Hallo,
De 460 van mij is erg hard afgeveerd terwijl ik vaak hoor dat de 400 serie juist zacht geveerd waren. Vooral bij een drempel dan klap je eerst naar voren en dan weer hard in je stoel. soms lijkt het mij toch wat fijner om het wat zachter te hebben want bij de oude 440 van mijn vader was dat toch comfortabel maar dit... niet echt.
Maar kan het een rede hebben dat het zo hard geveerd is?
Kan het te maken hebben dat iets kapot is?
En soms trilt de motor en dashboard ook maar dat heb denk ik met de motorsteunen te maken.
MVG,
Deniz
Keihard afgeveerd
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Gezien je trekhaak, heb je misschien hulpveren eronder zitten?!.
En die kunnen er eventueel onderuit.
Er staan genoeg topics hierover geplaatst..zoek maar eens, maar eerst even kijken bij jouw auto.
Schilder
En die kunnen er eventueel onderuit.
Er staan genoeg topics hierover geplaatst..zoek maar eens, maar eerst even kijken bij jouw auto.
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
De vroeger 440 waren erg zacht afgeveerd, de latere niet. Dit ligt aan de veren die gewoon een veel hogere veerconstante hebben en dus ook veel minder doorveren bij de latere versies
Het kan aan de schokbrekers liggen, olie eruit en "vastgelopen". Bij mij waren ze ooit lek, vocht erin en bevroren smorgens....... dan wil het wel hard zijn. Ik heb ze toen gauw vervangen.
Het kan aan de schokbrekers liggen, olie eruit en "vastgelopen". Bij mij waren ze ooit lek, vocht erin en bevroren smorgens....... dan wil het wel hard zijn. Ik heb ze toen gauw vervangen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
Waar kunnen die hulpveren zitten?
en hoe kan ik mijn schokbrekers testen (als het zelf te doen is)
en hoe kan ik mijn schokbrekers testen (als het zelf te doen is)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
hulpveren zitten meestal net voor de normale veren (spiraalveren ) achter
Schokbreker testen. op koffer 1 ker flink duwen (of even op trekhaak gaan drukken). loslaten en binnen 1 veerbeweging moet de deining weg zijn. Dus terug naar boven en stop.
Schokbreker testen. op koffer 1 ker flink duwen (of even op trekhaak gaan drukken). loslaten en binnen 1 veerbeweging moet de deining weg zijn. Dus terug naar boven en stop.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
Oke bedankt ik ga maar snel kijken
- Rik_J
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
- Locatie: Breda
Welke bandenspanning gebruik je? Hoe harder de band, hoe minder comfortabel.
In de zomer rijdt ik met 2,7 bar voor en 2,5 bar achter. Dat is niet echt comfortabel met mindere wegen en verkeersdrempels. Rijdt verder wel een stuk lekkerder/stuurt beter.
In de herfst en winter zet ik de bandenspanning wat lager, vanwege de grip. Heb nu 2,4 bar voor en 2,2 bar achter. Dit rijdt alweer een stuk comfortabeler. Wellicht dat ik de banden nog wat zachter oppomp, wanneer het nog kouder wordt (na dit weekend bijvoorbeeld).
Dus controleer je bandenspanning ook eens.
In de zomer rijdt ik met 2,7 bar voor en 2,5 bar achter. Dat is niet echt comfortabel met mindere wegen en verkeersdrempels. Rijdt verder wel een stuk lekkerder/stuurt beter.
In de herfst en winter zet ik de bandenspanning wat lager, vanwege de grip. Heb nu 2,4 bar voor en 2,2 bar achter. Dit rijdt alweer een stuk comfortabeler. Wellicht dat ik de banden nog wat zachter oppomp, wanneer het nog kouder wordt (na dit weekend bijvoorbeeld).
Dus controleer je bandenspanning ook eens.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
ik gebruik 2.3 voor en 2.1 achter altijd winter en zomer
En hij veert 1keer omhoog en staat tie stil dus dat is goed,
En hij veert 1keer omhoog en staat tie stil dus dat is goed,
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
2.7 is echt te hoog. Dan slijten de banden in het midden veel harder.
Max 2.4 voor en 2.2 achter.
En over de vering: Ik denk dat achter achtervering compleet zijn beste tijd wel heeft gehad, met of zonder hulpveren.
Max 2.4 voor en 2.2 achter.
En over de vering: Ik denk dat achter achtervering compleet zijn beste tijd wel heeft gehad, met of zonder hulpveren.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als de achtervering zijn beste tijde heeft gehad dan zou die veel te zacht veren en deinen als een gek.
Te hard veren zijn waarschijnlijk sport schokdempers. Even kijken welke kleur en merk de schokdempers zijn. Kan je gelijk kijken of er hulp veren binnen in de normale veren zitten. Doe eens een keer wat moeite om de suggesties hier op te volgen. Ik heb sterk de indruk dat je alleen maar vragen blijft stellen en niet de geringste moeite neemt om ook eens te gaan kijken onder de auto. Wordt een beetje moedeloos van dat eeuwige gezeur en nooit wat doen met de tips en antwoorden van mensen. Die doen moeite om je te antwoorden, dan mag jij ook wel wat moeite doen.
