Na een avcontuur met stuiterende pirelli P7 bandjes (ook al zijn ze rond en onbeschadigd) heb ik de origineel meegeleverde 15"volvo LM velgen met (nu nog) 4 fulda zomerbandjes erop gelegd. Dit rijdt meteen wat rustiger.
Nu wil ik komende week een setje winterbanden bestellen bij Euromaster (goede service!!) hier in Elst. Advies vragen geeft net zoveel antwoorden als personen die je vraagt dus daar kom ik vanuit de handel niet veel verder mee. Volvo garage Henk Scholten (wederom zéér goede service!!) geeft alle drie de merken zoals hierboven aangegeven een goed punt dus ook hier heb ik geen eenduidig.
Ik heb het vermoeden dat de "dramatische verschillen" in 3 en 4 sterren klassen die uit de winterbandentest van de ANWB komen op het laatste stukje van de grafieken zeer sterk uitvergroot zijn (zie hetzelfde wat ook door processorfabrikanten gedaan wordt om te vertellen hoeveel ze sneller zijn dan de andere) . Daarbij speelt ook nog een rol of je een 15" versie aankoopt van een merk dat met 16" getest wordt en andersom.
Ik heb een voorkeur voor de Vredestein Snowtrac 3 omdat ik hier al een jaartje op gereden heb met veel plezier en een hekel heb aan herriebanden die door de V70 wat meer naar het interieur gecommuniceerd wordt dan bij de Passat waar ik 4 jaar in gereden heb. In de ANWB test echter wordt de zijdelingse grip en de remweg van de conti TS850H nogal sterk naar voren gebracht alsof de Snowtrac een hele klasse slechter zou presteren, hetgeen ik niet meteen voor waarheid zou willen aannemen met de juiste nuancering....
Omdat ervaringen gaan boven testen rest mij nog de vraag: Op welke 195/65/R15 H banden rijden jullie en hoe bevalt dit?
Betrouwbaarheid ANWB winterbanden testen?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods break
Verplaatst naar het bandenhoofdstuk
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
Zaterdag a.s. bij Vara's kassa een winterbandentest.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het lastige blijft dat verschillende maten zeer afwijkende resultaten kunnen geven dus dat een enkele test van een enkele maat erg weinig zegt
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
boven de 40 neemt je gehoor af, dan gaan er hele andere zaken spelen
Volvo for life
- veeeseventy
- 2nd Gear member
O.K.!... Vertel!! (hoor graag betere mogelijkheden waar ik alleen maar blijer van wordt!diesel01 schreef:Een hekel aan herrie banden hebben en dan als voorkeur de Snowtrac van Vredenstein hebben..bijzonder.
- veeeseventy
- 2nd Gear member
Thankx!, alleen heb ik ze dan al besteld...Stinky schreef:Zaterdag a.s. bij Vara's kassa een winterbandentest.
- veeeseventy
- 2nd Gear member
Sorry en dankjewelBen schreef:Mods break

- veeeseventy
- 2nd Gear member
Geldt (gelukkig) niet helemaal voor mijbart simpson schreef:boven de 40 neemt je gehoor af, dan gaan er hele andere zaken spelen

