De kap van de diesel (die op de motor zit)

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Hallo,
Het lijkt mij leuk om de kap van een diesel op de benzine motor te zetten,
ik vindt het wat moderner staan :D maar kan dat ook?
En waarvoor diende die eigenlijk? Om geluid tegen te gaan?
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

zit toch geen verschil in?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Bij de diesel motoren had je zo'n zwarte kap op de motor bij de benzine motoren niet
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Foto: Afbeelding
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Je ziet toch zo dat dat niet gaat passen man? Die kappen maken meer herrie dan dat ze tegen houden.....
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Maar daar gaat het niet om. Ik vindt het nieuwer staan. Maar zoals je zegt : ik denk dat die kap niet gaat passen .
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Hahah Humor!
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Of koop een polijstsetje en ga los op alles wat van alu is, ziet het er ook al heel anders uit. Eventueel kun je ook zelf gemakkelijk van alu een kap buigen/zagen en die schuren/polijsten/mat zwart spuiten of wat dan ook.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Veel verhaal, maar uiteindelijk komt er toch niks van. Inderdaad humor.
mike5501
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 09.02.2011 - 23:41

Ga je dan ook een doorzichtige motorkap monteren? Snap anders niet wat je zou willen met zo'n kap. Of rij je zonder motorkap rond ofzo?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

En van een lelijke eend kun je nooit een pauw maken. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Ik vind een motor zonder al die tupperware juist mooier. Lijkt het tenminste op een motor.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Het is trouwens wel pas te maken. Gewoon de hele motor overzetten ! :D
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Maar dan rij ik met een diesel die herrie maakt.
en dan is de wegenbelasting ook duur (voor een niet al te groote auto)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als je zo'n plastic tupperware kap van een diesel over een benzine motor zet heb je dikke kans dat de boel oververhit, over je motor heen smelt, in de fik vliegt of je motor oververhit. Zeer slecht idee. De kap is niet voor een benzine motor ontworpen en de benzine motor niet voor een kap. Bovendien erg onpraktisch die krengen, je ziet niet in een overzicht of er iets aan de hand is met de motor, slangen, bedrading etc.
evjatar
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 01.07.2012 - 21:34

Volvo heeft vast een goede reden gehad om er geen plastic kap overheen te zetten.

Aan de topic starter, er zijn meer dan 20 topics op de 1e pagina met allerlei onderwerpen, 2 antwoorden en dan niets meer. Misschien een idee om de zoekfunctie wat beter/meer te gebruiken ipv talloze topics te openen met kleine dingetjes?
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Juist Deniz.

Denk eerst eens goed na en gebruik die zoekfunctie nou eens, zit er niet voor niets :wink:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Die gebruik ik ook. Teminste veel meer dan eerst
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”