Balen! Super tevreden met mijn mooie S80 D5 en net besloten hem niet meer in te ruilen ontdek ik twee roestplekjes op het dak net boven de voorruit. Daarnaast heb ik al een jaar een flinke blaas op de rand van de kofferbak. Even bij een spotrepairspecialist geweest en die geeft aan dat het hele dak overgespoten moet worden wat hij weer niet zelf kan.
Een autoschadebedrijf heeft een prijsopgave gedaan voor €1000,- incl. BTW en bevestigd dat de roest van binnenuit komt. De dealer geeft aan dat er 6 jaar anticorrosie garantie op de auto zit dus ook daar valt niets te verwachten.
Toch een flinke domper op mijn blije Volvo gevoel.
Mijn vraag: is de prijsopgave een beetje redelijk voor een dak en kofferbak spuiten?
Roest
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het is een vrij hoge prijs,het kan goed en toch ook wel goedkoper denk ik zelf.
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Waarschijnlijk zal de voorruit er uit moeten, vaak ontstaan die roestplekjes door het vervangen van de voorruit (ze snijden door de lak en werken die niet meer bij, daardoor roestvorming).
De kofferklep is van aluminium en dat komt wel vaker voor dat die oxideren ...
Laatst ook een calculatie gemaakt voor dezelfde plekjes op een dak van een Audi Q7 en die kwam voor alleen het dak nog een stukje hoger uit !!
De kofferklep is van aluminium en dat komt wel vaker voor dat die oxideren ...
Laatst ook een calculatie gemaakt voor dezelfde plekjes op een dak van een Audi Q7 en die kwam voor alleen het dak nog een stukje hoger uit !!
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Kwestie van persoonlijke voorkeur maar ... Plaatselijk bijwerken en met een kwastje en je bent ook klaar. Je kunt het zien ja, maar hoe erg is dat. Wij rijden al twee jaar met een flinke schaafwond op onze S80 en ook op de C70 ('zij die gehoorzaamd moet worden' kan niet zo goed overweg met parkeergarages). Ze rijden er niet minder om.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 13:56
De roest op het dak zit wel 10cm boven de voorruit en lijkt me niet door het vervangen van een ruit te komen maar maakt het niet minder naar. En roest van binnenuit heb ik uitgelegd gekregen betekent niet dat er een gat is maar dat de roest niet door een externe beschadiging is ontstaan.
Ik ga het wel op laten lossen want het liefst rijd ik de auto "op" tot 4-500dkm en dan niet uiteindelijk met echt een gat in het dak. Ik heb nu in verschillende jongere en nieuwere auto's proef gereden maar die rijden zeker niet lekkerder of zijn beter uitgerust maar ik zou wel weer een flinke investering moeten doen. Ik ben erg fan van het deinen van de S80 en heb vertrouwen in de techniek van de D5 motor in combinatie met mijn 100.000 snelweg kilometers per jaar.
Ik zoek nog even door naar een iets goedkopere spuiter, als ik de ervaren Ramon&Ramon beluister: "Het is een vrij hoge prijs,het kan goed en toch ook wel goedkoper denk ik zelf." Dan zou het ook ergens goedkoper moeten kunnen. Mocht iemand een tip hebben...
Ik ga het wel op laten lossen want het liefst rijd ik de auto "op" tot 4-500dkm en dan niet uiteindelijk met echt een gat in het dak. Ik heb nu in verschillende jongere en nieuwere auto's proef gereden maar die rijden zeker niet lekkerder of zijn beter uitgerust maar ik zou wel weer een flinke investering moeten doen. Ik ben erg fan van het deinen van de S80 en heb vertrouwen in de techniek van de D5 motor in combinatie met mijn 100.000 snelweg kilometers per jaar.
Ik zoek nog even door naar een iets goedkopere spuiter, als ik de ervaren Ramon&Ramon beluister: "Het is een vrij hoge prijs,het kan goed en toch ook wel goedkoper denk ik zelf." Dan zou het ook ergens goedkoper moeten kunnen. Mocht iemand een tip hebben...
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
het lijkt me zeker een acceptabele prijs voor een ervaren bedrijf. Je wilt niet dat ze het een beetje schoonkrabbelen, glad plamuren en spuiten, dan ben je in no time weer aan de beurt. Ruit eruit, roest herstellen, achterklep demonteren, dak en klep spuitklaar maken, spuiten en alles weer monteren. Daar zit heel wat arbeid in, die 1000 eu incl klink mij alleszins scherp in de oren!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Volgens mij hoef je niet het hele dak te spuiten, als de rest mooi is.
Plekje bij werken, kwart dak spuiten en dan uitnevelen.
