Eigenlijk durf ik het geeneens te vermelden...:oops: Inmiddels 20 jaar automotive ervaring o.a. als monteur en toch is het me gelukt:
Spullen gepakt voor een weekendje Snowworld Landgraaf, uiteraard wat aan de late kant, ow ja, ook nog ff tanken en terwijl ik sta te dagdromen dat de keuze voor een diesel begin dit jaar wel goed was met de 32 cent verschil in literprijs en het veel gunstigere verbruik zie ik dat de kosten lekker vlot oplopen. Huh?? en ja hoor, 30 liter benzine in een tank waar nog 10-15 liter diesel in te zat.
Niet meer gereden, dat verteld die 20 jaar ervaring me dan gelukkig nog wel, maar nu? Die 'troep' moet er nog wel uit. Iemand enige ervaring met aftappen of uitzuigen? Via de tankopening, of slangen voor bij filter loshalen?
Benzine in de diesel
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En meer is er inderdaad niet over te zeggen. Kost een paar centen en wat tijd, dat dan weer wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Geen woonplaatsdekking, kosten 109 euro en minimaal een uur wachten. Wel zit daar dan woonplaatsdekking voor jaar bij, maar een uur bij de WW wordt meestal 2 uur en moesten weg.
Gelukkig wonen m'n ouders ook in het dorp, dus nadat we de auto voor m'n deur gesleept hadden waren die zo vrij hun 11 maanden oude V70 D3 mee te geven, ook geen straf.
De vraag is niet wie het kan, maar via welke weg
Gelukkig wonen m'n ouders ook in het dorp, dus nadat we de auto voor m'n deur gesleept hadden waren die zo vrij hun 11 maanden oude V70 D3 mee te geven, ook geen straf.
De vraag is niet wie het kan, maar via welke weg

Volvo V50 2.0D '04, 200k+
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het is al weer klaar, begrijp ik dat goed?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Nee, het weekendje weg hebben we met de auto van m'n ouders gedaan. De V50 staat nu voor de deur, benzine moet er alleen nog uit. Gelukkig heb ik de auto niet nodig voor woon-werk, dus ik heb wel de tijd even uit te zoeken wat de beste manier is.
Onhandig ben ik niet, maar slang in de vulopening lukt niet echt, en een luik onder de achterbank naar de tank zit er ook niet. Maandag m'n oud collega's bellen bij de dealer is uiteraard een optie, maar sta er als ex-monteur (voor de tijd dat de S40/V50 op de markt kwam) uiteraard wel een beetje voor gek. En aangezien dit regelmatig voorkomt in NL hoop ik dat er 'ervaringsdeskundigen' zijn hier die me op de juiste weg kunnen zetten
Onhandig ben ik niet, maar slang in de vulopening lukt niet echt, en een luik onder de achterbank naar de tank zit er ook niet. Maandag m'n oud collega's bellen bij de dealer is uiteraard een optie, maar sta er als ex-monteur (voor de tijd dat de S40/V50 op de markt kwam) uiteraard wel een beetje voor gek. En aangezien dit regelmatig voorkomt in NL hoop ik dat er 'ervaringsdeskundigen' zijn hier die me op de juiste weg kunnen zetten
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
Bij de bouwmarkt kun je een ouderwetse hevelpomp kopen. Die kost +/- 15 euro.
Met een stuk tuinslang aan de beide kanten, doe je eentje in de tank, zo diep mogelijk. Met een stevige gewapende slang moet je echt in de tank kunnen komen.
De andere kant in een/meerdere jerricans. Dan de boormachine op de hevelpomp en gaan met die banaan.
Duurt een halfuur/uur, maar dan is de tank wel leeg.
Daarna even volledig vullen met diesel en na een halve tank opnieuw voltanken.
Je mag nog van geluk spreken dat het niet andersom is, want dan heb je een groter probleem.
Hij zal iets meer roken, maar dat is niet heel ernstig.
Met een stuk tuinslang aan de beide kanten, doe je eentje in de tank, zo diep mogelijk. Met een stevige gewapende slang moet je echt in de tank kunnen komen.
De andere kant in een/meerdere jerricans. Dan de boormachine op de hevelpomp en gaan met die banaan.
Duurt een halfuur/uur, maar dan is de tank wel leeg.
Daarna even volledig vullen met diesel en na een halve tank opnieuw voltanken.
Je mag nog van geluk spreken dat het niet andersom is, want dan heb je een groter probleem.
Hij zal iets meer roken, maar dat is niet heel ernstig.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
-
- 2nd Gear member
@Marco:
Slang erin reeds geprobeerd, maar die gaat niet ver genoeg.
Persoonlijk denk ik dat de slang loshalen in de motorruimte voor het filter de beste optie gaat worden, wellicht iemand daar ervaring mee?
Slang erin reeds geprobeerd, maar die gaat niet ver genoeg.
Persoonlijk denk ik dat de slang loshalen in de motorruimte voor het filter de beste optie gaat worden, wellicht iemand daar ervaring mee?
- roadrage
- 2nd Gear member
zo hey! mij dus vrijdag precies hetzelfde overkomen..
30L benzine in mijn D5 gegooid :0
na 4km op de snelweg voel ik de wagen bibberen/stotteren en zet hem (gelukkig) bij eerstvolgende afslag 300m neer.
na 5 min viel het kwartje!! bezine getankt pfff
de dag erna anwb laten komen, vriendin is lid.
de beste man haalde mn achterbank eruit waar 2 platen zitten,als je die opendoet kijk je zo in je tank. en dus slang erin en zuigen maar. de s60 heeft 2 tanks dus vandaar 2 doppen.
toen de leidingen leeggezogen en opnieuw vullen maar.. na paar keer starten liep die weer..in noodloop naar tankstation gereden en helemaal vol gegooid.
opnieuw starten en hij kon weer grommen.
en heeeel toev. zag ik afgelopen week bij een polo diezelfde klep zitten voor de tank. onder de achterbank zitten.
bij jou ook?
na 4km op de snelweg voel ik de wagen bibberen/stotteren en zet hem (gelukkig) bij eerstvolgende afslag 300m neer.
de beste man haalde mn achterbank eruit waar 2 platen zitten,als je die opendoet kijk je zo in je tank. en dus slang erin en zuigen maar. de s60 heeft 2 tanks dus vandaar 2 doppen.
toen de leidingen leeggezogen en opnieuw vullen maar.. na paar keer starten liep die weer..in noodloop naar tankstation gereden en helemaal vol gegooid.
en heeeel toev. zag ik afgelopen week bij een polo diezelfde klep zitten voor de tank. onder de achterbank zitten.
bij jou ook?
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
-
- 2nd Gear member
@Roadrage:
Dat ik niet de enige zou zijn zat ik dus niet ver naast haha.
In het topic heb al aangegeven dat een slang door de vulopening niet werkt en dat de auto geen serviceluik onder de achterbank heeft.
Dat ik niet de enige zou zijn zat ik dus niet ver naast haha.
In het topic heb al aangegeven dat een slang door de vulopening niet werkt en dat de auto geen serviceluik onder de achterbank heeft.

