Heb een vraagje.
ik wil in de toekomst m'n trouwe 19TD inwisselen voor een T4 of een 2.0T.
Maaaarrrrrrr van wie zijn die twee motoren?
En waarom een T4 kopen als je uit een 2.0T ook 200 PK/300 Nm uit kan halen???(chippen)
Groetjes Danny
Van wie o wie is ie
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
zijn allebei van Volvo. De eerste generatie T4 motoren (phase 1 en een jaar daarvoor dus) was 18xx cc itt de 2.0T die toen al 1948 cc. Dit was zogenaamd omdat de motor de 200 PK niet goed aan kon oid. De tweede generatie T4 motoren had wel gewoon 1948 cc zoals de 2.0T. En waarom een T4 als je chippen kunt? Is denk ik al heel veel over geschreven hier. Als je ook nog wel iets van garantie wilt ofzo dan kun je niet gaan chippen natuurlijk.
Daarnaast verschillen de tweedehands prijzen volgens mij ook niet veel. Er staat nu bij mijn dealer weer een 2.0T te koop voor veel meer dan waar ik mijn T4 voor heb gekocht en uiteraard ook nog in veel karigere uitvoering.
Daarnaast verschillen de tweedehands prijzen volgens mij ook niet veel. Er staat nu bij mijn dealer weer een 2.0T te koop voor veel meer dan waar ik mijn T4 voor heb gekocht en uiteraard ook nog in veel karigere uitvoering.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
De benzine motoren in de V/S40 (behalve de GDI) zijn allemaal gewoon van Volvo en directe afgeleiden van de 5 cylinder motoren uit de 850 (gewoon 1 cylinder minder dus). Qua betrouwbaarheid volgens mij helemaal geen problemen mee.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Volgens mij is de 1.8 in iedergeval van renault en de 2.0 dacht ik ook. Diesels zekerweten dat Franse staatsbedrijf.De benzine motoren in de V/S40 (behalve de GDI) zijn allemaal gewoon
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Als je persee een volvomotor wil een ander modelnemen een S70 of S60 denk ik. Over de Turbo-motoren maak ik mij niet al te veel zorgen hoor. die zijn compleet veranderd, andere cylinderbussen enz. Die zijn opnieuw ontwikkeld, ik zou het wel aandurven.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Diesels van Renault, GDI van mitsubsihi, rest van Volvo. Ik weet het zekerVolvorijden schreef:Volgens mij is de 1.8 in iedergeval van renault en de 2.0 dacht ik ook. Diesels zekerweten dat Franse staatsbedrijf.De benzine motoren in de V/S40 (behalve de GDI) zijn allemaal gewoon

En ik durf ook wel te beweren dat je voor de betrouwbaarheid niet naar een ander model hoeft, want daar is bij de V/S40 niets mis mee.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ik heb met beide proefgereden, de 2.0T voldoet prima, de T4 uitvoering die ik kon kopen was gewoon veel mooier. Het ligt er aan wat je wilt, wil je zo hard mogelijk: de T4, wil je gewoon een ontzettend lekker soepele motor, dan voldoen ze beiden en zou ik op andere criteria m'n keuze bepalen (luxe, wat staat er te koop, etc).
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Diesel / Renault = OK, Rest / Volvo = OK, GDI / Mitsubishi = Niet OKDiesels van Renault, GDI van mitsubsihi, rest van Volvo. Ik weet het zeker
Ik zou persoonlijk voor de T4 gaan, ben ook niet zo'n voorstander van chippen
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Als je tussen T4 en 2.0T moet kiezen denk ook aan het verbruik, beide zijn niet echt zuinig maar T4 lust meer denk ik. Bovendien je moet RON98 tanken met T4 en 2.0T mag RON95 hebben.
Voor mij was het ook keuze tussen T4 en 2.0T en ik kwam mijn 2.0T op internet tegen op de dag wanneer ze de advertentie geplaatst hadden (misschien wel in zelfde uur) ik ben gaan kijken proef rijden enz enz toen heb ik het maar naar huis gereden
Het is geen snelheid duivel als T4 maar het is ook geen slome blok, het lust Golf GTI’tjes rauw
Laatst met een kennis die BMW 320i uit 2000 heeft naar België gereden en mijn 2.0T was veel sneller met tussen sprintjes dan de BMW we hebben ook de top geprobeerd, volgens de gegevens moet 320i iets sneller zijn maar dat was ook niet waar
Eerlijk gezegd we hebben het niet lang genoeg kunnen vol houden omdat het iets drukker werd op de weg.
In iedere geval succes met je moeilijke keuze.
Voor mij was het ook keuze tussen T4 en 2.0T en ik kwam mijn 2.0T op internet tegen op de dag wanneer ze de advertentie geplaatst hadden (misschien wel in zelfde uur) ik ben gaan kijken proef rijden enz enz toen heb ik het maar naar huis gereden


