D3 tuning

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pgonggrijp
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 06.01.2012 - 20:00
Locatie: Drenthe

Een beetje off-topic, omdat het over de T3 gaat, maar toch.
Wie heeft er ervaring met Polestar tuning voor een V60 D3 Geartronic (2 liter 5-cilinder diesel)?
Volvo V60 D3 Geartronic, seashell metallic, R Design diffusor, 18"; Ixion velgen, vrijwel alle opties.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bij mijn weten Polestar zelf niet
Volvo for life
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Polestar D3 tuning was verwacht medio 2011 maar is nooit gekomen
Gebruikersavatar
selur
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 15.08.2011 - 21:10
Locatie: Drenthe

Mmmm waarom nou niet voor de d3? :-(
2011 (MY12) S60 D3 GT Kinetic Vibrant Copper Winterl, DSL, BPPro, schuifdak, 18";Freja, Styling Kit, Urbane Wood, leer, autom. dim. binnensp., stuur met alu, achterspoiler, chroomlijsten

Volvo C30 1.6 Advantage 2008
Ford Mondeo 5drs Titanium S-pack 2008
Opel Signum Cosmo 2005
Renalut Laguna GT Privilege 2002
Seat Leon Sport 2001
Seat Cordoba Vario SXE 1999
Seat Ibiza 1.8 GLXi 1993
Lancia Dedra i.e. 1991
Seat Toledo CL 1992
Soepkop
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09

Omdat die al genoeg vermogen van zichzelf heeft? :P

Wie weet Selur, komt tuning van de D3 toch ineens voorhanden. Voor de T3 heeft het ook lang geduurd en vond de introductie welhaast geruisloos plaats. De site van Polestar in de gaten houden dus, is het devies!
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

selur schreef:Mmmm waarom nou niet voor de d3? :-(
de 2.0 5 cil D3 is volgens mij in een stuk of vier verschillende uitvoeringen geleverd zo verschilt de turbo van de D3 en D4 die in de V50/S40 zijn geleverd van de Turbo's die in de D3 en later D4 van de SV60/70 zijn geleverd en zijn de turbo's van MY 2010 en 2011 van de SV60/70 ook weer anders.

Het zouden dus een relatief groot aantal verschillende tuningen moeten zijn waarbij de vermogens winst op de SV60/70 beperkt blijft.

Zelf heb ik de introductie van de 2.0 5 cil diesel nooit bgerijpen, hij is/was niet zuiniger dan de D5 en heeft naar mijn mening een minder lekker karakter dan de "oude" 2.4 diesels. Het enige wat ik voor kan stellen is dat de 2.0 5 cilinder belastingstechnisch interessant is in sommige landen waar men op cil inhoud belast
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

NielsV70 schreef:Zelf heb ik de introductie van de 2.0 5 cil diesel nooit bgerijpen, hij is/was niet zuiniger dan de D5 en heeft naar mijn mening een minder lekker karakter dan de "oude" 2.4 diesels. Het enige wat ik voor kan stellen is dat de 2.0 5 cilinder belastingstechnisch interessant is in sommige landen waar men op cil inhoud belast
Omdat Volvo niets anders kon, de 4-cilinders lieten/laten op zich wachten en Volvo wil toch zo graag mogelijk eigen producten gebruiken. De D3 is eigenlijk gewoon een aangepaste D5, het was voor Volvo de snelste oplossing om dit gat op te vullen. En de D3/D4 zijn wel net iets zuiniger en dat heeft zich toch wel uitbetaalt met de 20% uitvoeringen in NL.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Ik vind de D3 niet verkeerd hoor, en hij is zeker zuiniger dan de D5!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

In de V70 was bij mij de D3 zeker niet zuiniger dan de D5's die ik daar heb gereden. Dat een V60 zuiniger is geloof ik graag
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

NielsV70 schreef:In de V70 was bij mij de D3 zeker niet zuiniger dan de D5's die ik daar heb gereden. Dat een V60 zuiniger is geloof ik graag
De D5's van voor 2005 waren misschien zuiniger, daarna toch echt niet is mijn ervaring!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Je vergelijkt met een recente S60 denk ik
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

NielsV70 schreef:Je vergelijkt met een recente S60 denk ik
De D3 is toch ook een recente motor? Maar ik ken hem niet alleen uit mijn S60, ook uit een V70. En beide gevallen zijn beduidend zuiniger dan mijn D5!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

4wielen schreef:
NielsV70 schreef:Je vergelijkt met een recente S60 denk ik
De D3 is toch ook een recente motor? Maar ik ken hem niet alleen uit mijn S60, ook uit een V70. En beide gevallen zijn beduidend zuiniger dan mijn D5!
Wanneer je een V70 185 pk D5 vereglijkt met een S/V60 D3 zal de d3 wellicht zuiniger zijn. Mijn ervaring is dat de D3 in de V70 niet zuiniger is dan de 163 pk en de 185 pk D5
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

En zo is er altijd wat te klagen...de D3/D4 is m.i. wel degelijk een goed antwoord op een sterke vraag, het is een prima moderne motor met veel koppel én het is een vijfcilinder, dat is toch wel wezenlijk anders dan de viercilinders van de concurrentie. En als de D3/D4 net zo een powerband zou hebben als de D5, had die weer geen bestaansrecht. Gezien het aandeel van deze motorisering in de verkochte Volvo's is er volgens mij weinig mis mee, al kan het natuurlijk altijd nóg beter (verbruik/uitstoot).

@TS: Heeft u wel de juiste auto aangeschaft? Als ik het goed heb heeft u er al een soort R-Design van gemaakt (optisch), hulpveren ipv niveauregeling, nu wilt u meer power.. Had u wellicht er niet beter aan gedaan om een D5 R Design met niveauregeling te bestellen/zoeken :)? Met al die achteraf oplossingen zal het kwa prijs niet zoveel meer schelen immers?

Thom
rinkel
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 26.06.2012 - 11:10
Locatie: Veenendaal

Ik heb in de V40 D4 gereden, ook een kleinere 5 cylinder diesel.
Echt een heerlijke motor. Ik vind juist dat die D3/D4 prima in de volvo-lijn past. Het is een motor die geen enkele andere fabrikant heeft. Dat zijn allemaal 4 cylinders.
Via Rica gaat het vermogen naar 185pk met 453nm koppel, best een aardige upgrade vind ik. Jammer dat Polestar dat niet doet.
XC40 T4 Momentum GT Bright Silver (2019)
Gebruikersavatar
selur
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 15.08.2011 - 21:10
Locatie: Drenthe

Wat kost dat eigenlijk.?
2011 (MY12) S60 D3 GT Kinetic Vibrant Copper Winterl, DSL, BPPro, schuifdak, 18";Freja, Styling Kit, Urbane Wood, leer, autom. dim. binnensp., stuur met alu, achterspoiler, chroomlijsten

Volvo C30 1.6 Advantage 2008
Ford Mondeo 5drs Titanium S-pack 2008
Opel Signum Cosmo 2005
Renalut Laguna GT Privilege 2002
Seat Leon Sport 2001
Seat Cordoba Vario SXE 1999
Seat Ibiza 1.8 GLXi 1993
Lancia Dedra i.e. 1991
Seat Toledo CL 1992
rinkel
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 26.06.2012 - 11:10
Locatie: Veenendaal

Bij Rica: €775.00 EUR + BTW

http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=2021
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”