Vorige week in Zwitserland een lekke achterband gekegen.
De standaardkrik en reservewiel uit de auto gehaald en aan het karwijtje begonnen.
Echter de krik gaf problemen.
Er is een riggeltje onder de auto waar de krik in moet.
Na montage van het wiel bleef de krik daar in hangen.
Na wat schuiven kwam ie los.
De richel waar de auto aan opgekrikt was, is danig vervormd door het opkrikken van de auto.
Ik vraag me af wat ik fout heb gedaan.
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de standaardkrik van de auto?
reserveband opzetten
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57
Ik heb de krik er volgens de aanwijzingen die erop stonden onder gezet.
Het is geen krik met een plat bovenstuk die je gewoon ergens onder zet,
maar met een ongelijk profiel.
Dit profiel past mooi in de bestaande riggel die onder de auto zit.
Alleen die riggel lijkt te zwak voor de belasting.
Of ik het goed heb gedaan weet ik niet.
Misschien dat iemand hierover iets zinnigs kan zeggen.
Het is geen krik met een plat bovenstuk die je gewoon ergens onder zet,
maar met een ongelijk profiel.
Dit profiel past mooi in de bestaande riggel die onder de auto zit.
Alleen die riggel lijkt te zwak voor de belasting.
Of ik het goed heb gedaan weet ik niet.
Misschien dat iemand hierover iets zinnigs kan zeggen.