Brodit Iphone cradle + kabel wegwerken?

Mr. Rob
1st Gear member

Hallo,

Ik zit te veel aan m'n Iphone tijdens het rijden (o.a. muziek aanzetten & beheren), maar dat mag niet. Dus moet een Broditcradle opgehangen worden. Dit zal waarschijnlijk het mooiste kunnen aan de rechterkant van het dashboard-"eilandje"(hoe heet dat ding in het midden eigenlijk?). Grote vraag is, hoe kan ik het beste de kabels wegwerken? Moet hiervoor het dashboard helemaal open? Iemand ervaringen? En, ook wel belangrijk, wil ik de brodit-usb-kabel verlengen en tmt de USB ingang laten gaan om hem daar in te pluggen, zodat het apparaat gelijk als Ipod te gebruiken is? Waarschijnlijk niet, omdat zodra ze in Ipodmodus staat, ik niet meer met de Iphone muziek kan beheren. En via de knopjes van het stuur gaat het veel te langzaam en ingewikkeld. Maar, waar kan ik dan het beste de 12 Volt vandaanhalen voor het ophalen?

Hoor het graag (ook wanneer ik niet helemaal duidelijk ben).
Gr.
To me or not to me, tháts the question.
eLLiarZ
1st Gear member

Ik heb hier ook over na zitten denken. Ik wil hem ook op precies dezelfde plek plaatsen.

Volgens mij kan het klepje aan de zijkant (tussen het middenconsole en de passagiersstoel uitgeklikt worden. Daar zou misschien een kabel doorheen gehaald kunnen worden naar de armleuning?
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Goed bedoeld Plc, maar Mr. Rob heeft een nieuwe S60? Dat is wat anders dan de S60/V70.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
rinkel
2nd Gear member

Mijn V60 komt pas in november, maar was ook van plan mn iPhone houder mee te nemen. Ik ga dus ook een brodit clip gebruiken om deze vast te zetten.

Ik was van plan om gewoon de USB aansluiting in de middenconsole te gebruiken. Geen idee nog hoe ik de kabel ga wegwerken. Ik zag bij een collega dat hij de kabels gewoon los heeft liggen, maar dat vind ik niks.
Nu ben ik redelijk handig, maar om nu alles helemaal los te gaan maken in een leaseauto zie ik niet zo zitten eigenlijk.
least
3rd Gear member

ondanks dat ik een v60 heb gehad, weet ik niet meer precies hoe dat liep, in mijn huidige V70 heb ik een brodit passieve holder op een proclip. Ik gebruik een lange usb kabel vanuit de middenarmsteun die ik geklemd heb zitten tussen het aluminium van de middenconsole en de onderkant van de middenconsole daar kun je een usbkabel tussen frotten, helemaal omhoog tot het einde van de centerstack.
nadenkend over weer een Volvo: V90
Mr. Rob
1st Gear member

Mr. Rob heeft idd de nieuwe S60 en is er nog niet helemaal aan uit hoe hij idd die kabel mooi gaat wegwerken. Verder hoor ik ook niet iemand die de telefoon via bluetooth laat muziek spelen. Jullie geven allen voorkeur voor muziek over Ipod-modus?
Mr. Rob
1st Gear member

Heb het voor elkaar!! De cradle zit heel mooi net onder de rechter thermostaatknop. Knop is nog Perfect bruikbaar, maar valt in zijn geheel weg achter de Iphone. Kabel heb ik als volgt weggewerkt: het bakje met twee bekerhouders kan met voorzicht er vrij makkelijk uit geklikt worden. Het plaatwerk rondom de versnellingspook kan dan een beetje omhoog getild worden. De Usb stekker gaat dan achter het rechterschot gelijk naar beneden en achter de plastic plaat langs onderen richting het opbrrvakje in het middenconsole. Hieruit kun je de rubberen bodem halen, waarlangs de USBstekker door naar boven kan en voila!
Ik heb voor de zekerheid 12 volt van de sigarettenaansteker geplugt en ook naar het vakje geleid waar ze eindigt in tevens een usb contra stekker. Ik kan dus nog altijd kiezen tussen bluetooth en Ipod...

