Carkit op de SC-900 dolby radio

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

Ik hoop dat hier wat mensen zitten met carkit inbouw ervaring.
En dan voornamelijke op het gebied van een carkit aansluiten op de dolby surround set van de C70.

Ik heb zelf een Parrot CK3300 bleutooth carkit gekocht. Deze kit had ik hier voor ook in mijn V40 2001 zitten en werdt standaard geleverd met volvo aansluitings kabels.
Deze carkit heeft een mute box en wordt standaard aansloten zodat het geluid over al je speakers binnenkomt. bij de V40 was het plug en play gewoon de kit aansluiten tussen de draadboom en de radio en hij werkte al.

Nu dacht ik heej ik heb een nieuwe auto en wil toch wel weer die zelfde fijne carkit hebben.
Carkit besteld met de originele oude volvo stekkers. En op de zelfde manier aangesloten als op de V40 rechtsteeks achter in de radio geplugd.

Helaas gebeurde er niets. hij werdt niet gemute als er gebeld werdt. Paar dingen rond gevraagd en het beleek dat er een andere mute draad wordt gebruikt. Na deze te hebben aangesloten ging de radio netjes op mute alleen werdt er geen geluid door gestuurd.

Samen met CeeBee allerlei dingen geprobeerd en gezocht naar de extra versteker. Deze bleek onder de radio te zitten terhoogte van het gas pendaal. Maar helaas dat was dus alleen de Dolby Processor. Verder opzoek gegaan naar de versteker. We kwamen uit in de kofferbak daar achter mijn wisselaar zat de orginele volvo versteker. Vandaag hebben wij geprobeerd om de carkit daar al gelijk tussen te plaatsen maar weer geen geluid over de speakers.

Heeft iemand enige idee wat wij nog wel zouden kunnen doen. CeeBee heeft al redelijk wat vervaringen met het inbouwen van carkits maar nu was ook zijn ideeen bak op ;)

Dit is het diagram wat je er bij krijgthttp://www.gelebanaan.nl/foto/Pin%20out%20Volvo.pdf

En deze is voor een XC90 met high performance audio http://www.gelebanaan.nl/foto/Pin%20out%20Volvoxc90.pdf

Ik zie daar zelf niet echt veel verschil in.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
CeeBee
5th Gear member

Het klusje is geklaard!
Waar een douche al niet goed voor is. :wink:
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
menjo
7th Gear member

Die inhibitie van terugkeer altijd weer he ;)
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”