Zie onderwerp....... wat is noodzakelijke service.
"uitleg"
Wij hebben vorige week onze XC-70 opgehaald. Er werd overlegd dat de auto een nieuwe A.P.K. zou krijgen en een grote beurt. (laatste hadden we overlegd omdat okt. 2011 de auto een kleine beurt had gehad). Afgelopen zondag kreeg ik in de display de melding "tijd voor reg. service". Heb contact opgenomen met de verkoper, deze vertelde ons dat de auto een grote beurt had gekregen, maar dat ze het resetten waren vergeten. Wij zijn naar onze eigen garage gegaan, en gevraagd of hij kon zien of de auto een grote beurt had gekregen. Het luchtfilter, interieurfliter, brandstoffilter waren niet vervangen. Dus de verkoper gebeld met de vraag of de auto wel een grote beurt had gehad. Kreeg het antwoord.......... ja luchtfilter etc. etc. Sprong bijna uit m'n vel. Heb hem gezegd dat er niet was vervangen.
Nu gooit de verkoper het erop dat de auto vanaf okt. 2011 net 14.000 km had gereden, dus er nog geen grote beurt nodig was.
Als de man mij had verteld dat hij de auto geen grote beurt zou geven had ik de man € 500,= minder gegeven, zodat ik de auto zelf een grote beurt kon laten geven. Dit gebeurt vandaag bij onze eigen garage.
Wat ik nu vragen wil............. wat is van toepassing....een auto een service beurt te geven als je de melding op je display krijg, of gewoon doorrijden ook al is het een jaar geleden dat de auto een beurt heeft gehad.
Er is mij vroeger verteld dat je 1 keer per jaar als je de km niet maakt toch de auto een service beurt te geven.
Alvast bedankt.
Groet,
Rinus
Wat is noodzakelijke service voor auto
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Wat jij zou moeten/kunnen doen is:
De verkopende partij in gebreke stellen. Jullie hadden een overeenkomst aangaande de aankoop van een auto met de daarbij vermelde randvoorwaarden waaronder de verkoop doorgang zou gaan vinden. De verkopende partij heeft dat niet gedaan en dat is een zgn wanprestatie.
Ergo: In de gelegenheid stellen om het zaakje alsnog uit te voeren en die aanzegging schriftelijk een aangetekend doen. Daarbij de vermelding dat, indien hij in gebreke blijft, de werkzaamheden elders edoch voor zijn rekening zullen worden uitgevoerd.
Puur civiele kwestie! Heb je een rechtsbijstandsverzekering, zo ja: die het werk voor je laten doen.
De verkopende partij in gebreke stellen. Jullie hadden een overeenkomst aangaande de aankoop van een auto met de daarbij vermelde randvoorwaarden waaronder de verkoop doorgang zou gaan vinden. De verkopende partij heeft dat niet gedaan en dat is een zgn wanprestatie.
Ergo: In de gelegenheid stellen om het zaakje alsnog uit te voeren en die aanzegging schriftelijk een aangetekend doen. Daarbij de vermelding dat, indien hij in gebreke blijft, de werkzaamheden elders edoch voor zijn rekening zullen worden uitgevoerd.
Puur civiele kwestie! Heb je een rechtsbijstandsverzekering, zo ja: die het werk voor je laten doen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- MikeXC70
- Starter
@ diesel01: Auto is gekocht bij een sub-dealer. Hij is altijd in onderhoud geweest bij een dealer. Nu 14.000 km verder, maar jaar is voorbij, dus nu een grote beurt.
@V70/2.4D/2003: De verkoper verteld arrogant, kom maar ff langs doen we er een nieuw luchtfilter op en olie. Er staat op papier "de noodzakelijke service" de grote beurt heeft hij mij telefonisch toegezegd, dus niet op papier. Waar het mij om gaat is......... eerst zeggen wel filter te hebben vervangen, vergeten te resetten bla bla bla......... terwijl dit niet waar is. Denk dat ik een verstandig besluit heb genomen om de auto naar onze eigen garage te brengen voor een grote beurt. Ik vind het jammer dat je zo'n mooie auto koopt, je zo weer eens op de koffie komt. Mag de volgende keer wel een AK-47 meenemen :violent1: Kreeg net een e-mail dat ik € 75,= kon krijgen, en dit bij de grote beurt kon doen. Nee geen rechtsbijstand.
Groet,
Rinus
@V70/2.4D/2003: De verkoper verteld arrogant, kom maar ff langs doen we er een nieuw luchtfilter op en olie. Er staat op papier "de noodzakelijke service" de grote beurt heeft hij mij telefonisch toegezegd, dus niet op papier. Waar het mij om gaat is......... eerst zeggen wel filter te hebben vervangen, vergeten te resetten bla bla bla......... terwijl dit niet waar is. Denk dat ik een verstandig besluit heb genomen om de auto naar onze eigen garage te brengen voor een grote beurt. Ik vind het jammer dat je zo'n mooie auto koopt, je zo weer eens op de koffie komt. Mag de volgende keer wel een AK-47 meenemen :violent1: Kreeg net een e-mail dat ik € 75,= kon krijgen, en dit bij de grote beurt kon doen. Nee geen rechtsbijstand.