Had graag wat foto's laten zien, maar zie even niet zo snel hoe dat hier kan....
eLLiarZ
1st Gear member

Hoi Rob,

Wellicht dat je wat foto's op http://imageshack.us/ kan uploaden? En daarheen linken? Ben erg benieuwd!
rinkel
2nd Gear member

Kom maar op met die foto's.
Mijn proclip is al binnen en ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt.
XC40 T4 Momentum GT Bright Silver (2019)
BlackcurrantV70
7th Gear member

Heb ook wel interesse, misschien kan het in mijn XC60 ook
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Mr. Rob
1st Gear member

Owkee, volgens mij is het gelukt; zie hieronder. De foto's zijn alleen genomen met de Iphone, er is dus even geen foto van de foon in de cradle, maar dat geloven jullie vast wel.

Foto 1: de huidige locatie waar de cradle hang met dubbelzijdig tape (verkrijgbaar in de bouwmarkt voor € 3,50 - wel netjes afknippen):

Afbeelding

Foto 2: Middelconsole waar de bekerhouder uit is geklikt. Er zit dan al een rond gat waar ik mijn afgetapte 12 volt door heb gevoerd. Zie ook het 'plaatwerk' rondom de versnellingspook dat een beetje ophoog getild kan worden, waardoor de kabel van foto 3 netjes weggewerkt kan worden.
Afbeelding

Foto 3: het enige stukje kabel dat nog zichtbaar is.
Afbeelding

Foto 4: en hier komen de kabels dus weer omhoog. Het stuk rubber kan ophoog getild worden. De gaten die er dan zitten zijn groot genoeg om de usb stekker en de 12 volt sigaretten - kabel - plug door om hoog te halen. Ik kan dus de usb stekker in de usb-contrastekker pluggen. De Iphone is dan een Ipod en is dan alleen nog via het stuur te bedienen. Persoonlijk vind ik het makkelijker om hem gewoon mijn muziek uit te zoeken wanneer ik via het touchpad de muziek kan selecteren. Omdat de telefoon in de cradle staan, ben ik niet meer strafbaar omdat ik de telefoon niet meer in de hand hou. Natuurlijk wel alles met wijsheid en mate, en goed op de weg blijven letten (geen e-mails schrijven onderweg e.d. :))
Afbeelding
Mr. Rob
1st Gear member

Ok, toch nog even snel een foto mét telefoon (even niet letten op de vette vinger veeg):

Afbeelding
eLLiarZ
1st Gear member

Mr. Rob
1st Gear member

Ja, dat is dezelfde broditcradle. Denk alleen dat je een andere route moet hebben voor de kabel, omdat je hem een stuk hoger gaat hangen. Tenzij je de kabel weg gaat plakken achter het middelstuk.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Wel erg lastig nu om bij de rechter temp regeling en stoelverwarming te komen....

Nee ik zoek verder....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
eLLiarZ
1st Gear member

BlackcurrantV70 schreef:Wel erg lastig nu om bij de rechter temp regeling en stoelverwarming te komen....

Nee ik zoek verder....
Voor de XC60 heb je deze:

http://www.carkitcenter.nl/product/6206 ... enter.html
Mr. Rob
1st Gear member

En dat lijkt me weer lastig warme lucht door dat roostertje laten stromen :)
rwa
2nd Gear member

Ik heb de houder gewoon in het vak van de armsteun geplaatst telefoon erin en muziek bedien je gewoon met stuurbediening.
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
rinkel
2nd Gear member

Ik heb inmiddels deze binnen: http://www.carkitcenter.nl/product/1152 ... ngled.html

Morgen krijg ik de auto, eens kijken of ik de kabel een beetje weg kan werken langs/onder die plaat bij schakelpook.

Ik wil em eigenlijk alleen van stroom voorzien, dus moet ie op een of andere manier de aanstekerplug in.
De stekker die ik heb is USB, dus moet ik de 12v eerst omzetten naar 5v. Ik heb een kleine USB lader voor in de aanstekert, maar weet niet of ik dan het klepje nog wel dichtkrijg. Misschien met een haaks plugje ?
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”