Zit net de Consumentengids te lezen:
In de automankementen test komt Volvo maar liefst in 3 categorieën als betrouwbaarste auto uit de bus:
Kleine middenklasse: 1e plaats: Volvo C30 met een 7,3
Middenklasse: 1e plaats: Volvo V60 met een 8,8
Grote middenklasse: 1e plaats: Volvo S80 met een 8,0
2e plaats: Volvo V70 met een 7,3
Toch een resultaat om trots op te zijn, het onderzoek is samen met Autoweek uitgevoerd. Voor wat het waard is, toch wel leuk om te zien dat Volvo zijn imago wel hoog houdt.....
Consumentenbond Automankementen onderzoek
- Herbe089
- 2nd Gear member
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
id. prima resultaat dus, destijds scoorde het S60 model (mj t/m 2009) ook al goed, ook qua rijeigenschappen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
- lint
- Geartronic member
Volvo eigenaren die vinden dat er veel mankementen zijn aan hun auto´s moeten dan maar denken: altijd minder erg dan de rest van de merken in Nederland. Dus Volvo is best goed of de rest is kwalitatief toch minder!
Wil ook niet zeggen dat Volvo rijden niet duur is, maar kwaliteit heeft zijn prijs.
Oude Hollandse wijsheid: kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Wil ook niet zeggen dat Volvo rijden niet duur is, maar kwaliteit heeft zijn prijs.
-
- 6th Gear member
lint schreef:Volvo eigenaren die vinden dat er veel mankementen zijn aan hun auto´s moeten dan maar denken: altijd minder erg dan de rest van de merken in Nederland. Dus Volvo is best goed of de rest is kwalitatief toch minder!
De test niet goed gelezen denk ik?
Zo best komt volvo er niet van af.
De complete test staat in de autoweek van deze week!
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zoals meestal gebaseerd op vragenlijstonderzoek van de gebruikers. Je bent dus wel afhankelijk wat de gebruiker invult.lint schreef: Wat je altijd moet bedenken: wat is de waarde van die onderzoeken?
Door de jaren heen zijn op 'meta niveau' de uitslagen behoorlijk herkenbaar. Maar je individuele beleving/ervaring kan altijd afwijken van een dergelijk onderzoek.
Zo te zien wordt in het onderzoek VW niet gepromoot (zoals wel eerder in dit forum gezegd is in relatie tot AW testen).
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
- mad
- 6th Gear member
Producteigenschap? Gelöl. Alleen die van jou heeft dat. Terug naar de f dealer!!!!!VolvoXC70 schreef:Natuurlijk niet. Als een berg mensen schreeuwen dat de wereld vergaat hoeft dat niet waar te zijn hoor.Zo te zien wordt in het onderzoek VW niet gepromoot (zoals wel eerder in dit forum gezegd is in relatie tot AW testen).
AW, onderdeel van een aantal (internationale) autobladen, kan het zich toch niet permiteren om een merk voor te trekken. Is het zo afgelopen.
Feit is dat VAG enorm veel en echt wel goede auto's verkoopt en maakt. Elk merk heeft zijn nukken (zoals VW met die kettingen).
Ook met mijn huidige Volvo valt het mij weer op dat er lichte vibraties in de aandrijflijn zitten die ik voel in stuur en zitting. Producteigenschap is het antwoord van Volvo.
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hmmm, toch wel erg raar dat volvo in een andere consumenten gids test slecht uit de bus kwam... http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=laguna
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zijn ook oudere modellen/bjaren, maar ik had daar ook wel vraagtekens bij.
In deze test heeft AW ook samengewerkt met consumentenbond.
En ach, zo lang wij maar blij zijn met onze Volvo's

- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
en DAT is het belangrijksteMart van der Steeg schreef:Zijn ook oudere modellen/bjaren, maar ik had daar ook wel vraagtekens bij.

