Mijn 740 maakt water. Ik dacht dat na het vervangen van de kachelkraan die langs het asje drupte, ervan af te zijn. Maar vandaag was de mat weer kleddernat. Waar kan dit vandaan komen. Ik heb met een zaklantaarn overal gekeken, maar zie geen kalkstreepje on lekspoor.
klep ventilatie is droog
raamrubber zit boven maar geeft geen waterspoor
bijrijderzijde is ook vochtig ,maar niet kledder zoals chauffeurszijde
hebben jullie een idee?
gt
Marius
740 met natte matten
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Al geroken/geproefd of het water of koelvloeistof is?
Het vervelende van een water lek (regenwater) is dat het echt overal vandaan kan komen. Verstopte parafan is een optie maar ook zou het voorruit lek kunnen zijn.
Laat anders iemand de auto goed nat spuiten van buiten en kijk dan zelf goed of je ergens iets ziet gaan lekken.
Ik heb het zelfs een keer gehad dat het pas te zien was nadat het hele interieur er uit was incl. tapijt.
Het vervelende van een water lek (regenwater) is dat het echt overal vandaan kan komen. Verstopte parafan is een optie maar ook zou het voorruit lek kunnen zijn.
Laat anders iemand de auto goed nat spuiten van buiten en kijk dan zelf goed of je ergens iets ziet gaan lekken.
Ik heb het zelfs een keer gehad dat het pas te zien was nadat het hele interieur er uit was incl. tapijt.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Vaak is het toch de ventilatie openingen waardoor er water binnenkomt. De opening en de rand worden droog geblazen maar dan ligt het water al onder de mat. Gewoon dichtkitten als dat het is. Ook komt het voor dat via de rubbertules water binnendringt. Eerst even checken of het idd geen koelvloeistof is. De laatste lekkage kwam via het deurrubber naar binnen en voordat je daar achter ben... Inderdaad iemand de auto laten besproeien en binnen zoeken naar watersporen.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 06.08.2012 - 20:00
- Locatie: Midden van het land
Ooi gehad bij een Toyota Starlet (ja, foei) dat de kachelradiateur lekte. Dat is dus te testen door het niveau te peilen.
Met een Huyndai Atos (ook foei) een lek in een lasnaad tegen het schutbord, waardoor regenwater vanaf de voorruit langs het motorcompartiment vrolijk naar binnen stroomde.
Afkitten en inruilen was een goede optie.
Met een Huyndai Atos (ook foei) een lek in een lasnaad tegen het schutbord, waardoor regenwater vanaf de voorruit langs het motorcompartiment vrolijk naar binnen stroomde.
Afkitten en inruilen was een goede optie.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
Het was na deze regendagen weer kleddernat. En weer geen spoortje van te vinden. Het is regenwater en ik ga het doen met de slang erop, wasstraat oid.
Nu staat ie i A'dam bij de gasboer. Er komt een ringtank in. Misschien gaat ie wat regelmatiger rijden nu.
Dank voor de tips en meeleven. De speurtocht wordt voortgezet!
Nu staat ie i A'dam bij de gasboer. Er komt een ringtank in. Misschien gaat ie wat regelmatiger rijden nu.

Dank voor de tips en meeleven. De speurtocht wordt voortgezet!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Begin maar eens met de vloerbedekking er uit te halen, dat moet zo wie zo om de boel droog te maken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
Jullie hebben gelijk
Ik kan inmiddels bijna geen gas meer geven door die kranten. Alleen om nu weer al die matten los te halen...
Tuinslang volgt. Ik houd moed.
Inmiddels loopt ie als een zonnetje op gas. Wel ging na 5km. al het gasveiligheidsrelais kapot...
Wel inductie, maar trippende schakeling. Stom. Was gelukkig gelijk aan de beurt voor een nieuwe.
Ik kan inmiddels bijna geen gas meer geven door die kranten. Alleen om nu weer al die matten los te halen...
Tuinslang volgt. Ik houd moed.
Inmiddels loopt ie als een zonnetje op gas. Wel ging na 5km. al het gasveiligheidsrelais kapot...
Wel inductie, maar trippende schakeling. Stom. Was gelukkig gelijk aan de beurt voor een nieuwe.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Tja, dat is natuurlijk je eigen keuze. Maar denk nu niet dat de bodem van een 700 niet roesten kan, die fout maakte één van de eigenaars van de Volvo op bijgaande foto's ook...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
tsja
de Flintstones zijn er niets bij zie ik.
