Pagina 1 van 1
Geplaatst: 25.10.2012 - 00:36
door pgonggrijp
Een beetje off-topic, omdat het over de T3 gaat, maar toch.
Wie heeft er ervaring met Polestar tuning voor een V60 D3 Geartronic (2 liter 5-cilinder diesel)?
Geplaatst: 25.10.2012 - 07:25
door bart simpson
bij mijn weten Polestar zelf niet
Geplaatst: 25.10.2012 - 12:03
door NielsPHEV
Polestar D3 tuning was verwacht medio 2011 maar is nooit gekomen
Geplaatst: 25.10.2012 - 23:07
door selur
Mmmm waarom nou niet voor de d3?

Geplaatst: 25.10.2012 - 23:11
door Soepkop
Omdat die al genoeg vermogen van zichzelf heeft?
Wie weet Selur, komt tuning van de D3 toch ineens voorhanden. Voor de T3 heeft het ook lang geduurd en vond de introductie welhaast geruisloos plaats. De site van Polestar in de gaten houden dus, is het devies!
Geplaatst: 26.10.2012 - 09:15
door NielsPHEV
selur schreef:Mmmm waarom nou niet voor de d3?

de 2.0 5 cil D3 is volgens mij in een stuk of vier verschillende uitvoeringen geleverd zo verschilt de turbo van de D3 en D4 die in de V50/S40 zijn geleverd van de Turbo's die in de D3 en later D4 van de SV60/70 zijn geleverd en zijn de turbo's van MY 2010 en 2011 van de SV60/70 ook weer anders.
Het zouden dus een relatief groot aantal verschillende tuningen moeten zijn waarbij de vermogens winst op de SV60/70 beperkt blijft.
Zelf heb ik de introductie van de 2.0 5 cil diesel nooit bgerijpen, hij is/was niet zuiniger dan de D5 en heeft naar mijn mening een minder lekker karakter dan de "oude" 2.4 diesels. Het enige wat ik voor kan stellen is dat de 2.0 5 cilinder belastingstechnisch interessant is in sommige landen waar men op cil inhoud belast
Geplaatst: 26.10.2012 - 19:48
door Discovery
NielsV70 schreef:Zelf heb ik de introductie van de 2.0 5 cil diesel nooit bgerijpen, hij is/was niet zuiniger dan de D5 en heeft naar mijn mening een minder lekker karakter dan de "oude" 2.4 diesels. Het enige wat ik voor kan stellen is dat de 2.0 5 cilinder belastingstechnisch interessant is in sommige landen waar men op cil inhoud belast
Omdat Volvo niets anders kon, de 4-cilinders lieten/laten op zich wachten en Volvo wil toch zo graag mogelijk eigen producten gebruiken. De D3 is eigenlijk gewoon een aangepaste D5, het was voor Volvo de snelste oplossing om dit gat op te vullen. En de D3/D4 zijn wel net iets zuiniger en dat heeft zich toch wel uitbetaalt met de 20% uitvoeringen in NL.
Geplaatst: 26.10.2012 - 23:02
door 4wielen
Ik vind de D3 niet verkeerd hoor, en hij is zeker zuiniger dan de D5!
Geplaatst: 26.10.2012 - 23:20
door NielsPHEV
In de V70 was bij mij de D3 zeker niet zuiniger dan de D5's die ik daar heb gereden. Dat een V60 zuiniger is geloof ik graag
Geplaatst: 27.10.2012 - 22:33
door 4wielen
NielsV70 schreef:In de V70 was bij mij de D3 zeker niet zuiniger dan de D5's die ik daar heb gereden. Dat een V60 zuiniger is geloof ik graag
De D5's van voor 2005 waren misschien zuiniger, daarna toch echt niet is mijn ervaring!
Geplaatst: 28.10.2012 - 00:28
door NielsPHEV
Je vergelijkt met een recente S60 denk ik
Geplaatst: 28.10.2012 - 11:16
door 4wielen
NielsV70 schreef:Je vergelijkt met een recente S60 denk ik
De D3 is toch ook een recente motor? Maar ik ken hem niet alleen uit mijn S60, ook uit een V70. En beide gevallen zijn beduidend zuiniger dan mijn D5!
Geplaatst: 28.10.2012 - 13:39
door NielsPHEV
4wielen schreef:NielsV70 schreef:Je vergelijkt met een recente S60 denk ik
De D3 is toch ook een recente motor? Maar ik ken hem niet alleen uit mijn S60, ook uit een V70. En beide gevallen zijn beduidend zuiniger dan mijn D5!
Wanneer je een V70 185 pk D5 vereglijkt met een S/V60 D3 zal de d3 wellicht zuiniger zijn. Mijn ervaring is dat de D3 in de V70 niet zuiniger is dan de 163 pk en de 185 pk D5
Geplaatst: 28.10.2012 - 17:59
door Thom
En zo is er altijd wat te klagen...de D3/D4 is m.i. wel degelijk een goed antwoord op een sterke vraag, het is een prima moderne motor met veel koppel én het is een vijfcilinder, dat is toch wel wezenlijk anders dan de viercilinders van de concurrentie. En als de D3/D4 net zo een powerband zou hebben als de D5, had die weer geen bestaansrecht. Gezien het aandeel van deze motorisering in de verkochte Volvo's is er volgens mij weinig mis mee, al kan het natuurlijk altijd nóg beter (verbruik/uitstoot).
@TS: Heeft u wel de juiste auto aangeschaft? Als ik het goed heb heeft u er al een soort R-Design van gemaakt (optisch), hulpveren ipv niveauregeling, nu wilt u meer power.. Had u wellicht er niet beter aan gedaan om een D5 R Design met niveauregeling te bestellen/zoeken

? Met al die achteraf oplossingen zal het kwa prijs niet zoveel meer schelen immers?
Thom
Geplaatst: 29.10.2012 - 10:11
door rinkel
Ik heb in de V40 D4 gereden, ook een kleinere 5 cylinder diesel.
Echt een heerlijke motor. Ik vind juist dat die D3/D4 prima in de volvo-lijn past. Het is een motor die geen enkele andere fabrikant heeft. Dat zijn allemaal 4 cylinders.
Via Rica gaat het vermogen naar 185pk met 453nm koppel, best een aardige upgrade vind ik. Jammer dat Polestar dat niet doet.
Geplaatst: 31.10.2012 - 21:05
door selur
Wat kost dat eigenlijk.?
Geplaatst: 01.11.2012 - 12:58
door rinkel