Pagina 1 van 2

Van wie o wie is ie

Geplaatst: 20.04.2006 - 19:44
door danny V40
Heb een vraagje.

ik wil in de toekomst m'n trouwe 19TD inwisselen voor een T4 of een 2.0T.

Maaaarrrrrrr van wie zijn die twee motoren?

En waarom een T4 kopen als je uit een 2.0T ook 200 PK/300 Nm uit kan halen???(chippen)

Groetjes Danny

Geplaatst: 20.04.2006 - 19:48
door menjo
zijn allebei van Volvo. De eerste generatie T4 motoren (phase 1 en een jaar daarvoor dus) was 18xx cc itt de 2.0T die toen al 1948 cc. Dit was zogenaamd omdat de motor de 200 PK niet goed aan kon oid. De tweede generatie T4 motoren had wel gewoon 1948 cc zoals de 2.0T. En waarom een T4 als je chippen kunt? Is denk ik al heel veel over geschreven hier. Als je ook nog wel iets van garantie wilt ofzo dan kun je niet gaan chippen natuurlijk.
Daarnaast verschillen de tweedehands prijzen volgens mij ook niet veel. Er staat nu bij mijn dealer weer een 2.0T te koop voor veel meer dan waar ik mijn T4 voor heb gekocht en uiteraard ook nog in veel karigere uitvoering.

Geplaatst: 20.04.2006 - 19:53
door menjo
De benzine motoren in de V/S40 (behalve de GDI) zijn allemaal gewoon van Volvo en directe afgeleiden van de 5 cylinder motoren uit de 850 (gewoon 1 cylinder minder dus). Qua betrouwbaarheid volgens mij helemaal geen problemen mee.

Geplaatst: 20.04.2006 - 21:54
door Volvorijden
De benzine motoren in de V/S40 (behalve de GDI) zijn allemaal gewoon
Volgens mij is de 1.8 in iedergeval van renault en de 2.0 dacht ik ook. Diesels zekerweten dat Franse staatsbedrijf.

Geplaatst: 20.04.2006 - 22:05
door danny V40
uuuhhh ok en nu????
de diesels weet ik maar de T4 en de 2.0T had ik zo m'n twijfels over.

Geplaatst: 20.04.2006 - 22:11
door Volvorijden
Als je persee een volvomotor wil een ander modelnemen een S70 of S60 denk ik. Over de Turbo-motoren maak ik mij niet al te veel zorgen hoor. die zijn compleet veranderd, andere cylinderbussen enz. Die zijn opnieuw ontwikkeld, ik zou het wel aandurven.

Geplaatst: 20.04.2006 - 22:16
door menjo
Volvorijden schreef:
De benzine motoren in de V/S40 (behalve de GDI) zijn allemaal gewoon
Volgens mij is de 1.8 in iedergeval van renault en de 2.0 dacht ik ook. Diesels zekerweten dat Franse staatsbedrijf.
Diesels van Renault, GDI van mitsubsihi, rest van Volvo. Ik weet het zeker :)
En ik durf ook wel te beweren dat je voor de betrouwbaarheid niet naar een ander model hoeft, want daar is bij de V/S40 niets mis mee.

Geplaatst: 20.04.2006 - 22:30
door danny V40
ok maar nu........

een T4 of een 2.0T?

WIE RAAD WAT AAN!!!!!!!!!

Geplaatst: 20.04.2006 - 22:35
door menjo
Ik heb met beide proefgereden, de 2.0T voldoet prima, de T4 uitvoering die ik kon kopen was gewoon veel mooier. Het ligt er aan wat je wilt, wil je zo hard mogelijk: de T4, wil je gewoon een ontzettend lekker soepele motor, dan voldoen ze beiden en zou ik op andere criteria m'n keuze bepalen (luxe, wat staat er te koop, etc).

Geplaatst: 20.04.2006 - 22:37
door marissen
Diesels van Renault, GDI van mitsubsihi, rest van Volvo. Ik weet het zeker
Diesel / Renault = OK, Rest / Volvo = OK, GDI / Mitsubishi = Niet OK
Ik zou persoonlijk voor de T4 gaan, ben ook niet zo'n voorstander van chippen

Geplaatst: 21.04.2006 - 00:27
door BlackWolf
Als je tussen T4 en 2.0T moet kiezen denk ook aan het verbruik, beide zijn niet echt zuinig maar T4 lust meer denk ik. Bovendien je moet RON98 tanken met T4 en 2.0T mag RON95 hebben.

