Ik heb bij mijn V70 2000 de handremschoenen vernieuwd omdat de handrem het niet zo goed meer deed.
Toen ik de remschijven verwijderde vielen de voeringen van de schoenen er uit.
Heeft iemand enig idee of dat meer voorkomt en of er een bepaalde oorzaak voor is?
Handrem schoenen
- Varioclean
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dit is een bekent fenomeen, een oorzaak kan niet meteen aangewezen worden behalve slechte kwaliteit.
Af en toe komt het voor dat als de voering losgelaten heeft dat het lijkt alsof de auto niet van de handrem komt. Oorzaak de remvoering zit vast tussen het metaal van de hevel van de rem-trommel.
Hoe los je dit op als je ergens heen moet ?
Een optie is : een aantal keren heen en weer (lees achter en voorruit) rijden , de kans is groot dat de voering verspringt en in de "loze ruimte" tussen de hevel en trommel terecht komt dan rijd de auto weer, de handrem verder niet gebruiken en naar de garage gaan.
Let wel : dit is niet zoals het hoort, maar werkt vaak wel
mvgr Varioclean
Af en toe komt het voor dat als de voering losgelaten heeft dat het lijkt alsof de auto niet van de handrem komt. Oorzaak de remvoering zit vast tussen het metaal van de hevel van de rem-trommel.
Hoe los je dit op als je ergens heen moet ?
Een optie is : een aantal keren heen en weer (lees achter en voorruit) rijden , de kans is groot dat de voering verspringt en in de "loze ruimte" tussen de hevel en trommel terecht komt dan rijd de auto weer, de handrem verder niet gebruiken en naar de garage gaan.
Let wel : dit is niet zoals het hoort, maar werkt vaak wel

mvgr Varioclean