Na een overnachting in Echternach verscheen de melding motorstoring en bleek het normale vermogen niet meer beschikbaar.
Bij een bezoek aan de Volvo dealer in Luxembourg stad bleek een leiding van de turbo doorgebeten door een dier.
Nog iemand ervaringen met dit fenomeen ? Bestaat er een afschrikkingsmiddel tegen deze dieren ?
Dank bij voorbaat voor de reactie.
Dier (steenmarter ?) bijt leiding door
- diesel01
- Geartronic member
- mad
- 6th Gear member
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Bij o.a. Conrad te koop:
antimarterapparaatje
draadbeschermers (keihard materiaal, dat je om de bougiekabels of andere rubber slangetjes doet)
Sinds ik dit spul op een paar auto's hier heb bevestigd is er geen marter teruggeweest. Op mijn Volvo XC70 hoeft het blijkbaar niet, dus zal er wel weinig visoliebedrading in zitten.
antimarterapparaatje
draadbeschermers (keihard materiaal, dat je om de bougiekabels of andere rubber slangetjes doet)
Sinds ik dit spul op een paar auto's hier heb bevestigd is er geen marter teruggeweest. Op mijn Volvo XC70 hoeft het blijkbaar niet, dus zal er wel weinig visoliebedrading in zitten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Aha, het bekende marterprobleem.
Welnu, een oude stroper-truc is de navolgende en het vereist wel het bezit van een hond of een kennis die een hond heeft.
Je kamt de hond en vangt de haren op. Die haren prop je in een pantykousje, knoop je dicht en hangt die ergens in de motorruimte waar het zaakje niet in de brand kan vliegen o.i.d.
De natuurlijke vijand van de marter is namelijk: de hond. Zo gauw als de marter de geur van hond in de neus heeft zal hij maken dat hij wegkomt. Althans, dat is de achterliggende theorie.
Kost feitelijk dus niks en de moeite van het proberen waard.
Welnu, een oude stroper-truc is de navolgende en het vereist wel het bezit van een hond of een kennis die een hond heeft.
Je kamt de hond en vangt de haren op. Die haren prop je in een pantykousje, knoop je dicht en hangt die ergens in de motorruimte waar het zaakje niet in de brand kan vliegen o.i.d.
De natuurlijke vijand van de marter is namelijk: de hond. Zo gauw als de marter de geur van hond in de neus heeft zal hij maken dat hij wegkomt. Althans, dat is de achterliggende theorie.
Kost feitelijk dus niks en de moeite van het proberen waard.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb nog wel zon piep-apparaatje. Mag je zo van me hebben. Ophalen kost je niets. Opsturen 2.50€ als ik het door de brievenbus krijg. Ding is paar maand gebruikt, en 1 van de duurdere.
Die beesten komen op de geur van vis-olie af wat verwerkt zit in rubber om het soepel te houden. Vooral japanse autos hebben hier last van ( heb ik me laten vertellen )
En bij sommige campers zie ik weleens een wc-reinigings blokje hangen. Schijnt ook als anti-marter te werken.
Edit: haha zie dat je een belg bent excuus.
Die beesten komen op de geur van vis-olie af wat verwerkt zit in rubber om het soepel te houden. Vooral japanse autos hebben hier last van ( heb ik me laten vertellen )
En bij sommige campers zie ik weleens een wc-reinigings blokje hangen. Schijnt ook als anti-marter te werken.
Edit: haha zie dat je een belg bent excuus.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Marters zijn toch ook nog een beschermde diersoort als ik me niet vergis?
Dus krachtstroom rondom de auto mag ook al niet...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- diesel01
- Geartronic member
Ja klopt, gewoon niet melden dat je een dergelijk beest hebt..JeroenSpock schreef:Marters zijn toch ook nog een beschermde diersoort als ik me niet vergis?
Ze kunnen volledig los gaan op jouw huis zonder dat je er officieel iets aan kunt doen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Jeroen: Hondje kammen!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Zo heb ik idd eens een collega geholpen. Zij hadden een boxer dus die 'leverde' niet veel haar. Onze Drentse Patrijs daarentegen was een goede leverancier. Marterproblemen waren idd snel voorbij.V70/2.4D/2003 schreef: Je kamt de hond en vangt de haren op. Die haren prop je in een pantykousje, knoop je dicht en hangt die ergens in de motorruimte waar het zaakje niet in de brand kan vliegen o.i.d.
Die zelfgemaakte draadroosters schijnen ook goed te helpen.
Grt,
Koen
Volvo V40 T4 Summum Biarritz Blue. Introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17"; Segomo velgen, afneembare trekhaak, extra getint glas achter, laadvloer met twee niveaus
Inderdaad, maar er zijn bestrijders die garanderen dat ze voor altijd verjaagd worden.JeroenSpock schreef:Marters zijn toch ook nog een beschermde diersoort als ik me niet vergis?

Het is meestal met beschermde diersoorten zo, dat ze op een gegeven moment door de aantallen een plaag worden.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volgens mij is dat een aardige ex-leerling van mij!VolvoXC70 schreef:Als je een eigen oprit hebt, kan je de voorzijde op een raamwerk van kippengaas zetten:
Bron: http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... schate.ece
Volvo Rules the Road
- jee-bee
- 4th Gear member
Hier loopt er ook één rond, maar raar genoeg blijft hij wel bij de auto weg. We hebben een kat en dat schijnt te helpen. één keer een ei onder de motorkap van de audi gevonden. Precies in het holletje van de peilstok.
Beschermd of niet, als ik er echt last van zou hebben, gaat hij er aan! De marter dan....
Beschermd of niet, als ik er echt last van zou hebben, gaat hij er aan! De marter dan....
Volvo XC90 D5 AWD (2013)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)