Voor mij was het ook keuze tussen T4 en 2.0T en ik kwam mijn 2.0T op internet tegen op de dag wanneer ze de advertentie geplaatst hadden (misschien wel in zelfde uur) ik ben gaan kijken proef rijden enz enz toen heb ik het maar naar huis gereden :P Het is geen snelheid duivel als T4 maar het is ook geen slome blok, het lust Golf GTI’tjes rauw ;)

Laatst met een kennis die BMW 320i uit 2000 heeft naar België gereden en mijn 2.0T was veel sneller met tussen sprintjes dan de BMW we hebben ook de top geprobeerd, volgens de gegevens moet 320i iets sneller zijn maar dat was ook niet waar :D Eerlijk gezegd we hebben het niet lang genoeg kunnen vol houden omdat het iets drukker werd op de weg.

In iedere geval succes met je moeilijke keuze.

Geplaatst: 21.04.2006 - 08:25
door V480-S60
menjo schreef:Ik heb met beide proefgereden, de 2.0T voldoet prima, de T4 uitvoering die ik kon kopen was gewoon veel mooier. Het ligt er aan wat je wilt, wil je zo hard mogelijk: de T4, wil je gewoon een ontzettend lekker soepele motor, dan voldoen ze beiden en zou ik op andere criteria m'n keuze bepalen (luxe, wat staat er te koop, etc).
Geen speld tussen te krijgen. Beiden motoren zijn gewoon betrouwbaar en doen in de dagelijkse praktijk weinig voor elkaar onder.
Dus het hangt echt af van je overige wensen qua uitrusting.

Suc6

Geplaatst: 21.04.2006 - 09:56
door Frank_V50
danny V40 schreef:ok maar nu........

een T4 of een 2.0T?

WIE RAAD WAT AAN!!!!!!!!!
Ik heb geen rijervarig met de T4, das waar, maar ik ga volgende week maandag (na een weekje vakantie) mijn S40 2.0T inruilen voor een V50 2.0D. Dit met PIJN in mijn hart. Die 2.0T is een heeele fijne motor, snelle sprints, vroeg en hoog koppel, echt een DIJK van een auto. Helemaal niets mis mee. Topsnelheid is 240 km/uur dit is het laatste wat op de teller staat - maar hij haalt het ook. Best grappig als je de naald van de wijzer ziet aflopen. Niks gechiped - alles fabrieksmatig. Nu 91.000km op de teller en net 3 jaar oud.

Ik zou een T4 niet eens hoeven te overwegen. 2.0T is het.

Waarom nu toch afscheid? omdat ik een V wil en de auto 3 jaar is geworden...

Geplaatst: 21.04.2006 - 10:20
door BlackWolf
Hmmm beetje offtopic maar loopt jou teller tot 240km/h Frank_V50? Is dat verschillend per phase, want mijn teller loopt tot 260km/h en dat haalt ie zeker niet :P

Geplaatst: 21.04.2006 - 10:50
door Ludo
Frank_V50 schreef:... ik ga volgende week maandag (na een weekje vakantie) mijn S40 2.0T inruilen voor een V50 2.0D. Dit met PIJN in mijn hart.
waarom doe je em dan weg?.

:twisted:

Geplaatst: 21.04.2006 - 13:27
door Volvorijden
ok maar nu........

een T4 of een 2.0T?

WIE RAAD WAT AAN!!!!!!!!!
Even kort:
ik zou voor een 2.0T gaan, trekt gewoon lekker liniear, gewoon lekkervlot,
Maar als ergens een T4 staad voor minder maar mooier is de keus natuurlijk een T4.

conclusie, koop gewoon een mooi exemplaar en de motor maakt niet uit.
zo koop ik altijd een auto, kijken voor welk geld je wat kan kopen!

Geplaatst: 21.04.2006 - 14:38
door zillion
ik ben een trotste bezitter van een T4, en ik heb nog steeds een enorme :P op mijn gezicht als ik het gas in trap.

Die 300 NM trekkracht is super. enige minpunt is zoals eerder beschreven stond dat ik RON98 moet tanken.



Als ik weer zou moeten kiezen dan weer een T4

Geplaatst: 21.04.2006 - 16:06
door EricT4
T4 zonder twijfel

Altijd feest. Af en toe gebruik ik hem voor woon-werk verkeer en dan verbruikt hij ruim 1 op 13,5 . Ik tank bijna altijd euro 95.
de 2.0T is natuurlijk ook prima. maar als je een keer gek wilt doen kun je beter de T4 hebben.

suc7

Geplaatst: 21.04.2006 - 16:50
door Alex
1:13,5? :o

Leer mij dat ook eens :lol:

Geplaatst: 21.04.2006 - 16:55
door menjo
Rijdt die van mij ook bij constant 120, maar dan moet je wel echt niets anders rijden. Of nog langzamer bij constante snelheid.