- veeeseventy
- 2nd Gear member
Eens, daarom heb ik de vraagstelling in de topicstart ook aangepast naar mijn gewenste maat 195/65/R15 Hbart simpson schreef:het lastige blijft dat verschillende maten zeer afwijkende resultaten kunnen geven dus dat een enkele test van een enkele maat erg weinig zegt
- diesel01
- Geartronic member
Ik had alleen ervaring met de Snowtrac en dat was omdat de prijs altijd gunstig was toz andere merken.
Ik heb de 2 en 3 gehad en die geven in de regen erg veel lawaai, op sneeuw zijn ze erg goed.
Ik zou voor de Dunlop 3D, Michelin Alpin of Pirelli/Continental gaan in ons natte klimaat rij je erg veel in het nat, met Vredenstein vond ik het gesuis zelfs hinderlijk worden naarmate er harder gereden ging worden.
Aan de ruis in de oren kan mogelijk ook iets gedaan worden, zelfs met sponsering van de zorgverzekeraar.
Ik heb de 2 en 3 gehad en die geven in de regen erg veel lawaai, op sneeuw zijn ze erg goed.
Ik zou voor de Dunlop 3D, Michelin Alpin of Pirelli/Continental gaan in ons natte klimaat rij je erg veel in het nat, met Vredenstein vond ik het gesuis zelfs hinderlijk worden naarmate er harder gereden ging worden.
Aan de ruis in de oren kan mogelijk ook iets gedaan worden, zelfs met sponsering van de zorgverzekeraar.
- veeeseventy
- 2nd Gear member
Dankjewel voor je reactie, heb net de JUISTE test gedownload en zag dat bij de correcte maat er weer heel andere specificaties uitrollen. Twijfel nu idd tussen conti en de michelin waar de laatste op wegligging en op droog wegdek niet zo super presteert t.o.v. de conti 830.diesel01 schreef:Ik had alleen ervaring met de Snowtrac en dat was omdat de prijs altijd gunstig was toz andere merken.
Helaas weer een test uit 2011 zonder de TS 850H...
Jij rijdt ook in de maat 195/65/15H?? of heb je 16" wintersloffen er onder liggen?
-
- 7th Gear member
27 okt,winterbandentest Ned 1 Kassa...
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb op de V40 Snowtrac2 in de maat 195/65/15T gehad en op de S60 ook 195/65/15H en dat was een Snowtrac3.veeeseventy schreef:Dankjewel voor je reactie, heb net de JUISTE test gedownload en zag dat bij de correcte maat er weer heel andere specificaties uitrollen. Twijfel nu idd tussen conti en de michelin waar de laatste op wegligging en op droog wegdek niet zo super presteert t.o.v. de conti 830.diesel01 schreef:Ik had alleen ervaring met de Snowtrac en dat was omdat de prijs altijd gunstig was toz andere merken.
Jij rijdt ook in de maat 195/65/15H?? of heb je 16" wintersloffen er onder liggen?
Inmiddels ivm met een D5(185pk) 205/55/16V en dat is een Dunlop3D en de reden was omdat er op het moment van aankoop geen Michelin voorradig was.
Wij konden onze huidige V70 ophalen op 4 dec 2010 de dag dat de eerste sneeuw de complete A28 boven Zwolle wit maakte.
- veeeseventy
- 2nd Gear member
Het zal de michelin of de conto worden denk ik waarbij bij euromaster deze wel een stukkie prijziger zijn dan bij de grootste bandenboer van nederland....diesel01 schreef:Ik heb op de V40 Snowtrac2 in de maat 195/65/15T gehad en op de S60 ook 195/65/15H en dat was een Snowtrac3.veeeseventy schreef:Dankjewel voor je reactie, heb net de JUISTE test gedownload en zag dat bij de correcte maat er weer heel andere specificaties uitrollen. Twijfel nu idd tussen conti en de michelin waar de laatste op wegligging en op droog wegdek niet zo super presteert t.o.v. de conti 830.diesel01 schreef:Ik had alleen ervaring met de Snowtrac en dat was omdat de prijs altijd gunstig was toz andere merken.
Inmiddels ivm met een D5(185pk) 205/55/16V en dat is een Dunlop3D en de reden was omdat er op het moment van aankoop geen Michelin voorradig was.
Wij konden onze huidige V70 ophalen op 4 dec 2010 de dag dat de eerste sneeuw de complete A28 boven Zwolle wit maakte.
-
- 2nd Gear member
Mijn vader reed in zijn vorige V70 ('03 2.4 170pk) altijd in de winter op conti's 195/65-R15H. Nooit gedoe mee gehad en die heeft ruim 8 jaar met die auto gereden (25-30k/jr)
Winterbanden maken overigens al gauw meer geluid dan zomerbanden, vooral bij de net iets te hoge temperaturen. Verwacht van geen enkele winterband hetzelfde geluidniveau als een zomerband.
Winterbanden maken overigens al gauw meer geluid dan zomerbanden, vooral bij de net iets te hoge temperaturen. Verwacht van geen enkele winterband hetzelfde geluidniveau als een zomerband.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
- ivoandriessen
- 5th Gear member
Ik rijd op banden die niet getest zijn door ANWB, Goodyear UltraGrip Performance 2.
5 jaar geleden door spraakverwarring heb ik de Performance 1 (ook niet getest toen) onder de auto gekregen. Wilde toen de Ultragrip 8 hebben omdat die toen als beste getest was. Banden zijn zo goed bevallen dat ik vorig jaar de Performance 2 gekocht heb.
Als je banden uit de test wilt moet je ook wel opschieten, het merendeel van de mensen die nieuwe winterbanden willen houden deze lijst aan. De top3 is redelijk snel uitverkocht altijd (althans volgens een buurman, die toevallig ook bandenboer is
).
5 jaar geleden door spraakverwarring heb ik de Performance 1 (ook niet getest toen) onder de auto gekregen. Wilde toen de Ultragrip 8 hebben omdat die toen als beste getest was. Banden zijn zo goed bevallen dat ik vorig jaar de Performance 2 gekocht heb.
Als je banden uit de test wilt moet je ook wel opschieten, het merendeel van de mensen die nieuwe winterbanden willen houden deze lijst aan. De top3 is redelijk snel uitverkocht altijd (althans volgens een buurman, die toevallig ook bandenboer is

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- veeeseventy
- 2nd Gear member
Na een aanbod van 4 Volvo-velgen waarop ook al een paar goede Michelin Alpine A4's zitten worden het dus twee nieuwe erbij
Verbazingwekkend wat de 4 voor 3 deal van Euromaster inhoudt: omgerekend zijn het 800 eurootjes voor 4 banden als ik de (overigens zeer aardige en behulpzame) mannen mag begrijpen. In duitsland gaan deze bandjes voor € 107 per stuk inclusief montage over de toonder, nog steeds € 170 goedkoper dan hier. Zou het dan tóch kloppen? : Bei UNS!....... :hotsun:
Verbazingwekkend wat de 4 voor 3 deal van Euromaster inhoudt: omgerekend zijn het 800 eurootjes voor 4 banden als ik de (overigens zeer aardige en behulpzame) mannen mag begrijpen. In duitsland gaan deze bandjes voor € 107 per stuk inclusief montage over de toonder, nog steeds € 170 goedkoper dan hier. Zou het dan tóch kloppen? : Bei UNS!....... :hotsun:
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!
- veeeseventy
- 2nd Gear member
Tjonge!!!!, wat een diepgaande impressie van alle merken, voor- en nadelen heb ik hiervan opgedaan! :microwave:Ramon&Ramon schreef:27 okt,winterbandentest Ned 1 Kassa...
Blij dat ik na hevig twijfelen tussen de 3 jaar oude Conti TS830, de Dunlop en de voor mij nog onbekende goodyear ultragrip toch voor de laatste gekozen heb.

Meteen een set eurus velgen erbij besteld bij handelshuis Vos die een supporting member van dit forum is. Lekker bakje koffie en tevens een babbel met een andere volvo-liefhebber die voor een set mooie 18-inch velgen kwam, net een happy brady bunch maar dan in volvo-stijl