tikkend geluid

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
jan64
1st Gear member

als ik in mijn c 30 D2 rijdt, in de 3e versnelling en ik laat het gas los, dan hoor ik een tikkend geluid in het motorblok. Als ik dit doe in andere versnellingen, dan is dat geluid er niet. Iemand enig idee?
Pelleboer
2nd Gear member

Komt bij mij ook voor. Ben er voor bij de dealer geweest echter op dat moment kwam het natuurlijk niet voor. Is ook alleen bij warme motor en ook bij een bepaald toerental. Volgens mij kan het geen kwaad maar zou net als jij wel eens willen weten wat het is. Kijk maar even in mijn topic. Volvo C30 D2 Advantage
MY13 Volvo C30 D2 Advantage zwart metallic 17 inch lmv Freja
Martinvh
2nd Gear member

Was bij mijn D2 ook het geval. Daarom hebben ze de riem en spanrol vervangen bij circa 80.000km.
Het geluid was daarna verdwenen.
Pelleboer
2nd Gear member

Martinvh schreef:Was bij mijn D2 ook het geval. Daarom hebben ze de riem en spanrol vervangen bij circa 80.000km.
Het geluid was daarna verdwenen.
Dus daar zou het vandaan moeten komen?
Zit die dan fabriek af niet goed gemonteerd of zo?
jan64
1st Gear member

Heb net nog ff geprobeerd. Ik hoor het alleen bij warme motor, koud dus niet. Raar.

Overigens heb ik een ritje van 20 km gemaakt en nadat ik de motor uit had gezet, blies de motor (fan, neem ik aan) nog flink na. Ik stond er verbaasd na te kijken, want het leek wel of er een kleine storm bij de auto woedde.......

Normaal?

Geen idee, maar sinds mijn motor is vervangen, zie ik nu overal spoken.... Het vertrouwen moet duidelijk nog terugkomen. Jammer, want het is een prachtwagen.
Pelleboer
2nd Gear member

jan64 schreef:Heb net nog ff geprobeerd. Ik hoor het alleen bij warme motor, koud dus niet. Raar.

Overigens heb ik een ritje van 20 km gemaakt en nadat ik de motor uit had gezet, blies de motor (fan, neem ik aan) nog flink na. Ik stond er verbaasd na te kijken, want het leek wel of er een kleine storm bij de auto woedde.......

Normaal?

Geen idee, maar sinds mijn motor is vervangen, zie ik nu overal spoken.... Het vertrouwen moet duidelijk nog terugkomen. Jammer, want het is een prachtwagen.
Allemaal herkenbaar. Die fan blaast inderdaad af en toe flink na terwijl dat je denkt dat het niet nodig is. Maar daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken is volkomen normaal.

Dat tikken maak ik me ook geen zorgen om. Doet hij al vanaf het begin en inmiddels staan er 11.000 km op. Alleen ik ga me er wel eens aan storen. Bij de 20.000 beurt ga ik dit nogmaals aangeven. Vreemde is inderdaad dat het bij koude motor niet is.
Plaats reactie

Terug naar “C30”