Ik ben net klaar met het waterdicht krijgen [lees lassen] van dit soort gaten in de bodem. Omdat het asje lekte van de kachelkraan, dacht ik het euvel daarin te vinden.
Nu net terug van deze laswerkzaamheden, was de vloer alleen links nog nat na een regenrit en bui. Inmiddels is de boel weer helemaal kledder en biedt een fohn nog uitkomst. Alleen de waterzooi die op het metaal ligt krijg ik daar niet mee weg.
Het was me een werk allemaal... om die matten zo vrij te krijgen dat er gelast kon worden.
Toch maar weer opnieuw beginnen. De foto's geven me een deja vu.
top
de Flintstones zijn er niets bij zie ik.
Ik ben net klaar met het waterdicht krijgen [lees lassen] van dit soort gaten in de bodem. Omdat het asje lekte van de kachelkraan, dacht ik het euvel daarin te vinden.
Nu net terug van deze laswerkzaamheden, was de vloer alleen links nog nat na een regenrit en bui. Inmiddels is de boel weer helemaal kledder en biedt een fohn nog uitkomst. Alleen de waterzooi die op het metaal ligt krijg ik daar niet mee weg.
Het was me een werk allemaal... om die matten zo vrij te krijgen dat er gelast kon worden.
Toch maar weer opnieuw beginnen. De foto's geven me een deja vu.
top
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
update
Ik heb er nu een ventilator in staan met de matten omhoog, voor zover als mogelijk.
Inmiddels heb ik 1 boosdoener erbij gevonden. Bij het demonteren heb ik het plaatwerk enigzins mee-ver-bogen op de plaats waar die ventilatieklep zit links. Rechts er ook gelijk uitgehaald, maar daar was alles nog steeds droog.
Weet iemand hoe die voorruitkit van 3M heet. 3M 8598 kit oid. En waar ik die haal? Mijn groothandel had 'm niet.
Het water liep idd onder dat ventilatie klepje langs.
snif
slangetje kachelbak leeggemaakt
check ook op kleprubber- vaseline op 1 losse opening montagepunt...
Afwachten het wordt vanavond weer kilometervreten. Kan ik gelijk weer met de lamp kijken
Ik heb er nu een ventilator in staan met de matten omhoog, voor zover als mogelijk.
Inmiddels heb ik 1 boosdoener erbij gevonden. Bij het demonteren heb ik het plaatwerk enigzins mee-ver-bogen op de plaats waar die ventilatieklep zit links. Rechts er ook gelijk uitgehaald, maar daar was alles nog steeds droog.
Weet iemand hoe die voorruitkit van 3M heet. 3M 8598 kit oid. En waar ik die haal? Mijn groothandel had 'm niet.
Het water liep idd onder dat ventilatie klepje langs.
snif
slangetje kachelbak leeggemaakt
check ook op kleprubber- vaseline op 1 losse opening montagepunt...
Afwachten het wordt vanavond weer kilometervreten. Kan ik gelijk weer met de lamp kijken

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Ze maken veel
Eén van deze 08693, 08695, 08690?
http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/e ... 8HT14PGTgl

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/e ... 8HT14PGTgl
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
Hee DawnBlueED,
Dat is 'm.
De 3M tube 08693 past in mijn kitspuit.
Dankjewel
Marius
Dat is 'm.
De 3M tube 08693 past in mijn kitspuit.
Dankjewel

Marius
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
update
Ik dacht nu alles dicht te hebben, maar dit weer weet zich toch nog naar binnen te sijpelen. Er stond een heel klein plasje in dat ik niet thuis kan brengen. Zelfs de aansluiting van het schutbord met het front onder de klep heb ik een kitnaadje gegeven nadat ik er owatrol in had laten lopen.
Onder de pedalen matten is het ook op een klein plekje nog nattig...
Alleen waar komt het nog vandaan?
kleprubber, afsluitrubbers onder de klep/ schijfjes, nadenkit, ventilatiekleppen bij voeten.
Alleen de deurrubbers lijken me wel goed. Ik blijf zoeken, misschien lichtschakelaartje in deur (deurcontact)
Op de foto's lijkt het bij het rempedaal vandaan te komen. Alleen daar is het boven wel steeds weer droog.