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Philken
- 5th Gear member
(nu niet om volvo te verdedigen) volgende opmerking:
volvo rijders zijn eerder kritisch over hun(meestal zelf betaalde) wagen en gaan sneller lagere punten geven dan bvb de (lease) rijders met een BMW/ Mercedes/ Audi want die willen niet toegeven dat ze teleurgesteld zijn in hun wagen
ik rij nu zo'n 7 jaar met een BMW 3 serie(om de 2 jaar een nieuwe) en kon goed vergelijken met de V50 van mijn echtgenote(elk jaar een nieuwe) en als de BMW jonger was, dan was dit de betere,werd de V50 vervangen door een nieuwe, was de V50 de overtreffende trap van de 2
nu met de V70R volledig op punt gezet & 100.000km tov de 3touring met 86000km, rij ik veel liever met de V70(power buiten beschouwing gelaten) (buiten de draaicirkel, dan heb ik liever de 3)
volvo rijders zijn eerder kritisch over hun(meestal zelf betaalde) wagen en gaan sneller lagere punten geven dan bvb de (lease) rijders met een BMW/ Mercedes/ Audi want die willen niet toegeven dat ze teleurgesteld zijn in hun wagen
ik rij nu zo'n 7 jaar met een BMW 3 serie(om de 2 jaar een nieuwe) en kon goed vergelijken met de V50 van mijn echtgenote(elk jaar een nieuwe) en als de BMW jonger was, dan was dit de betere,werd de V50 vervangen door een nieuwe, was de V50 de overtreffende trap van de 2
nu met de V70R volledig op punt gezet & 100.000km tov de 3touring met 86000km, rij ik veel liever met de V70(power buiten beschouwing gelaten) (buiten de draaicirkel, dan heb ik liever de 3)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
niet verkeerd overigens om zo vaak een nieuwe leaseauto te krijgen...
- Philken
- 5th Gear member
idd, nu isset minder: vrouwtje werkt niet meer bij Volvo, en de laatste BMW hebben ze gekocht om ook na 2 jaar in te ruilen met 175000km maar door mijn operatie vorig jaar en mijn lange revalidatie heeft de 3 nu nog maar een kleine 87000km gelopen(tov de verwachte 145000km) vorige week mocht ik op gesprek om de opties van de nieuwe door te geven en heb gevraagd of ik nog 1 of 2 jaar door mag kachelen wegens interessanter voor de VAA(belgische bijtelling).. volgend jaar wordt er terug gekeken hoever we staan en of we nog een jaartje doorgaanMart van der Steeg schreef:niet verkeerd overigens om zo vaak een nieuwe leaseauto te krijgen...
stiekem hoop ik om eens te kijken hoelang de 3 mee kan zonder grote kosten,indertijd met mijn Volvo's reed ik door tot 400.000km zonder extra kosten
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
aha,
mooie gelegenheid inderdaad om dat te testen, met huidige km stand moet dat vast wel lukken om nog een tijdje door te rijden.
mooie gelegenheid inderdaad om dat te testen, met huidige km stand moet dat vast wel lukken om nog een tijdje door te rijden.
- Philken
- 5th Gear member
ik heb een Volvo, zelf betaald & zit dus op verschillende volvoforaVolvoXC70 schreef:Tjonge jonge... hoe kan je toch zo generaliserend schrijven zonder enige feitelijke ondersteuning, gaat werkelijk nergens over...volvo rijders zijn eerder kritisch over hun(meestal zelf betaalde) wagen en gaan sneller lagere punten geven dan bvb de (lease) rijders met een BMW/ Mercedes/ Audi want die willen niet toegeven dat ze teleurgesteld zijn in hun wagen![]()
Sorry hoor.. :oops:
ik heb een BMW, betaald door de baas en zit op verschillende bmwfora
op bijna ieder Volvoforum, vind je een rubriek met de problemen, op bijna geeneen BMWforum vind je zo een rubriek, alhoewel als je een probleem post, je verscheidene reacties krijgt dat hun bmw dit ook heeft, maar je leest wel constant hoe goed hun beiertje wel is
een vb: al met iedere bmw heb ik problemen met de koppeling/vliegwiel ondervonden, collega's idem, nochtans beulen we de wagen niet af(gemiddeld verbruik ligt bij mij op 5,4L/100km) na posten op een bmw forum: een regen aan reacties dat ze deze symptomen(schokken bij wegrijden tijdens file) als normaal beschouwen, op een volvoforum zijn er weinigen die dit als normaal zouden beschouwen
misschien veralgemeen ik in jouw ogen te snel(door 't ook door te trekken naar Mercedes en audi) maar dat is mijn ervaring
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Lees wat er staat: autoweek ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]