Te hard veren zijn waarschijnlijk sport schokdempers. Even kijken welke kleur en merk de schokdempers zijn. Kan je gelijk kijken of er hulp veren binnen in de normale veren zitten. Doe eens een keer wat moeite om de suggesties hier op te volgen. Ik heb sterk de indruk dat je alleen maar vragen blijft stellen en niet de geringste moeite neemt om ook eens te gaan kijken onder de auto. Wordt een beetje moedeloos van dat eeuwige gezeur en nooit wat doen met de tips en antwoorden van mensen. Die doen moeite om je te antwoorden, dan mag jij ook wel wat moeite doen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Precies,en hij is niet de enige in deze,je geeft vaak antwoorden of adviezen hier,die of genegeerd worden of waaraan aan voorbij gegaan wordt.Iroll schreef:Als de achtervering zijn beste tijde heeft gehad dan zou die veel te zacht veren en deinen als een gek.
Te hard veren zijn waarschijnlijk sport schokdempers. Even kijken welke kleur en merk de schokdempers zijn. Kan je gelijk kijken of er hulp veren binnen in de normale veren zitten. Doe eens een keer wat moeite om de suggesties hier op te volgen. Ik heb sterk de indruk dat je alleen maar vragen blijft stellen en niet de geringste moeite neemt om ook eens te gaan kijken onder de auto. Wordt een beetje moedeloos van dat eeuwige gezeur en nooit wat doen met de tips en antwoorden van mensen. Die doen moeite om je te antwoorden, dan mag jij ook wel wat moeite doen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
Net even gekeken : Ik zie geen hulpveren en de schokdempers zijn bruin door de roest (Ik denk dat ze zwart moeten zijn)
Edit: ik zag ook wat roest op de achter as (waar de veer op zit)
Edit: ik zag ook wat roest op de achter as (waar de veer op zit)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 17.09.2011 - 13:12
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Dutch Volvo, ik heb evt nieuwe schokbrekers voor je. zitten er 5 weken onder, maar auto gaat naar de sloop. pm me als je interesse hebt
Volvo XC40 T3 Automaat R-Design 2021 - zakelijk
Volvo S60 T6 Recharge R-Design 2021 - zakelijk
Volvo V40 D3 Polar+ Sport 2020 - zakelijk
Volvo V40 D2 Nordic+ 2017 - Bedrijf
Volvo V70 2.5T AWD 1999 - 293.500 - Hobby
Volvo V40 T4 Intro 1998 - 241000KM
BMW 530iA Special Executive 2002 - 214500KM
Porsche 944 S Targa 1987 - 253500KM
Volvo 480 2.0i ES GT 1995 - 272000KM
Volvo 460 2.0i GLE 1993 - 211500KM
Honda Civic III 1.3 Luxe 1987-122500KM
Volvo S60 T6 Recharge R-Design 2021 - zakelijk
Volvo V40 D3 Polar+ Sport 2020 - zakelijk
Volvo V40 D2 Nordic+ 2017 - Bedrijf
Volvo V70 2.5T AWD 1999 - 293.500 - Hobby
Volvo V40 T4 Intro 1998 - 241000KM
BMW 530iA Special Executive 2002 - 214500KM
Porsche 944 S Targa 1987 - 253500KM
Volvo 480 2.0i ES GT 1995 - 272000KM
Volvo 460 2.0i GLE 1993 - 211500KM
Honda Civic III 1.3 Luxe 1987-122500KM
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Ja helemaal mee eens,Ramon&Ramon schreef:Precies,en hij is niet de enige in deze,je geeft vaak antwoorden of adviezen hier,die of genegeerd worden of waaraan aan voorbij gegaan wordt.Iroll schreef:Als de achtervering zijn beste tijde heeft gehad dan zou die veel te zacht veren en deinen als een gek.
Te hard veren zijn waarschijnlijk sport schokdempers. Even kijken welke kleur en merk de schokdempers zijn. Kan je gelijk kijken of er hulp veren binnen in de normale veren zitten. Doe eens een keer wat moeite om de suggesties hier op te volgen. Ik heb sterk de indruk dat je alleen maar vragen blijft stellen en niet de geringste moeite neemt om ook eens te gaan kijken onder de auto. Wordt een beetje moedeloos van dat eeuwige gezeur en nooit wat doen met de tips en antwoorden van mensen. Die doen moeite om je te antwoorden, dan mag jij ook wel wat moeite doen.
En waarom, alle geopende topics zonder eind-resultaat, komen ook in zoekmachines terecht in www, ik heb meerdere hobby`s als aan auto`s sleutelen, en als ik google`t of wat dan ook, ben je uren aan het zoeken naar je definitieve antwoord, dan heb je eerst forums gelezen met een on-afgesloten topic die niet opgehelderd zijn, de persoon in kwestie heeft zijn probleem opgelost, en vermeld dat niet in de forum, een beetje ego.
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993