V50 D5 2007 Automaat 321000 km
Vanavond een noodstop op de snelweg moeten maken dat ik dacht zo die remt hard mijn auto.
15 km later op de afrit van een snelweg stilgevallen met een melding in de trant van Fout remsysteem, Z.S.M. stoppen. En verder was het rode driehoekje en het ABS lampje aan.
De auto uitlaten lopen nadat de lampjes aangingen en de motor ook afsloeg. Hierna de pook in de P gezet en het contact afgezet. De contactsleutel ging niet helemaal terug en de sleutel ging er niet uit. De pook ging niet meer uit de P stand
Na wat rommelen en 5 min later start de auto weer. Weer aangereden en 300 meter verder weer dezelfde melding en het vermogen weg. De auto uit laten lopen en op een parkeerplaats van een restaurant Volvo Assistence gebeld. Op het display verschijnt op contactstand 1 Imobeliser. Zelf even de storingskodes uitgelezen maar die zeggen me niet veel: DDM DD11 en DIM 0001.
20 minuten later was de ANWB er. Meet alle zekeringen door maar die zijn goed. Rommelt wat aan de pook en het contactslot maar krijgt de melding niet weg. De dagteller geeft ---- aan. Hij haalt de + pool van de accu los maar dan staat de melding er nog. Dan belt hij voor ondersteuning naar een helpdesk. In overleg met die persoon rommelt die nog wat harder aan de contactsleutel en op een gegeven moment is de melding weg en start de auto weer. Alles lijkt weer normaal.
Ik ben er nog niet gerust op dat het nu opgelost is. Zojuist nog een 18 km gereden maar alles lijkt normaal.
Ziet iemand een verband tussen het harde remmen en het contactslotprobleem 15 km later?
Weet iemand wat de echte oorzaak van dit probleem is?
Alvast bedankt voor de hulp.
Fout remsysteem, Z.S.M stoppen en relatie met contactslot?
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Leuk...
Blijkbaar heb ik vanochtend hetzelfde meegemaakt.
(zie mijn verhaal van 22:05)
Oorzaak hebben ze bij mij waarschijnlijk wel kunnen vinden : de naderhand geïnstalleerde cruise control was niet goed aangemeld.
Blijkbaar heb ik vanochtend hetzelfde meegemaakt.
(zie mijn verhaal van 22:05)
Oorzaak hebben ze bij mij waarschijnlijk wel kunnen vinden : de naderhand geïnstalleerde cruise control was niet goed aangemeld.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Ik zat ook hemelsbreed ca. 200m van de afslag.
Misschien een radioamateur die zijn installatie opgevoerd heeft?
Misschien een radioamateur die zijn installatie opgevoerd heeft?

1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 10.07.2012 - 15:39
Onlangs ook aan de kant gestaan na een bruusk remmanoeuvre.
Ik kreeg zowat alle meldingen (SRS, ZSM Stoppen,...) op een rij. Aangezien ik niet meteen kon stoppen, nog een stukje verder gereden tot alle elektronica binnen in de auto uitviel. Dan toch maar laten afslepen naar de garage.
Grapje heeft me ondertussen € 400 gekost, terwijl ze er (in beide garages) mooi bijvertelden dat ze niets gevonden hebben..
Tot op heden niets meer voorgehad.
Ik kreeg zowat alle meldingen (SRS, ZSM Stoppen,...) op een rij. Aangezien ik niet meteen kon stoppen, nog een stukje verder gereden tot alle elektronica binnen in de auto uitviel. Dan toch maar laten afslepen naar de garage.
Grapje heeft me ondertussen € 400 gekost, terwijl ze er (in beide garages) mooi bijvertelden dat ze niets gevonden hebben..
Tot op heden niets meer voorgehad.
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Vandaag opnieuw geen probleem. Maar toch heb ik een onrustig gevoel dat die over een paar seconden kan stilvallen. Dat rijd toch even minder prettig.
Dus als iemand weet in welke richting ik moet (laten) zoeken dan hoor ik dat nog steeds graag.
Dus als iemand weet in welke richting ik moet (laten) zoeken dan hoor ik dat nog steeds graag.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km