Groet,
Rinus
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het gevoel van frustratie is wel duidelijk, dat zou mij net zo gaan.
Enfin, laten we het maar leergeld noemen. Filtertjes zijn trouwens heel goed en eenvoudig zelf te doen, oliewisseltje ook.......maar daar gaat het niet om. Je bent verne*kt en dat zou ik dus (ook) niet pikken. En waar hebben we het over: Filtertjes met elkaar kleine 100 euro en, afhankelijk waar je de olie haalt, een tientje of zeven aan olie. Uurtje werk, meer is het niet.
Ze hadden hem wel gepoetst en een bosje bloemen voor de vrouw erbij mag ik hopen?
Enfin, laten we het maar leergeld noemen. Filtertjes zijn trouwens heel goed en eenvoudig zelf te doen, oliewisseltje ook.......maar daar gaat het niet om. Je bent verne*kt en dat zou ik dus (ook) niet pikken. En waar hebben we het over: Filtertjes met elkaar kleine 100 euro en, afhankelijk waar je de olie haalt, een tientje of zeven aan olie. Uurtje werk, meer is het niet.
Ze hadden hem wel gepoetst en een bosje bloemen voor de vrouw erbij mag ik hopen?
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- MikeXC70
- Starter
Ja we gooien het op de noemer leergeldV70/2.4D/2003 schreef:Het gevoel van frustratie is wel duidelijk, dat zou mij net zo gaan.

Deze ervaring maar snel vergeten.
Geen bosje bloemen voor de vrouw.
Groet,
Rinus
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ach, zoals Hans oet Twent pleegt te zeggen: "Vaak bin ie te bange".
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- dutchlimits
- 5th Gear member
V70/2.4D/2003 schreef:Ach, zoals Hans oet Twent pleegt te zeggen: "Vaak bin ie te bange".
Kan het niet eens vertalen? :shock: Vaak ben je te bang?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Mag ik vragen waar de auto is gekocht?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- diesel01
- Geartronic member
Tja..ik weet het niet...
Er zitten in die hoek meer van dit soort bedrijven, midden in Balkbrug zit ook een handelaar die auto's had staan die uit Dld kwamen stuk voor stuk snelle auto's waar niets van bekend was.
Als ik het bedrijf google komt er niet zoveel naar boven buiten het feit dat de autohandel, gezien het adres waar de onderneming staat ingeschreven, best goed boert.
Ik heb een onderbuik die mij zegt dat ik het adres op voorhand niet mijn 10a20k had toevertrouwt.
Als er nog ruimte in het vat zit geef de auto een beurt bij Furness in Meppel of Broekhuis in Assen.
Ook is Gerben Brouwer een goed adres als het budget moet zijn, hij zit naast wegrestaurant de Raket in Rogat en heeft ook een vestiging in Kuinre.
Succes.
Er zitten in die hoek meer van dit soort bedrijven, midden in Balkbrug zit ook een handelaar die auto's had staan die uit Dld kwamen stuk voor stuk snelle auto's waar niets van bekend was.
Als ik het bedrijf google komt er niet zoveel naar boven buiten het feit dat de autohandel, gezien het adres waar de onderneming staat ingeschreven, best goed boert.
Ik heb een onderbuik die mij zegt dat ik het adres op voorhand niet mijn 10a20k had toevertrouwt.
Als er nog ruimte in het vat zit geef de auto een beurt bij Furness in Meppel of Broekhuis in Assen.
Ook is Gerben Brouwer een goed adres als het budget moet zijn, hij zit naast wegrestaurant de Raket in Rogat en heeft ook een vestiging in Kuinre.
Succes.
- MikeXC70
- Starter
Elke dag dat we in de auto rijden zitten we met eendiesel01 schreef:Tja..ik weet het niet...
De historie van deze auto is bekend, is in onderhoud geweest bij Furness in Hengelo, daar is de auto ook nieuw geleverd.
Klopt, er staan hele nette auto's op het erf
Gaan er ook niet weer heen, onze andere auto's hebben wij in onderhoud bij Stolk Auto Service in Dieverbrug. Eigenaar is schadehersteller geweest, heeft de hele auto op z'n kop gehad, geen verkeerde dingen tegengekomen.
Deze garage's zijn ons bekend, auto heeft vandaag een week geleden een grote beurt gehad. We kunnen nu kilometers maken![]()
Succes.

Groet,
Rinus
Ja die kennen we. Bijna allemaal import auto's.......MikeXC70 schreef:Wij hebben de auto gekocht in Dedemsvaart Boma auto's.Doeke Dobma schreef:Mag ik vragen waar de auto is gekocht?
Wel een net bedrijf, maar achteraf rare dingen.
Groet,
Rinus
Niks subdealer, gewoon een handelaar in voornamelijk Volvo's