker op prijs stellen :) super!
Wil nog wel een aantal dingen aanpassen, prive glas, blenderen, r design logo voor op de gril, en misschien volgend jaar een nieuwe set velgen, Lxion 18 inch. Maar degene die ik er nu onder heb bevallen ook nog zeker.
Ben zelf ook altijd alert op waar ik hem neer zet, maar vaak heb je kudde gedrag bij mensen en zetten ze de auto nog naast je neer. Heel irritant. De deuren zijn indd erg zwaar en groot, zeg ook vaak bij de mensen die met mij mee rijden dat ze erop moeten letten bij het openen van de deur.
Heb jij verder nog aanpassingen gedaan bij jou V40?
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2115
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

De C30 heb ik besteld met het sportonderstel, dat is 20 mm lager dan standaard. Dus dan is daar niks aan veranderd :-). De voorkant is inderdaad laag, ik moest ook altijd opletten bij drempels, maar dat was ik al wel gewend door m'n classic Mini :-).
Heb je er al wel andere velgen onder zitten? Ik wilde zelf altijd 18 inch, maar dat bleek toch wat te kostbaar toen, dus heb ik het bij de 17 inch Zauraks gelaten. Daarvan zijn er in de winter van 2011 2 stuks gestolen in de opslag van Profile Tyrecenter, dus er zijn 2 wat nieuwe velgen :wink:.

Grappig dat de sticker er nog op zit, en ook dat je op het forum terecht bent gekomen :-D.
Mooie aanpassingen ook, getinte ramen heb ik ook over zitten denken, maar toch niet gedaan omdat ik bang was dat het te donker werd binnen.

Klopt inderdaad dat al het onderhoud bij Broekhuis is gedaan, is mijn vaste dealer, ook voor de V40 dus :-). Als je via een PM even je mailadres stuurt, zal ik de onderhoudshistorie naar je mailen. Is een fors document :-).
Hoeveel kilometer staat er nu op? Want er zijn wat zaken veel eerder vervangen dan nodig was, op last van Volvo (distributieriem, multiriem, waterpomp en alles wat daar mee samenhangt). Dus die hoeft bijgevolg later te worden vervangen dan aangegeven in de boekjes.
Ik ben 1x stil komen te staan met C30, doordat de brandstofleidingen op het motorblok waren gescheurd. En de versnellingsbak is vorig jaar vervangen. Dat zijn wel de in het oog springende dingen die gebeurd zijn. De rest moet je maar in de onderhoudshistorie lezen :wink: .

Mijn V40 is een D2 in de Summum uitvoering, met daarnaast het sportonderstel, grotere achterspoiler, premium audio en nog wat zaken. Verder zijn door Broekhuis achteraf de 18 inch Taranis wielen gemonteerd, en hebben zij een dubbele uitlaat geplaatst, met de sierstukjes van een V60, dus weer net anders dan wat er standaard allemaal mogelijk is.
Naast een hele rij fabrieksopties is er dus niet zoveel aangepast, maar ik heb er nog geen 2e exact gelijke van gezien, en dat is leuk :-). Hier staan wat foto's van m'n huidige V40: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight= .

En hier vind je trouwens ook een topic rondom de C30:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=.

Staat niet alles in, ik heb dat in diverse losse topics geplaatst ook. Dus als je een beetje tussen de door mij geplaatste berichten neust, kan je nog wel e.e.a. terugvinden van mijn ervaringen met de C30.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2115
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

En ik zie dat m'n oude C30 weer te koop staat, ben benieuwd of de potentiele koper ook weer een (potentiele) Volvo-forummer is/wordt :-).
Laatst gewijzigd door Poolrev op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Zou mijn oude Volvo nog rijden?”