Dan vind ik € 500,- al veel geld. Vraag wel even of ze het ook zonder bon doen.
Plekje bij werken, kwart dak spuiten en dan uitnevelen.
Dan vind ik € 500,- al veel geld. Vraag wel even of ze het ook zonder bon doen.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8547
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Let wel op met "te mooie" prijzen, ik heb ooit de motorkap van mijn Nissan Sunny 1.5 coupe later herspuiten.
1 bedrijf vroeg destijds 300 euro een ander bedrijf vroeg er 75 euro voor.
Omdat ik toen nog jong en onervaren was, de 2e gekozen, en je wil niet weten hoe groot het kleurverschil was, ook was er duidelijk een spray te zien doorheen de hele motorkap......
1 bedrijf vroeg destijds 300 euro een ander bedrijf vroeg er 75 euro voor.
Omdat ik toen nog jong en onervaren was, de 2e gekozen, en je wil niet weten hoe groot het kleurverschil was, ook was er duidelijk een spray te zien doorheen de hele motorkap......
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Vandaar uitnevelen tov andere delen voorkomt kleurverschil. Daarin is grijs dan één van de moeilijkste kleuren.BlackcurrantV70 schreef:Omdat ik toen nog jong en onervaren was, de 2e gekozen, en je wil niet weten hoe groot het kleurverschil was, ook was er duidelijk een spray te zien doorheen de hele motorkap......
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Roest verwijderen is inderdaad altijd uitstel ... de vraag is voor hoe lang je het vóór kunt blijven ...
Plaatselijk spuiten op een dak zie je altijd terug; een dak is het moeilijkste om te spuiten ivm zogenaamde 'liggende' delen.
Waar in NL zoek je een spuiter ?
Plaatselijk spuiten op een dak zie je altijd terug; een dak is het moeilijkste om te spuiten ivm zogenaamde 'liggende' delen.
Waar in NL zoek je een spuiter ?
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 13:56
De auto moet nog twee jaar mee nu ik hem niet meer in ga ruilen. Over twee jaar zal hij 450.000km gereden hebben en mag hij waarschijnlijk met pensioen tenzij hij nog goed bevalt. Dus ik ga wel het hele dak laten spuiten en ook op een goede manier. Mocht het dan over twee of 3 jaar weer moeten kan ik daar mee leven. Ik breng de auto ook altijd in onderhoud bij de dealer en dat is in mijn geval elke 2 a 3 maanden, dus geld uitgeven aan de auto is mij wel bekend. Ik vertrek elke ochtend om 04:45 naar mijn werk en dan moet de auto het gewoon goed doen. Ik ga echter wel even rondkijken bij andere spuiters of het niet iets goedkoper kan.
Qua locatie wil ik het wel een beetje in de buurt houden, dus Drenthe, Groningen of kop van Overijssel. Tips?
Qua locatie wil ik het wel een beetje in de buurt houden, dus Drenthe, Groningen of kop van Overijssel. Tips?
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Ikzelf heb goede ervaringen met Dijksterhuis waar je ook 4 jaar garantie krijgt.maxjager schreef:De auto moet nog twee jaar mee nu ik hem niet meer in ga ruilen. Over twee jaar zal hij 450.000km gereden hebben en mag hij waarschijnlijk met pensioen tenzij hij nog goed bevalt. Dus ik ga wel het hele dak laten spuiten en ook op een goede manier. Mocht het dan over twee of 3 jaar weer moeten kan ik daar mee leven. Ik breng de auto ook altijd in onderhoud bij de dealer en dat is in mijn geval elke 2 a 3 maanden, dus geld uitgeven aan de auto is mij wel bekend. Ik vertrek elke ochtend om 04:45 naar mijn werk en dan moet de auto het gewoon goed doen. Ik ga echter wel even rondkijken bij andere spuiters of het niet iets goedkoper kan.
Qua locatie wil ik het wel een beetje in de buurt houden, dus Drenthe, Groningen of kop van Overijssel. Tips?
http://www.jdautoschade.nl/
Toen ik een ree voor me auto heb gehad hebben ze een nieuwe spatbord gemonteerd, me motorkap gespoten, bumper gespoten, koplamp vervangen etc, en je ziet het verschil niet eens. Goed werk wordt er dus verricht.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Dat lijkt me wat omslachtig en prijzigPlein69 schreef:Weet niet wat de kosten ervan zijn maar anders een raam in het dak laten plaatsen?
Mogelijk is zo'n raam uit een demontage auto te halen.
Richard
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
Zag net pas staan dat het maar 10cm van de ruit af is. Stond niet in start topic. En volgens mij is een ruit wel goedkoper dan de €1000,-
Niet geschoten is altijd mis.....
Niet geschoten is altijd mis.....
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6