Ik dacht nu alles dicht te hebben, maar dit weer weet zich toch nog naar binnen te sijpelen. Er stond een heel klein plasje in dat ik niet thuis kan brengen. Zelfs de aansluiting van het schutbord met het front onder de klep heb ik een kitnaadje gegeven nadat ik er owatrol in had laten lopen.
Onder de pedalen matten is het ook op een klein plekje nog nattig...
Alleen waar komt het nog vandaan?
kleprubber, afsluitrubbers onder de klep/ schijfjes, nadenkit, ventilatiekleppen bij voeten.
Alleen de deurrubbers lijken me wel goed. Ik blijf zoeken, misschien lichtschakelaartje in deur (deurcontact)
Op de foto's lijkt het bij het rempedaal vandaan te komen. Alleen daar is het boven wel steeds weer droog.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Als ik het me goed herinner zit er bij de 740 onder de parafan een kunststof luik wat wel eens lekt.
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
doorvoer van bekabeling?
Is er egens een extra draad door het schutboard "gertokken"?
Misschien dat het daar lekt/
Suc( V ) 6 !
Is er egens een extra draad door het schutboard "gertokken"?
Misschien dat het daar lekt/
Suc( V ) 6 !
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
Ik ben nog /h zoeken. Dankjewel voor de tips. De parafan onderzijde (plastic plaat) had ook een kalkrestje, maar na een buitje dat weer het water aan de lippen kwam... Heb ik geen nattigheid kunnen ontdekken. Ik snap het niet, maar kan het ook van boven de parafan komen? het extra tuitje was droog en slangdoorvoer vast en slang 'open'.
Ik heb overigens alle gaten "dichtgekit" Daar komt niets meer doorheen. De extra draadjes doorvoeren nogmaals dubbelcheckt.
Om mismoedig van te worden...
Ik heb overigens alle gaten "dichtgekit" Daar komt niets meer doorheen. De extra draadjes doorvoeren nogmaals dubbelcheckt.
Om mismoedig van te worden...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
het is de voorruit, opnieuw in laten lijmen is enige oplossing. En laat t carglass oid doen en neem beperkt casco. Wacht op een flinke ster en t kost je alleen je eigen risico a 80 euro.
Het probleem is, die lijm van toen is kansloos itt wat ze tegenwoordig gebruiken. Mijn raam is vorig jaar vervangen, doordat er een barst van onder naar boven en van links naar rechts liep (kwam wel wonderbaarlijk door de keuring). Daarvoor altijd natte matten, nu niet meer. (en die natte matten had ik ook voor de barst)
Mijn raam is bij het opleidingsinstituut van carglass gedaan, kende iemand die op t hoofdkantoor werkte zodoende was t gratis. de monteur schrok ervan hoe ver t originele raam omlaag gezakt was. Ca 4mm!!!
Die lijm van toen was een soort rubberachtig flexibel spul wat zn beste tijd heeft gehad na 25 jaar. Wat ze tegenwoordig gebruiken (ook in fabrieken) maakt de auto echt een geheel met de ruit wordt zo stijf als staal. Oke dat werd eind jaren 70 wel ingevoerd ramen erin lijmen. Maar de techniek was nog niet zo ver gevorderd als tegenwoordig.
En nee ik werk niet bij carglass, je kunt t ook bij de dealer of elk ander autoruit service bedrijf laten doen. Er zijn er genoeg.
Het probleem is, die lijm van toen is kansloos itt wat ze tegenwoordig gebruiken. Mijn raam is vorig jaar vervangen, doordat er een barst van onder naar boven en van links naar rechts liep (kwam wel wonderbaarlijk door de keuring). Daarvoor altijd natte matten, nu niet meer. (en die natte matten had ik ook voor de barst)
Mijn raam is bij het opleidingsinstituut van carglass gedaan, kende iemand die op t hoofdkantoor werkte zodoende was t gratis. de monteur schrok ervan hoe ver t originele raam omlaag gezakt was. Ca 4mm!!!
Die lijm van toen was een soort rubberachtig flexibel spul wat zn beste tijd heeft gehad na 25 jaar. Wat ze tegenwoordig gebruiken (ook in fabrieken) maakt de auto echt een geheel met de ruit wordt zo stijf als staal. Oke dat werd eind jaren 70 wel ingevoerd ramen erin lijmen. Maar de techniek was nog niet zo ver gevorderd als tegenwoordig.
En nee ik werk niet bij carglass, je kunt t ook bij de dealer of elk ander autoruit service bedrijf laten doen. Er zijn er genoeg.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)