Laatst met een kennis die BMW 320i uit 2000 heeft naar België gereden en mijn 2.0T was veel sneller met tussen sprintjes dan de BMW we hebben ook de top geprobeerd, volgens de gegevens moet 320i iets sneller zijn maar dat was ook niet waar

In iedere geval succes met je moeilijke keuze.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Geen speld tussen te krijgen. Beiden motoren zijn gewoon betrouwbaar en doen in de dagelijkse praktijk weinig voor elkaar onder.menjo schreef:Ik heb met beide proefgereden, de 2.0T voldoet prima, de T4 uitvoering die ik kon kopen was gewoon veel mooier. Het ligt er aan wat je wilt, wil je zo hard mogelijk: de T4, wil je gewoon een ontzettend lekker soepele motor, dan voldoen ze beiden en zou ik op andere criteria m'n keuze bepalen (luxe, wat staat er te koop, etc).
Dus het hangt echt af van je overige wensen qua uitrusting.
Suc6
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Frank_V50
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 22:01
- Locatie: Spaarndam
Ik heb geen rijervarig met de T4, das waar, maar ik ga volgende week maandag (na een weekje vakantie) mijn S40 2.0T inruilen voor een V50 2.0D. Dit met PIJN in mijn hart. Die 2.0T is een heeele fijne motor, snelle sprints, vroeg en hoog koppel, echt een DIJK van een auto. Helemaal niets mis mee. Topsnelheid is 240 km/uur dit is het laatste wat op de teller staat - maar hij haalt het ook. Best grappig als je de naald van de wijzer ziet aflopen. Niks gechiped - alles fabrieksmatig. Nu 91.000km op de teller en net 3 jaar oud.danny V40 schreef:ok maar nu........
een T4 of een 2.0T?
WIE RAAD WAT AAN!!!!!!!!!
Ik zou een T4 niet eens hoeven te overwegen. 2.0T is het.
Waarom nu toch afscheid? omdat ik een V wil en de auto 3 jaar is geworden...
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Hmmm beetje offtopic maar loopt jou teller tot 240km/h Frank_V50? Is dat verschillend per phase, want mijn teller loopt tot 260km/h en dat haalt ie zeker niet 

98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Even kort:ok maar nu........
een T4 of een 2.0T?
WIE RAAD WAT AAN!!!!!!!!!
ik zou voor een 2.0T gaan, trekt gewoon lekker liniear, gewoon lekkervlot,
Maar als ergens een T4 staad voor minder maar mooier is de keus natuurlijk een T4.
conclusie, koop gewoon een mooi exemplaar en de motor maakt niet uit.
zo koop ik altijd een auto, kijken voor welk geld je wat kan kopen!
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 18:40
- Locatie: Uden
ik ben een trotste bezitter van een T4, en ik heb nog steeds een enorme
op mijn gezicht als ik het gas in trap.
Die 300 NM trekkracht is super. enige minpunt is zoals eerder beschreven stond dat ik RON98 moet tanken.
Als ik weer zou moeten kiezen dan weer een T4

Die 300 NM trekkracht is super. enige minpunt is zoals eerder beschreven stond dat ik RON98 moet tanken.
Als ik weer zou moeten kiezen dan weer een T4
as finishing touch, God created the dutch in an S60 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 03.06.2005 - 19:46
T4 zonder twijfel
Altijd feest. Af en toe gebruik ik hem voor woon-werk verkeer en dan verbruikt hij ruim 1 op 13,5 . Ik tank bijna altijd euro 95.
de 2.0T is natuurlijk ook prima. maar als je een keer gek wilt doen kun je beter de T4 hebben.
suc7
Altijd feest. Af en toe gebruik ik hem voor woon-werk verkeer en dan verbruikt hij ruim 1 op 13,5 . Ik tank bijna altijd euro 95.
de 2.0T is natuurlijk ook prima. maar als je een keer gek wilt doen kun je beter de T4 hebben.
suc7