Pagina 1 van 1
Keihard afgeveerd
Geplaatst: 24.10.2012 - 20:59
door Dutch Volvo
Hallo,
De 460 van mij is erg hard afgeveerd terwijl ik vaak hoor dat de 400 serie juist zacht geveerd waren. Vooral bij een drempel dan klap je eerst naar voren en dan weer hard in je stoel. soms lijkt het mij toch wat fijner om het wat zachter te hebben want bij de oude 440 van mijn vader was dat toch comfortabel maar dit... niet echt.
Maar kan het een rede hebben dat het zo hard geveerd is?
Kan het te maken hebben dat iets kapot is?
En soms trilt de motor en dashboard ook maar dat heb denk ik met de motorsteunen te maken.
MVG,
Deniz
Geplaatst: 24.10.2012 - 23:43
door lint
Minder hard over de drempels rijden scheelt ook een heel stuk!
Anders de schokdempers wellicht de beste tijd gehad? Even laten testen.
Geplaatst: 24.10.2012 - 23:49
door Schilder
Gezien je trekhaak, heb je misschien hulpveren eronder zitten?!.
En die kunnen er eventueel onderuit.
Er staan genoeg topics hierover geplaatst..zoek maar eens, maar eerst even kijken bij jouw auto.
Schilder
Geplaatst: 25.10.2012 - 12:36
door wpee
De vroeger 440 waren erg zacht afgeveerd, de latere niet. Dit ligt aan de veren die gewoon een veel hogere veerconstante hebben en dus ook veel minder doorveren bij de latere versies
Het kan aan de schokbrekers liggen, olie eruit en "vastgelopen". Bij mij waren ze ooit lek, vocht erin en bevroren smorgens....... dan wil het wel hard zijn. Ik heb ze toen gauw vervangen.
Geplaatst: 25.10.2012 - 14:10
door Dutch Volvo
Waar kunnen die hulpveren zitten?
en hoe kan ik mijn schokbrekers testen (als het zelf te doen is)
Geplaatst: 25.10.2012 - 19:57
door wpee
hulpveren zitten meestal net voor de normale veren (spiraalveren ) achter
Schokbreker testen. op koffer 1 ker flink duwen (of even op trekhaak gaan drukken). loslaten en binnen 1 veerbeweging moet de deining weg zijn. Dus terug naar boven en stop.
Geplaatst: 26.10.2012 - 11:08
door Dutch Volvo
Oke bedankt ik ga maar snel kijken
Geplaatst: 26.10.2012 - 11:31
door Rik_J
Welke bandenspanning gebruik je? Hoe harder de band, hoe minder comfortabel.
In de zomer rijdt ik met 2,7 bar voor en 2,5 bar achter. Dat is niet echt comfortabel met mindere wegen en verkeersdrempels. Rijdt verder wel een stuk lekkerder/stuurt beter.
In de herfst en winter zet ik de bandenspanning wat lager, vanwege de grip. Heb nu 2,4 bar voor en 2,2 bar achter. Dit rijdt alweer een stuk comfortabeler. Wellicht dat ik de banden nog wat zachter oppomp, wanneer het nog kouder wordt (na dit weekend bijvoorbeeld).
Dus controleer je bandenspanning ook eens.
Geplaatst: 26.10.2012 - 15:43
door Dutch Volvo
ik gebruik 2.3 voor en 2.1 achter altijd winter en zomer
En hij veert 1keer omhoog en staat tie stil dus dat is goed,
Geplaatst: 27.10.2012 - 13:52
door Blade
2.7 is echt te hoog. Dan slijten de banden in het midden veel harder.
Max 2.4 voor en 2.2 achter.
En over de vering: Ik denk dat achter achtervering compleet zijn beste tijd wel heeft gehad, met of zonder hulpveren.
Geplaatst: 27.10.2012 - 15:11
door Iroll
Als de achtervering zijn beste tijde heeft gehad dan zou die veel te zacht veren en deinen als een gek.
Te hard veren zijn waarschijnlijk sport schokdempers. Even kijken welke kleur en merk de schokdempers zijn. Kan je gelijk kijken of er hulp veren binnen in de normale veren zitten. Doe eens een keer wat moeite om de suggesties hier op te volgen. Ik heb sterk de indruk dat je alleen maar vragen blijft stellen en niet de geringste moeite neemt om ook eens te gaan kijken onder de auto. Wordt een beetje moedeloos van dat eeuwige gezeur en nooit wat doen met de tips en antwoorden van mensen. Die doen moeite om je te antwoorden, dan mag jij ook wel wat moeite doen.
Geplaatst: 27.10.2012 - 15:31
door Ramon&Ramon
Iroll schreef:Als de achtervering zijn beste tijde heeft gehad dan zou die veel te zacht veren en deinen als een gek.
Te hard veren zijn waarschijnlijk sport schokdempers. Even kijken welke kleur en merk de schokdempers zijn. Kan je gelijk kijken of er hulp veren binnen in de normale veren zitten. Doe eens een keer wat moeite om de suggesties hier op te volgen. Ik heb sterk de indruk dat je alleen maar vragen blijft stellen en niet de geringste moeite neemt om ook eens te gaan kijken onder de auto. Wordt een beetje moedeloos van dat eeuwige gezeur en nooit wat doen met de tips en antwoorden van mensen. Die doen moeite om je te antwoorden, dan mag jij ook wel wat moeite doen.
Precies,en hij is niet de enige in deze,je geeft vaak antwoorden of adviezen hier,die of genegeerd worden of waaraan aan voorbij gegaan wordt.
Geplaatst: 27.10.2012 - 15:36
door Dutch Volvo
Net even gekeken : Ik zie geen hulpveren en de schokdempers zijn bruin door de roest (Ik denk dat ze zwart moeten zijn)
Edit: ik zag ook wat roest op de achter as (waar de veer op zit)
Geplaatst: 30.10.2012 - 22:41
door Aaron-460
Dutch Volvo, ik heb evt nieuwe schokbrekers voor je. zitten er 5 weken onder, maar auto gaat naar de sloop. pm me als je interesse hebt
Geplaatst: 30.10.2012 - 23:39
door Schilder
Ramon&Ramon schreef:Iroll schreef:Als de achtervering zijn beste tijde heeft gehad dan zou die veel te zacht veren en deinen als een gek.
Te hard veren zijn waarschijnlijk sport schokdempers. Even kijken welke kleur en merk de schokdempers zijn. Kan je gelijk kijken of er hulp veren binnen in de normale veren zitten. Doe eens een keer wat moeite om de suggesties hier op te volgen. Ik heb sterk de indruk dat je alleen maar vragen blijft stellen en niet de geringste moeite neemt om ook eens te gaan kijken onder de auto. Wordt een beetje moedeloos van dat eeuwige gezeur en nooit wat doen met de tips en antwoorden van mensen. Die doen moeite om je te antwoorden, dan mag jij ook wel wat moeite doen.
Precies,en hij is niet de enige in deze,je geeft vaak antwoorden of adviezen hier,die of genegeerd worden of waaraan aan voorbij gegaan wordt.
Ja helemaal mee eens,
En waarom, alle geopende topics zonder eind-resultaat, komen ook in zoekmachines terecht in www, ik heb meerdere hobby`s als aan auto`s sleutelen, en als ik google`t of wat dan ook, ben je uren aan het zoeken naar je definitieve antwoord, dan heb je eerst forums gelezen met een on-afgesloten topic die niet opgehelderd zijn, de persoon in kwestie heeft zijn probleem opgelost, en vermeld dat niet in de forum, een beetje ego.
Schilder