Gaspedaal schakelaar van de regelunit blokkeert gas geven

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Wielewagen
1st Gear member

Hallo,
Ik heb als ik gas geef altijd een dipje.
Op mijn 740 GL met 230K Pierburg 2b5 carb. motor zit een regeleenheid die mijn onstekingsmoment regelt.
Maar als ik gas geef, tuimelt er een schakelaartje dat op het gaspedaal reageert. Daardoor verandert gelijk het toerental en pakt ie pas weer op als ik het pedaal dieper intrap. Overigens door speling op aantrekrol gaskabel heb ik 1cm vrijloop op pedaal.
Voordat ie oppakt heb ik een snelheids en toerental terugval bij schakelen. Ik schud hierdoor heen en weer tijdens het schakelen.
Wanneer ik de gaskabel, onder de klep, manipuleer heb ik hier geen last van.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
graag hulp
Marius
Wielewagen
1st Gear member

Ik heb begrepen uit documentatie dat de onsteking hierdoor waarschijnlijk vervroegd wordt (schakelaar). Dit is me onduidelijk.
Maar deze regelunit verandert wel automatisch goed bij wisselende toerentallen als ik aan de gasklep zit.
Wanneer ik vrij laag onderin mijn pedaal zit, dat doe ik het liefst met zo'n 'baksteen' rijdt het heel erg gevoelig schokkerig momenteel. Die schakelaar wordt dan wel eens 'gemaakt'.
Wat is de bedoeling van die schakelaar en waarom?
Er zit geen steker op voor een foutmelding code uitlezer zoals bij de 940.
Of zit deze ergens weggestopt? Waar?

Marius
Wielewagen
1st Gear member

Kabel gesteld.
probleem blijft.
Wie weet raad?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als je een klein beetje gas geeft,moet de schakelaar al ingedrukt worden,dat kun je zo zien door de gasrol op de carburateur iets te bewegen,dan kun je zien of de schakelaar werkt.
Welk bouwjaar is de auto?
Fat Rat
5th Gear member

een B230K met een 2B5 gok ik op '85 of '86
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Ramon&Ramon
7th Gear member

De tweede trap zal niet open gaan denk ik van de carburateur!
Wielewagen
1st Gear member

idd een '86 -er B230K 2B5 Pierburg
De schakelaar valt af/maakt op het moment dat ik het pedaal in ga duwen (klein stukje) de gaskabel rol spant dan alleen maar aan op de speling van het asje bovenop het spruitstuk. tijdstip ontsteking oid verandert en een dip in toerental is het gevolg. Als ik meer gas geef pakt de motor het wel weer op. = zg. schokkerige optrekken.
Overigens geen dipje als ik gas geef met de gashandle (rol) de schakelaar bij het pedaal wordt dan niet aangesproken)

De tweede trap werkt, soms moeizaam, omdat ik er niet vaak (doorheen) in trap. Ik rijd erg rustig. [benzineprijzen van nu :-) ] Vacuum doet het maar er staat altijd ietwat benzine boven in de carb. Omdat vervroeging ietwat lekt denk ik. Dat merk je pas als je de tweede trap aanspreekt. (slurp)
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”