Ik heb een mooie originele Cross Country 2.5T AWD LPI zien staan uit 1998 op lpi met 220.000 op de teller. Historie en onderhoud is bekend.
Ik rijd nu in een V70 d5 uit 2002 met 245.000 op de klok. Prima auto.
Als je geld wilt verdienen is een auto (in)ruilen meestal niet de slimste manier. En misschien is de verhouding qua waarde ook wat scheef, kan zijn.
Maar als je nu al tijden eigenlijk van een V70 classic droomt ipv een N, eigenlijk liever benzine/gas tijdt dan diesel, de 4wd een grote pré is voor je, en voor mijn part deze XC70 een mooiere kleur heeft dan je huidige auto, en je kan dit nu in 1 keer voormekaar krijgen zonder sores over je eigen auto zien kwijt te raken, why not?
Kortom het ligt er naar mijn idee maar net aan wat je doel is met deze ruil.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
maar dan heeft het niets meer met koele berekeningen maar met emotie te maken. Deze emotie is voor iedereen weer verschillend, dus je zult daar in dit forum niet echt een éénduidig antwoord op krijgen.
Het is een mooie, onberispelijke wagen. Geen deukjes krassen etc. Heeft leuke opties die ik nu niet heb: geheel leer, elec. schuifdak, elec. verst. stoelen, radio met cd, etc
Mijn eigen auto ziet er ook mooi uit, maar heeft wel wat aandacht nodig:
-bij het verwisselen van het voorruit is waarschijnlijk de carrosserie geraakt, waardoor de auto in de bovenhoek van bestuurderskant een lelijk roestplek bij het raamrubber heeft.
-In de versnellingsbak is een lager oid niet goed meer, waardoor een erg rammelend geluid hoorbaar is bij stationair draaien in zijn vrij.(auto rijdt er niet minder om en reparatie is nog niet noodzakelijk).
-Geen CD: erg vervelend. Een passende radio met CD kost ook nog de nodige duiten.
-mijn auto heeft 17 inch vegen, mooi maar erg stuiterig en voelbare reacties in het stuur.
Tja en dan zie je een mooie v70 CC....inderdaad emotie zoals de reacties ook al werd genoemd.
Graag hoor ik wel waarom ik er van uit kan gaan dat er problemen gaan komen. Wellicht de AWD?
Het AWD systeem is niet meest betrouwbare wat er is en vrij kostbaar om eea te vervangen. Bij mij is het dan zo, het zit erop, dan zal het moeten werken ook.
Kijk even naar de complete onderhoudshistorie van de auto. Je weet nu wat je hebt. Meestal komt van ruilen huilen voor 1 kant vaak
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Voor 500 euro heb je in je V70N ook leren bekleding.
Nog eens 100 euro voor een HU603 of HU805.
Je gaat 4 jaar terug in de tijd en een model ouder.
Ik mag toch aannemen dat je geld toekrijgt en niet hoeft bij te betalen.
Het blok van je D5 kan aanzienlijk meer draaien zonder problemen dan een LPI.
Het verbruik van een LPI is aanzienlijk hoger, nog hoger dan op benzine. Dus het voordeel van een lagere prijs per liter aan de pomp wordt ruimschoots om zeep geholpen door het hogere verbruik ten opzichte van de D5. En de wegenbelasting zal ook niet veel goedkoper zijn, wellicht zelfs duurder.
Ik zeg: spendeer wat centen aan je huidige auto, zodat dat deze naar je zin is. Of kijk even bij Vakgarage JMR in Zwolle. Die hebben een leuke D5 XC70 met leer, schuifdak etc. etc.
Niet teveel reclame maken natuurlijk, maar wellicht een betere optie?
Toyota Corolla (3x) Toyota Carina II (2x) Nissan Primera (4x) Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x) Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x) Nissan X-trail (2006) (1x) Nissan Qashqai (2007) (1x) Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002) Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Als dit nog een motor is met hydraulische klepstoters is er geen probleem op gas. De D5 heeft ook zijn problemen
Verbruik in € zal ongeveer hetzelfde blijven.
Wat de mooiste is, dat is persoonlijk.
Hoelang wil je er mee rijden en wat km/jaar.
Om bij te houden is de cc awd zeker specialer.
Duidelijke reacties. Het is de onrust(na 50000 km weer eens wat ander willen rijden) die dit soort ideeen creert, mijn gebrek zeg maar
Inderdaad het ios verstandiger om door te blijven rijden in mijn huidige v70.
@ MArcoHollaar: als je me een goed werkende HU603 voor 100 euro kan leveren houd ik me aanbevolen.