- 360Degreez
- 5th Gear member
Ik had hetzelfde de dag voor mijn vakantie. Mijn zwager stelde voor mij een tank diesel cadeau te doen en meende dat V-Power diesel wel goed zou staan in de tank van de V50.
Zo gezegd zo gedaan stond ik een kwartier later met een tank vol V-Power, benzine nog met mijn zij tegen de auto te duwen om het laatste lucht uit de leidingen de schudden.
Meteen de auto weggeduwd waarna de pomphouder meteen de politie had gebeld omdat we waren weg...gelopen zonder te betalen. Hilarisch.
Enfin, de ANWB gebeld en deze heeft de tank leeggezogen via de aansluiting van het brandstof filter in de motorruimte. De V50 2.0D schijnt een "dompelpomp" te hebben waardoor het erg lastig is om deze via de tankopening leeg te zuigen. Denk hier even aan!
Zo gezegd zo gedaan stond ik een kwartier later met een tank vol V-Power, benzine nog met mijn zij tegen de auto te duwen om het laatste lucht uit de leidingen de schudden.

Meteen de auto weggeduwd waarna de pomphouder meteen de politie had gebeld omdat we waren weg...gelopen zonder te betalen. Hilarisch.
Enfin, de ANWB gebeld en deze heeft de tank leeggezogen via de aansluiting van het brandstof filter in de motorruimte. De V50 2.0D schijnt een "dompelpomp" te hebben waardoor het erg lastig is om deze via de tankopening leeg te zuigen. Denk hier even aan!
- sbv
- 6th Gear member
Ik hoop dat je brandstof pomp en injectoren nog allemaal heel zijn. Over het algemeen worden ze niet heel blij van benzine.roadrage schreef:zo hey! mij dus vrijdag precies hetzelfde overkomen..
bij jou ook?
Zat er nog wel diesel in de tank voor het tanken ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Om het de volgende keer te voorkomen kun je een solo-diesel plaatsen. Dop op de vulopening die alleen maar diesel vulpistolen doorlaat 
Dit vermeldt Volvo zelf.

Dit vermeldt Volvo zelf.

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- V50-Mart
- 4th Gear member
en als je op straat de benzine uit je auto staat te pompen, zorg dan dat je je legitimatie bij je hebt...voor je het weet denkt de politie dat je een oost europeaan bent die proletarisch staat te tanken 

Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- ivoandriessen
- 5th Gear member

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
-
- 2nd Gear member
Nou, bij de oud-collega's kan er straks om 10.00 lekker gelachen worden 
Enige juiste mogelijkheid is slang los net vóór het filter en pompje erop. Dat pompje moet ik ff fixen, maar hiermee zal het wel opgelost worden. Vanmiddag heb ik wrs ff paar uurtjes, en anders zaterdag. Laat ik nog ff weten voor een eventuele volgende slaper...

Enige juiste mogelijkheid is slang los net vóór het filter en pompje erop. Dat pompje moet ik ff fixen, maar hiermee zal het wel opgelost worden. Vanmiddag heb ik wrs ff paar uurtjes, en anders zaterdag. Laat ik nog ff weten voor een eventuele volgende slaper...
- remmm
- 5th Gear member
Als het goed is gaat het andersom niet lukken... Te dik voor een benzinegat, ben blij dat allebei mijn auto's benzine zijn.... Ik heb bij mijn v50 diesel ook weleens met de benzineslang in mijn hand gestaan maar was net op tijd om bovenstaande te voorkomen...MarcoHollaar schreef:Je mag nog van geluk spreken dat het niet andersom is, want dan heb je een groter probleem.
Succes

-
- 7th Gear member
Een commonrail dieselpomp loopt in de prak met bijmenging van benzine,of raakt beschadigt.Markh schreef:Haha er zijn er noch meer als ik, ik had nog mazzel het al na 10 liter benzine door te hebben en dan afvullen met diesel, maar toch...