Fout remsysteem, Z.S.M stoppen en relatie met contactslot?
Geplaatst: 29.10.2012 - 21:31
V50 D5 2007 Automaat 321000 km
Vanavond een noodstop op de snelweg moeten maken dat ik dacht zo die remt hard mijn auto.
15 km later op de afrit van een snelweg stilgevallen met een melding in de trant van Fout remsysteem, Z.S.M. stoppen. En verder was het rode driehoekje en het ABS lampje aan.
De auto uitlaten lopen nadat de lampjes aangingen en de motor ook afsloeg. Hierna de pook in de P gezet en het contact afgezet. De contactsleutel ging niet helemaal terug en de sleutel ging er niet uit. De pook ging niet meer uit de P stand
Na wat rommelen en 5 min later start de auto weer. Weer aangereden en 300 meter verder weer dezelfde melding en het vermogen weg. De auto uit laten lopen en op een parkeerplaats van een restaurant Volvo Assistence gebeld. Op het display verschijnt op contactstand 1 Imobeliser. Zelf even de storingskodes uitgelezen maar die zeggen me niet veel: DDM DD11 en DIM 0001.
20 minuten later was de ANWB er. Meet alle zekeringen door maar die zijn goed. Rommelt wat aan de pook en het contactslot maar krijgt de melding niet weg. De dagteller geeft ---- aan. Hij haalt de + pool van de accu los maar dan staat de melding er nog. Dan belt hij voor ondersteuning naar een helpdesk. In overleg met die persoon rommelt die nog wat harder aan de contactsleutel en op een gegeven moment is de melding weg en start de auto weer. Alles lijkt weer normaal.
Ik ben er nog niet gerust op dat het nu opgelost is. Zojuist nog een 18 km gereden maar alles lijkt normaal.
Ziet iemand een verband tussen het harde remmen en het contactslotprobleem 15 km later?
Weet iemand wat de echte oorzaak van dit probleem is?
Alvast bedankt voor de hulp.
Vanavond een noodstop op de snelweg moeten maken dat ik dacht zo die remt hard mijn auto.
15 km later op de afrit van een snelweg stilgevallen met een melding in de trant van Fout remsysteem, Z.S.M. stoppen. En verder was het rode driehoekje en het ABS lampje aan.
De auto uitlaten lopen nadat de lampjes aangingen en de motor ook afsloeg. Hierna de pook in de P gezet en het contact afgezet. De contactsleutel ging niet helemaal terug en de sleutel ging er niet uit. De pook ging niet meer uit de P stand
Na wat rommelen en 5 min later start de auto weer. Weer aangereden en 300 meter verder weer dezelfde melding en het vermogen weg. De auto uit laten lopen en op een parkeerplaats van een restaurant Volvo Assistence gebeld. Op het display verschijnt op contactstand 1 Imobeliser. Zelf even de storingskodes uitgelezen maar die zeggen me niet veel: DDM DD11 en DIM 0001.
20 minuten later was de ANWB er. Meet alle zekeringen door maar die zijn goed. Rommelt wat aan de pook en het contactslot maar krijgt de melding niet weg. De dagteller geeft ---- aan. Hij haalt de + pool van de accu los maar dan staat de melding er nog. Dan belt hij voor ondersteuning naar een helpdesk. In overleg met die persoon rommelt die nog wat harder aan de contactsleutel en op een gegeven moment is de melding weg en start de auto weer. Alles lijkt weer normaal.
Ik ben er nog niet gerust op dat het nu opgelost is. Zojuist nog een 18 km gereden maar alles lijkt normaal.
Ziet iemand een verband tussen het harde remmen en het contactslotprobleem 15 km later?
Weet iemand wat de echte oorzaak van dit probleem is?
Alvast bedankt voor de hulp.