Hoi
Mijn wagen startte gisterochtend niet, vervolgens gisteravond geprobeerd, startte meteen.... dus vanmorgen vol vertrouwen even de olie gepeild, ff wat bijgevuld. Sleutel omdraaien, alles ok, lampjes aan, maar na een tik start ie niet... als ik de sleutel in die startstand laat slaan, herhaalt die 'tik' zich en gaan de lampjes even uit en meteen weer aan. Lijkt mij dat de accus ok is... (want brandende lampjes).... kan de startmotor in eens kapot zijn? klinkt dat logisch? of denkt iemand iets anders te herkennen?
V70 2.5D start niet
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik denk idd de startmotor, één of ander relais of zoiets. Geef eens een beuk met de hamer op die startmotor, dat wilde vroeger als noodoplossing wel even helpen maar uiteindelijk moet je dan toch een gereviseerde/nieuwe.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Varioclean
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Als je bij het omdraaien van de sleutel naar de startstand een tik onder de motorkap hoort dan werkt het relais van de startmotor.
Naar mijn (bescheiden) mening zijn er dan 2 opties: 1 de startmotor zit vast, zie het antwoord van V70/2.4D/2003,
Of de accu heeft net iets te weinig stroom om de startmoter rond te krijgen.
Natuurlijk kan er ook een massa kabel niet vastgenoeg zitten of zoiets maar dat lijkt mij niet meteen het probleem aangezien de auto gisteren avond zoals je schrijft nog goed starte.
mvgr Varioclean
Naar mijn (bescheiden) mening zijn er dan 2 opties: 1 de startmotor zit vast, zie het antwoord van V70/2.4D/2003,
Of de accu heeft net iets te weinig stroom om de startmoter rond te krijgen.
Natuurlijk kan er ook een massa kabel niet vastgenoeg zitten of zoiets maar dat lijkt mij niet meteen het probleem aangezien de auto gisteren avond zoals je schrijft nog goed starte.
mvgr Varioclean
- dutchlimits
- 5th Gear member
Ik rijd al 2 jaar rond met een "defecte" startmotor. 1x in de half jaar moet ik wel eens een tikje (met me hand) erop geven. Geen hamer nodig bij mij. Zolang het zo weinig blijft voorkomen vervang ik hem ook niet..V70/2.4D/2003 schreef:Ik denk idd de startmotor, één of ander relais of zoiets. Geef eens een beuk met de hamer op die startmotor, dat wilde vroeger als noodoplossing wel even helpen maar uiteindelijk moet je dan toch een gereviseerde/nieuwe.
Maar idd, het wordt kouder nu dus het kan met grote kans een lage accuspanning zijn. Dit kan je doormeten.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 2nd Gear member
Hoihoi,
Bedankt voor de tips!! Mijn monteur even gebeld (omdat ik het dus waarschijnlijk niet zomaar even zelf op kan lossen), die neemt straks contact op, krijgt ie gelijk een beurt en worden accu / startmotor en -relais gelijk nagekeken en zonodig vervangen.
Bedankt voor de tips!! Mijn monteur even gebeld (omdat ik het dus waarschijnlijk niet zomaar even zelf op kan lossen), die neemt straks contact op, krijgt ie gelijk een beurt en worden accu / startmotor en -relais gelijk nagekeken en zonodig vervangen.